Έρευνα της GlobalData για τις προβλέπει τις παγκόσμιες αγοραστικές συνήθειες στα τρόφιμα για το 2023.
O περιορισμός του πληθωρισμού ή η επιλογή προϊόντων χαμηλότερης τιμής αντί της ποιότητας, πρόκειται να παραμείνει μια βασική τάση που επηρεάζει τις αγοραστικές συνήθειες τροφίμων το 2023.
Σύμφωνα με μια έρευνα που παρουσιάστηκε σε διαδικτυακό σεμινάριο της εταιρείας ανάλυσης δεδομένων GlobalData με τίτλο «Κορυφαίες καταναλωτικές τάσεις προς παρακολούθηση το 2023, ο πληθωρισμός οδηγεί τους καταναλωτές να επιλέγουν χαμηλές τιμές έναντι της ποιότητας, όταν πρέπει να διαλέξουν ένα από τα δύο.
Αυτή η επικράτηση της τιμής έναντι ης ποιότητας αναμένεται να συνεχίσει και το 2023, επειδή οι καταναλωτές συνδέουν περισσότερο την υψηλότερη χρηματική αξία με την ποιότητα και αντιστρόφως, ανέφερε η Alice Popple, αναλύτρια της GlobalData. Σημειώνει, επίσης, πως αυτή η καταναλωτική τάση δεν πρόκειται να έρθει χωρίς να προκαλέσει ανταγωνισμό ανάμεσα στα εμπορικά σήματα και τους λιανοπωλητές, οι οποίοι προσπαθούν να ανταποκριθούν στις νέες καταναλωτικές απαιτήσεις.
Ωστόσο, το να κερδίσει κανείς τον ανταγωνισμό δεν θα πρέπει απαραίτητα να συνιστά μείωση των τιμών, σύμφωνα με την διευθύντρια περιεχομένου της GlobalData, Katie Page, η οποία προτείνει πως μια καλή λύση θα ήταν να προσφέρει μία επωνυμία παραπάνω λόγους στον καταναλωτή να αγοράσει ένα προϊόν, όπως το να δώσει έμφαση στην ποιότητα ή τη συσκευασία.
Οι κατηγορίες που είναι πιο ευάλωτες στο να υποστούν περικοπές από τους καταναλωτές ή να προτιμήσουν τη φτηνότερη λύση συνιστούν ορισμένες «πολυτέλειες», όπως η σοκολάτα, τα γλυκά και τα επιδόρπια και τα προϊόντα για κατοικίδια, σύμφωνα με στοιχεία της έρευνας.
Από την άλλη πλευρά, τα αλκοολούχα ποτά συνεχίζουν δυναμικά το παρόν τους στις υψηλές προτιμήσεις των καταναλωτών, μαζί με τα μη αλκοολούχα, τα οποία αμφότερα οι καταναλωτές δεν θα άλλαζαν με φτηνότερη μάρκα.
Οι αναλυτές προβλέπουν επίσης ότι οι καταναλωτές θα απομακρυνθούν από τις παρορμητικές αγορές τροφίμων και πως θα επιλέγουν προσεκτικά και στοχευμένα τα προϊόντα που θα αγοράζουν, καθώς οι οικονομικές πιέσεις δεν τους επιτρέπουν περιθώρια για την παραμικρή σπατάλη.
Σύμφωνα με τους αναλυτές της Global Data, όλα τα παραπάνω σημαίνουν πως ο καταναλωτής του άμεσου μέλλοντος ενδέχεται να μην είναι πια τόσο συνδεδεμένος με την έννοια της μάρκας που προτιμούσε και να κινητοποιείται περισσότερο από την τιμή και τις προσφορές, ιδιαίτερα σε προϊόντα ομορφιάς και φροντίδας κατοικιδίων.
Όσον αφορά τα πιο δημοφιλή διατροφικά στυλ που αναμένεται να επικρατήσουν το 2023, οι ευέλικτες δίαιτες παραμένουν μία από τις κορυφαίες τάσεις, ανοίγοντας το δρόμο για ανάπτυξη στην αγορά με βάση τα φυτά, ανέφεραν οι αναλυτές της GlobalData. Αυτό σημαίνει πως οι εναλλακτικές κρέατος και γαλακτοκομικών αναμένεται να παραμείνουν δημοφιλή στους καταναλωτές.
Παρά το γεγονός ότι η αγορά vegan και χορτοφαγικών προϊόντων παραμένει μικρή, υπάρχει ένα 16% των καταναλωτών που προσδιορίζονται ως ευέλικτοι, ένα επιπλέον 2% των καταναλωτών, κατά μέσο όρο, που ταυτίζονται ως χορτοφάγοι και ένα επιπλέον 1-2% που αναγνωρίζονται ως vegan. Έτσι, περίπου το 20% του παγκόσμιου πληθυσμού αναμένεται να ζητά εναλλακτικές ζωικών προϊόντων το 2023.
Το μόνο ζήτημα που πρέπει να αντιμετωπίσουν οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τομέα είναι η τιμή, καθώς τα φυτικά προϊόντα τείνουν να είναι ακριβότερα από τα συμβατικά ζωικά.