Νέα έρευνα απέδειξε πως ένα προϊόν, μπορεί να αυξήσει τη δαπάνη των πελατών σουπερμάρκετ μέχρι και 8% το μήνα.
Μια προσέγγιση για την ενίσχυση των κερδών στα σουπερμάρκετ, είναι η χρησιμοποίηση ««οδηγών απώλειας», συγκεκριμένα προϊόντα που πωλούνται κάτω του κόστους για να προσελκύσουν πελάτες σε ένα κατάστημα και να τους ενθαρρύνουν να αγοράσουν άλλα, πιο κερδοφόρα είδη. Μια άλλη στρατηγική είναι η εστίαση σε «κατηγορίες προορισμού», κατηγορίες προϊόντων τόσο σημαντικές που οι πελάτες θα επιλέξουν αποφασιστικά ένα συγκεκριμένο κατάστημα για να τα αγοράσουν, καθιστώντας τους τον κύριο λόγο για τον οποίο οι καταναλωτές επισκέπτονται το κατάστημα.
Αλλά αυτές οι στρατηγικές μάρκετινγκ αυξάνουν πραγματικά τις πωλήσεις; Το ερώτημα είναι δύσκολο να μελετηθεί γιατί τα σούπερ μάρκετ σπάνια κάνουν σαρωτικές αλλαγές κατηγορίας.
Ωστόσο, νέα έρευνα του Πανεπιστημίου Cornell που δημοσιεύτηκε στο American Journal of Agricultural Economics , εκμεταλλεύεται τους μεταβαλλόμενους νόμους του Κολοράντο για τις πωλήσεις μπύρας για να αποδείξει ότι η μπύρα οδηγεί τους ανθρώπους σε ένα κατάστημα, ενώ αυξάνει επίσης τις πωλήσεις σε άλλες κατηγορίες, όπως σνακ, τυρί, αλλαντικά και αναψυκτικά.
«Τα αποτελέσματά μας δείχνουν ότι η χαλάρωση των νόμων που θα επέτρεπαν την πώληση αλκοολούχων ποτών στα παντοπωλεία μπορεί να οδηγήσει σε θεμελιώδεις αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι ψωνίζουν, πού ψωνίζουν και τι αγοράζουν», δήλωσε ο Bradley J. Rickard , καθηγητής τροφίμων και γεωργίας. Οικονομικά Πανεπιστήμιο Κορνέλ.
Χρησιμοποιώντας εθνικά αντιπροσωπευτικά δεδομένα σε επίπεδο καταστήματος και σε επίπεδο νοικοκυριού, οι συγγραφείς διαπίστωσαν ότι η εισαγωγή της μπύρας στα παντοπωλεία στο Κολοράντο – η οποία άρχισε να επιτρέπει στα παντοπωλεία να πωλούν μπύρα με αλκοόλ το 2019 – οδήγησε σε καθαρή αύξηση των συνολικών πωλήσεων, και σχετική αύξηση των δαπανών για ορισμένες συμπληρωματικές κατηγορίες.
Η μελέτη διαπίστωσε ότι τα νοικοκυριά που αγοράζουν μπύρα επισκέπτονταν ένα παντοπωλείο κατά 3,6% πιο συχνά και αύξησαν τις δαπάνες τους για το παντοπωλείο κατά 8% το μήνα. Εστιάζοντας στις 10 κορυφαίες κατηγορίες στα καλάθια ειδών παντοπωλείου των αγοραστών, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι καταναλωτές αύξησαν τις δαπάνες τους σε σχετικές κατηγορίες (στοιχεία που περιέγραψαν ότι ήταν πιθανό να αγοραστούν με μπύρα, όπως φρέσκα προϊόντα, σνακ, τυρί, αλλαντικά και σόδα) 17%. Αυτά είναι καλά νέα για τα παντοπωλεία, αλλά έχουν ευρύτερες επιπτώσεις, είπε ο Rickard.
«Τα τελευταία χρόνια, η τάση ήταν να ιδιωτικοποιούνται οι πωλήσεις αλκοόλ, μεταφέροντας μπύρα στα παντοπωλεία, ακολουθούμενη συχνά από κρασί και ποτό», είπε ο Rickard. Για παράδειγμα, λέει από φέτος, 42 πολιτείες και η Ουάσιγκτον, DC, επιτρέπουν τις πωλήσεις κρασιού σε παντοπωλεία. Οι υπόλοιπες πολιτείες, συμπεριλαμβανομένης της Νέας Υόρκης, δεν το κάνουν.
Η επέκταση των πωλήσεων αλκοόλ στα παντοπωλεία και τα ψιλικατζίδικα είναι μια συζήτηση με σημαντικές εκτιμήσεις και από τις δύο πλευρές, λέει ο Rickard. Ενώ τα παντοπωλεία θέλουν να πουλήσουν μπύρα και κρασί και οινοπνευματώδη ποτά, ομάδες εγκράτειας και λόμπι που αντιπροσωπεύουν τους ιδιοκτήτες καταστημάτων κρασιού και οινοπνευματωδών ποτών αγωνίζονται να κρατήσουν αυτά τα προϊόντα μακριά από τα σούπερ μάρκετ και τα μίνι μάρκετ.
Αυτό ήταν ένα διαχρονικό ζήτημα στην πολιτεία της Νέας Υόρκης, είπε ο Rickard, με μερικούς ανθρώπους να λένε ότι θα ήθελαν να δουν τις πωλήσεις κρασιού σε παντοπωλεία και ότι μπορεί να βοηθήσει την αναπτυσσόμενη βιομηχανία κρασιού στην πολιτεία. Ενώ οι ιδιοκτήτες των καταστημάτων κρασιού και οινοπνευματωδών ποτών, που απαιτούν ειδική άδεια, λένε ότι θα σκοτώσει εκατοντάδες μικρές επιχειρήσεις και δεν θα ωφελήσει τα τοπικά οινοποιεία.