Τέλος στον «ύπουλο πληθωρισμό» επιχειρεί να βάλει η Γαλλική κυβέρνηση.
Σε μια σημαντική κίνηση κατά των παραπλανητικών καταναλωτικών πρακτικών, ο Γάλλος υπουργός Bruno Le Maire ανακοίνωσε στο γαλλικό πρόγραμμα ειδήσεων ότι η βιομηχανία τροφίμων θα είναι νομικά υποχρεωμένη να ενημερώνει τους καταναλωτές για οποιαδήποτε μείωση του περιεχομένου του προϊόντος διατηρώντας ή αυξάνοντας την τιμή. Ήδη η αλυσίδα Carrefour ενημερώνει με ετικέτες στα ράφια τους καταναλωτές σε Γαλλία και Βέλγιο για τα προϊόντα στα οποία έχει μειωθεί η ποσότητα.
Η ανακοίνωση έρχεται μετά από μια αυστηρή εκστρατεία με αιχμή του δόρατος το foodwatch France. Η αναφορά που ξεκίνησε πέρυσι κατά της συρρίκνωσης του πληθωρισμού συγκέντρωσε υποστήριξη από σχεδόν 50.000 υπογράφοντες.
Ο συρρίκνωση του πληθωρισμού, που συχνά θεωρείται ως “κρυφός πληθωρισμός”, περιλαμβάνει τη διακριτική μείωση του μεγέθους ενός προϊόντος ενώ αυξάνεται ή διατηρείται η τιμή του. Σύμφωνα με έρευνα οι επωνυμίες θα μπορούσαν να αποκομίσουν σημαντικά κέρδη μέσω μιας μείωσης κατά 10-20% στο μέγεθος του προϊόντος, με τις αυξήσεις των τιμών να φτάνουν μερικές φορές στο εκπληκτικό 37% ανά λίτρο ή κιλό. Επωνυμίες όπως οι Kiri, St Hubert, Saint Louis, Salvetat, Lindt, Teisseire, Uncle Ben’s και Carrefour στη Γαλλία, αναφέρθηκαν από το foodwatch για την έλλειψη διαφάνειας σε αυτές τις πρακτικές.
Ολοκληρώνοντας την ανακοίνωσή του στο France 2, ο υπουργός Λεμέρ δήλωσε: «Σταματήστε τις απάτες», απηχώντας τα συναισθήματα του foodwatch και της τεράστιας βάσης υποστηρικτών του. Το foodwatch France θα παρακολουθεί τώρα στενά τη θέσπιση και εφαρμογή αυτών των κανονισμών για να διασφαλίσει τη διαφάνεια και τη δικαιοσύνη στην αγορά.