Οι κορυφαίες εταιρείες στη κατάταξη της Kantar Brand Footprint.
Πρόσφατα είχαμε δημοσιεύσει τις 5 πιο δημοφιλείς ετικέτες τυριών στη Γαλλία, μια χώρα που έχει συνδέσει το όνομα της με το τυρί εδώ και αιώνες, μετρώντας χιλιάδες διαφορετικές ποικιλίες.
Ήρθε η στιγμή για την αντίστοιχη λίστα της Ιταλίας, με το δικό της… εθνικό φαγητό: Τα ζυμαρικά!
Αποτελούν μέρος της ιταλικής κουλτούρας εδώ και αιώνες και συνεχίζουν να προσφέρουν ευχαρίστηση στους λάτρεις του φαγητού, καθώς η ευελιξία τους στη παρασκευή, επιτρέπει να χρησιμοποιούνται σχεδόν ανεξάντλητα για νέες συνταγές και ιδέες.
Η κατάταξη σύμφωνα με τη Kantar Brand Footprint
Η κατάταξη της Kantar Brand Footprint αποκαλύπτει τις εταιρείες που κερδίζουν σε αυτή τη “στιγμή της αλήθειας”, υποδεικνύοντας τον αριθμό των πωλήσεων τους. Ανεξάρτητα από τα έσοδα, αποκαλύπτει τις αποφάσεις που λαμβάνουν οι καταναλωτές στο σημείο πώλησης. Τα σημεία εμβέλειας καταναλωτών (CRPs) κάθε ετικέτας υπολογίζονται πολλαπλασιάζοντας τρεις μετρήσεις: Τον πληθυσμό των νοικοκυριών, το ποσοστό πωλήσεων και την επιλογή/συχνότητα των καταναλωτών. Τα CRPs είναι το μέτρο της Kantar για την κατάταξη των πιο επιτυχημένων εμπορικών σημάτων με βάση τον αριθμό των φορών που επιλέγονται από τους καταναλωτές κατά τη διάρκεια του έτους.
Αντλώντας δεδομένα από την ετήσια κατάταξη της Brand Footprint της Kantar για το 2022, σας παρουσιάζουμε τις κορυφαίες εταιρίες ζυμαρικών στην Ιταλία.
1 – Barilla
Η Barilla είναι η νούμερο ένα εταιρεία ζυμαρικών που επιλέγεται περισσότερο στην Ιταλία, με βαθμολογία CRP 176, σημειώνοντας ελαφρά μείωση σε σχέση με πέρυσι. Ο δείκτης πωλήσεων αυξήθηκε (77,9), ωστόσο σημειώθηκε μικρή μείωση στη συχνότητα αγοράς (σε 8,4) σε ετήσια βάση.
Η Barilla ιδρύθηκε το 1877, ως ένα μικρό κατάστημα ψωμιού και ζυμαρικών, και το 2023 πούλησε 2,1 εκατομμύρια τόνους προϊόντων σε 100 χώρες.
Ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε κατά 18% σε ετήσια βάση, σε 4,6 δισ. ευρώ το 2022, αλλά το περιθώριο EBITDA μειώθηκε από 13% σε 10% την ίδια περίοδο, λόγω της σημαντικής αύξησης των τιμών των πρώτων υλών και των ενεργειακών προμηθειών.
2 – Divella
Η Divella είναι η δεύτερη πιο επιλεγμένη εταιρεία ζυμαρικών στην Ιταλία, με βαθμολογία CRP 97 στην κατάταξη Brand Footprint της Kantar. Ο δείκτης πωλήσεων της μειώθηκε από 44,7 σε 43,2, ωστόσο κατέγραψε αύξηση της συχνότητας αγοράς (σε 8,3) σε ετήσια βάση.
Γνωστή για τα ζυμαρικά, τις σάλτσες και τα προϊόντα αρτοποιίας της, η Divella κατέγραψε κύκλο εργασιών 300 εκατ. ευρώ το 2021.
Η εταιρεία ιδρύθηκε από τον Francesco Divella το 1890, ο οποίος κατασκεύασε τον πρώτο αλευρόμυλο στο Rutigliano, μια μικρή αγροτική πόλη στην επαρχία του Μπάρι.
3 – Rana
Η Rana είναι η τρίτη πιο δημοφιλής εταιρεία ζυμαρικών στην Ιταλία με βαθμολογία CRP 84. Ο δείκτης πωλήσεων της μειώθηκε (από 52,1 σε 50), αλλά η συχνότητα αγοράς της (6,2) παρέμεινε η ίδια σε ετήσια βάση.
Το 2022, η Rana πέτυχε ενοποιημένα έσοδα 1,2 δισ. ευρώ, λειτουργικά κέρδη 14,9 εκατ. ευρώ και καθαρά κέρδη 21 εκατ. ευρώ.
Τον Δεκέμβριο του 2023, η Rana ανακοίνωσε ότι επαναφέρει μέρος της παραγωγής της στην Ιταλία στο πλαίσιο μιας μεγαλύτερης επένδυσης ύψους 78 εκατ. ευρώ για την επέκταση των εγχώριων εγκαταστάσεων της κατά τα επόμενα τρία χρόνια.
4 – Buitoni
Η Buitoni είναι η τέταρτη εταιρεία ζυμαρικών που επιλέγεται περισσότερο στην Ιταλία, επιτυγχάνοντας βαθμολογία CRP 68 στην κατάταξη Brand Footprint. Ο δείκτης πωλήσεων της μειώθηκε από 59,2 σε 56, ενώ η συχνότητα αγοράς μειώθηκε επίσης (σε 4,7) σε ετήσια βάση.
Ιδρύθηκε το 1827 και το μεγάλο χαρτοφυλάκιό της περιλαμβάνει φρέσκα ζυμαρικά, πίτσα, σφολιάτες και σάλτσες.
5 – La Molisana
Το πέμπτο πιο δημοφιλές ζυμαρικό της Ιταλίας είναι το La Molisana, το οποίο έχει βαθμολογία CRP 46. Η εταιρία σημείωσε αύξηση στη δείκτη πωλήσεων (από 41,7 σε 41,9), σύμφωνα με την κατάταξη Brand Footprint, ενώ η συχνότητα αγοράς αυξήθηκε οριακά (από 4,1 σε 4,2).
Η La Molisana ιδρύθηκε το 1912 από την οικογένεια Carlone ως βιοτεχνικό εργαστήριο.
Το 2023, οι εξαγωγές της Molisana αυξήθηκαν με διψήφιο ποσοστό και ξεπέρασαν τα 110 εκατ. ευρώ μόνο για την κατηγορία των ζυμαρικών.