Η ασφάλεια των τροφίμων, η σωστή επισήμανσή τους και η ορθή παροχή υπηρεσιών είναι δικαίωμα κάθε πολίτη.
Σήμερα το Cibum δέχθηκε καταγγελία για τροφική δηλητηρίαση από συσκευασμένη σαλάτα μεγάλου ελληνικού σουπερμάρκετ, αποδεικνύοντας ότι το κοινό δεν γνωρίζει πως και που μπορεί να κάνει παράπονα και καταγγελίες σχετικές με ασφάλεια τροφίμων. Το Cibum μπορεί να δημοσιεύει τις καταγγελίες προς ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των καταναλωτών αλλά δεν μπορεί να κάνει ελέγχους για να προστατεύσει την υγεία τους.
Να σημειωθεί πως πριν από λίγες ημέρες η Ευρώπη ενημερώθηκε μέσω των ελληνικών αρχών για πιθανό κίνδυνο από παιδικά ποτήρια προέλευσης Κίνας, στα οποία διαπιστώθηκε μετανάστευση χρώματος στο περιεχόμενο του σκεύους. Η ανάλυση έγινε κατόπιν καταγγελίας καταναλωτή, ακολούθησαν εργαστηριακές αναλύσεις από το Γενικού Χημείου του Κράτους και τελικά το προϊόν ανακλήθηκε από την αγορά.
Κάθε πολίτης (φυσικό ή νομικό πρόσωπο) έχει δικαίωμα να εκφράσει τις βάσιμες ανησυχίες του για την ορθή λειτουργία/υγιεινή των επιχειρήσεων τροφίμων, την καταλληλότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών και τροφίμων, καθώς και την ορθή επισήμανσή τους.
Ο ΕΦΕΤ στην προσπάθεια του να διασφαλίσει το δικαίωμα των πολιτών να έχουν πρόσβαση σε ασφαλή τρόφιμα που στην ετικέτα τους παρέχονται οι σωστές πληροφορίες και παράγονται ή διακινούνται από επιχειρήσεις που λειτουργούν σύμφωνα με τις ορθές πρακτικές, έχει αναπτύξει ένα σύστημα αξιολόγησης και διαχείρισης των βάσιμων ανησυχιών που δέχεται, το οποίο περιγράφεται στην “Πολιτική Διαχείρισης Αναφορών/Καταγγελιών” και έχει δημιουργήσει στην Κεντρική Υπηρεσία του ειδική μονάδα το “Κέντρο Λήψης Αναφορών”.
Οι αναφορές /καταγγελίες μπορούν να υποβληθούν στον ΕΦΕΤ:
- ηλεκτρονικά,
- ταχυδρομικά (Λεωφόρος Κηφισίας 124 & Ιατρίδου 2, 115 26, Αθήνα)
- τηλεφωνικά στη γραμμή εξυπηρέτησης πολιτών 11717,
- με αυτοπρόσωπη παρουσία στο Κέντρο Λήψης Αναφορών ή τα γραφεία των Περιφερειακών Δ/νσεών του”