Νέα παραβίαση του κανόνα ΔΙΕΠΠΥ για τις τιμές από μεγάλο ελληνικό σουπερμάρκετ.
Συνεχίζεται το σαφάρι των αρχών για τον εντοπισμό επιχειρήσεων που έχουν άλλη τιμή στο ράφι και άλλη στο ταμείο και στο 99% των περιπτώσεων η τιμή είναι υψηλότερη. Σήμερα ανακοινώθηκε νέο πρόστιμο σε σουπερμάρκετ της αλυσίδας ΑΒ Βασιλόπουλος επί των οδών Παπάφη 209 & Αγριάνων στην Θεσσαλονίκη για απαίτηση υψηλότερης τιμής από την αναγραφόμενη στο ράφι.
- Δείτε επίσης: Κίνδυνος από τις σοκολάτες Dubai – Περιέχουν επικίνδυνα και καρκινογόνα συστατικά κακής ποιότητας
Μετά από αγορανομικό έλεγχο που έγινε στις 5 Δεκεμβρίου, σε 20 διαφορετικά προϊόντα διαπιστώθηκε πως για τις πέννες Barilla οι ελεγκτές της Περιφέρειας Θεσσαλονίκης πλήρωσαν στο ταμείο 2,67 ευρώ ενώ η τιμή τους ήταν 1,87 ευρώ ενώ για το μπρόκολο η τιμή του ήταν 3,65 ευρώ το κιλό και οι επιθεωρητές πλήρωσαν 3,89 ευρώ. Δηλαδή η απαίτηση υψηλότερης τιμής ήταν για τις πέννες 0,80 ευρώ ανά τεμάχιο (αυξημένη κατά 42,7% ) και για το μπρόκολο 0,24 ευρώ ανά κιλό (αυξημένη κατά 6,5%). Στο σουπερμάρκετ επιβλήθηκε πρόστιμο €2.000.
- Δείτε επίσης: Lidl CZ: «Ούτε να το φάτε ούτε να το… μυρίσετε» – Στην κατηγορία “επικίνδυνα τρόφιμα” δημοφιλές σνακ
Αυτή δεν είναι η μοναδική περίπτωση άλλης τιμής στο ράφι και άλλης στο ταμείο με σχεδόν όλα τα σουπερμάρκετ τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό να έχουν εντοπιστεί να παραβιάζουν αυτή την υποχρέωση των κανόνων Διακίνησης και Εμπορίας Προϊόντων : «Απαγορεύεται η απαίτηση ή η είσπραξη υψηλότερου τιμήματος από αυτό που προκύπτει από την πληροφορία που παρέχεται στον καταναλωτή». Τα πιο πρόσφατα παρόμοια περιστατικά αφορούν σε ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ στα Καμίνια, σε ΑΒ στη Θεσσαλονίκη, σε ΚΡΗΤΙΚΟΣ στη Ρόδο και στα Μέθανα, σε ΜΑΣΟΥΤΗΣ στη Μεταμόρφωση και στη Θεσσαλονίκη, στο Βιολογικό Χωριό σε LIDL στην Αγία Παρασκευή και στο Αγρίνιο κ.ο.κ.
- Δείτε επίσης: Πρόστιμο σε κρεοπωλείο στη Νίκαια
Είτε οφείλεται σε καθυστέρηση στην ενημέρωση για την αύξηση μίας τιμής στο ράφι, είτε σε αμέλεια είτε και εσκεμμένα όπως υποστηρίζουν κάποιοι, το αποτέλεσμα επιβαρύνει την τσέπη του καταναλωτή ο οποίος άλλα έχει υπολογίσει και άλλα καλείται να πληρώσει. Σύμφωνα με την Ολλανδική καταναλωτική οργάνωση Consumentenbond η ζημιά που προκαλείται από λανθασμένες αποδείξεις ανά καταναλωτή είναι σχετικά μικρή ανά γύρο αγορών, η λεγόμενη ζημιά scatter. Οι καταναλωτές δεν παρατηρούν γρήγορα τη διαφορά στις τιμές και λόγω των σχετικά των μικρών ποσών ανά γύρο αγορών, δεν θα σκεφτούν ν’ αξιώσουν αποζημίωση. Όλα μαζί όμως ανέρχονται σε πολλά εκατομμύρια ευρώ. Γι αυτό συνίσταται πάντα οι καταναλωτές να ελέγχουν την απόδειξη για να δουν εάν οι τιμές με τις οποίες χρεώθηκαν συμβαδίζουν με τις τιμές για τις οποίες ενημερώθηκαν.
Και ενώ στην Ελλάδα κανένα σουπερμάρκετ δεν έχει εκδώσει ενηέρωση για το φαινόμενο στη Βρετανία το έχουν σχολιάσει μεγάλες αλυσίδες λιανικής όπως η ASDA και η ALDI.
Ερωτώμενος για το θέμα εκπρόσωπος της Asda είπε: “Σε κάθε περίπτωση όπου η τιμή στο ταμείο είναι διαφορετική από την τιμή που εμφανίζεται στο ράφι, θα τιμούσαμε την τιμή στο ράφι. Εάν οι πελάτες πιστεύουν ότι έχουν χρεωθεί διαφορετική τιμή από αυτή που εμφανίζεται στο ράφι θα πρέπει να μιλήσουν με έναν συνάδελφο για επιστροφή χρημάτων».
Εκπρόσωπος της Aldi είπε: «Εάν κάποιος πελάτης πιστεύει ότι η τιμή ενός προϊόντος είναι λανθασμένη, θα τον ενθαρρύναμε να μιλήσει με έναν από τους συναδέλφους μας στο κατάστημα ή να επικοινωνήσει με την ομάδα εξυπηρέτησης πελατών μας που θα χαρεί να βοηθήσει».
Για τον εάν είναι σκόπιμο ή οφείλεται σε αμέλεια είχε μιλήσει στο Cibum ο κ. Γιώργος Λεχουρίτης πρόεδρος του Ινστιτούτου Καταναλωτών Γενικής Ομοσπονδίας Καταναλωτών Ελλάδας. Ο κ. Λεχουρίτης είπε πως εάν πρόκειται περί αμέλειας τότε γιατί οι τιμές είναι πάντα υψηλότερες στο ταμείο και δεν απέκλεισε να οφείλεται σε σκοπιμότητα των εταιρειών, αναφέροντας πως το ΙΝΚΑ δέχεται καθημερινά καταγγελίες για το θέμα.