Η βρετανική αλυσίδα δοκιμάζει νέα, πλήρως ανακυκλώσιμη συσκευασία με στόχο τη μείωση των πλαστικών
Η Marks & Spencer εισάγει για πρώτη φορά στην αγορά έναν καινοτόμο δίσκο για έτοιμα γεύματα, κατασκευασμένο από χάρτινες ίνες, επιδιώκοντας να μειώσει δραστικά το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της συσκευασίας τροφίμων. Ο νέος δίσκος, που μπορεί να χρησιμοποιηθεί τόσο στον φούρνο μικροκυμάτων όσο και στον παραδοσιακό φούρνο, είναι κατασκευασμένος από ανανεώσιμες πρώτες ύλες, φέρει πιστοποίηση FSC και είναι ανακυκλώσιμος ως χαρτί, χωρίς να απαιτείται αφαίρεση της λεπτής πλαστικής επένδυσης.
Το νέο υλικό έκανε το ντεμπούτο του στη σειρά έτοιμων γευμάτων Fiery Chicken Tikka Masala, διαθέσιμο τόσο στα φυσικά καταστήματα όσο και μέσω της πλατφόρμας Ocado. Πρόκειται για μια πιλοτική εφαρμογή σε περιορισμένο αριθμό προϊόντων, καθώς η M&S επιδιώκει να συλλέξει ανατροφοδότηση από τους καταναλωτές, προκειμένου να αξιολογήσει την εμπειρία χρήσης του νέου δίσκου στην πράξη.
Η προσπάθεια αυτή έρχεται να αντιμετωπίσει τη δυσκολία εύρεσης υλικού που να αντέχει εξίσου καλά στις διαφορετικές συνθήκες θερμότητας του φούρνου και του φούρνου μικροκυμάτων. Μέχρι σήμερα, το πλαστικό διατηρούσε το προβάδισμα λόγω της ανθεκτικότητάς του, αλλά η M&S φιλοδοξεί να αλλάξει αυτό το πρότυπο, ενσωματώνοντας πιο φιλικά προς το περιβάλλον υλικά.
Η νέα αυτή κίνηση εντάσσεται στο φιλόδοξο Plan A, τον οδικό χάρτη της εταιρείας για επίτευξη καθαρού μηδενισμού των εκπομπών μέχρι το 2040. Μέχρι το τέλος Μαρτίου 2025, η M&S είχε ήδη αφαιρέσει 500 εκατομμύρια μονάδες πλαστικών συσκευασιών από την εφοδιαστική της αλυσίδα, φτάνοντας στα μισά του δρόμου προς τον στόχο του ενός δισεκατομμυρίου μονάδων έως το 2028. Μάλιστα, ο αρχικός στόχος για κατάργηση 75 εκατομμυρίων μονάδων το 2024/25 είχε επιτευχθεί ήδη από τα τέλη του προηγούμενου έτους.
Ο Andrew Clappen, τεχνικός διευθυντής της M&S Food, τόνισε τη σημασία της συνεχούς καινοτομίας στο πλαίσιο του Plan A. Όπως ανέφερε, η εταιρεία δεν περιορίζεται σε στατικές δεσμεύσεις, αλλά αναζητά ενεργά νέες λύσεις που ανταποκρίνονται τόσο στις ανάγκες του περιβάλλοντος όσο και στις προσδοκίες των πελατών. Υπογράμμισε ότι η ποιότητα και η βιωσιμότητα αποτελούν ενιαίο και αδιαχώριστο πυλώνα της ταυτότητας της M&S.Η M&S εισάγει δίσκους από ίνες χαρτιού για έτοιμα γεύματα