ΑρχικήΝέαΥγείαΔεν πίνετε αρκετό νερό; Δείτε τι μπορείτε να πάθετε σύμφωνα με νέα...

Δεν πίνετε αρκετό νερό; Δείτε τι μπορείτε να πάθετε σύμφωνα με νέα πειραματική μελέτη 

3 λεπτά ανάγνωσης

Νέα μελέτη συνδέει την αφυδάτωση με αυξημένα επίπεδα στρες

Η καθημερινή κατανάλωση νερού είναι κάτι πολύ πιο σημαντικό από μια απλή συνήθεια. Σύμφωνα με μια νέα μελέτη επιστημόνων του LJMU, η μειωμένη πρόσληψη υγρών μπορεί να αυξήσει την ευπάθειά μας σε προβλήματα υγείας που συνδέονται με το άγχος. Άτομα που πίνουν λιγότερο νερό από το συνιστώμενο παρουσιάζουν μεγαλύτερη απόκριση στις ορμόνες του στρες, γεγονός που σχετίζεται με αυξημένο κίνδυνο για σοβαρές παθήσεις, όπως καρδιοπάθειες, διαβήτης και κατάθλιψη.

- Advertisement -

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Κρούσμα αλλαντίασης από σκόρδο – Πότε το λαχανικό μπορεί να γίνει επικίνδυνο

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Γαρίδες με ραδιενέργεια: Βρήκαν την πηγή μόλυνσης αλλά δεν απολύμαναν τα κοντέινερ – Ανακλήθηκαν άλλοι 77 τόνοι

- Advertisement -

Η έρευνα, η οποία δημοσιεύτηκε στο Journal of Applied Physiology, διαπίστωσε ότι όσοι κατανάλωναν λιγότερο από 1,5 λίτρο υγρών την ημέρα είχαν μια αντίδραση κορτιζόλης στο στρες πάνω από 50% υψηλότερη σε σχέση με εκείνους που έπιναν τις συνιστώμενες ποσότητες νερού. Ο επικεφαλής της μελέτης, καθηγητής Neil Walsh, φυσιολόγος στη Σχολή Αθλητικών Επιστημών του LJMU, τόνισε τη σημασία αυτού του ευρήματος. «Η κορτιζόλη είναι η κύρια ορμόνη του στρες του σώματος και η υπερβολική της αντίδραση συνδέεται με αυξημένο κίνδυνο για σοβαρές παθήσεις», δήλωσε. Όπως συμπλήρωσε, η απλή συνήθεια να έχουμε ένα μπουκάλι νερό δίπλα μας, ειδικά σε περιόδους πίεσης, μπορεί να προσφέρει σημαντικά οφέλη στη μακροπρόθεσμη υγεία μας.

Ο μηχανισμός πίσω από την αφυδάτωση και το στρες

Εγγραφείτε στα FEA 2025 και ελάτε να γράψουμε μαζί μία ιστορία που αξίζει να ειπωθεί

Για να διερευνήσουν τη σύνδεση αυτή, οι ερευνητές χώρισαν μια ομάδα υγιών νεαρών ενηλίκων σε δύο κατηγορίες. Στην πρώτη, τα άτομα κατανάλωναν λιγότερο από 1,5 λίτρο υγρών την ημέρα, ενώ στη δεύτερη, την συνιστώμενη ποσότητα των 2 λίτρων για τις γυναίκες και 2,5 λίτρων για τους άνδρες. Οι συμμετέχοντες παρακολουθήθηκαν για μία εβδομάδα και στη συνέχεια υποβλήθηκαν στο Trier Social Stress Test, μια δοκιμασία που προσομοιώνει καταστάσεις πίεσης, όπως μια συνέντευξη για δουλειά.

- Advertisement -

Η επιστημονική εξήγηση για αυτή τη σύνδεση βρίσκεται στο σύστημα ρύθμισης του νερού του οργανισμού, το οποίο συνδέεται άμεσα με το κέντρο αντίδρασης του εγκεφάλου στο στρες. Όταν το σώμα αφυδατώνεται, εκκρίνεται μια ορμόνη, η αγγειοπιεσίνη, η οποία έχει διπλό ρόλο. Αφενός βοηθά τα νεφρά να διατηρήσουν τον όγκο του αίματος, και αφετέρου, επηρεάζει την απελευθέρωση κορτιζόλης, αυξάνοντας τα επίπεδά της.

Οι ερευνητές αναφέρουν ότι, παρόλο που χρειάζονται περαιτέρω μακροχρόνιες μελέτες, τα ευρήματά τους επιβεβαιώνουν τη σημασία των τρεχουσών συστάσεων για την κατανάλωση νερού. Η διατήρηση της σωστής ενυδάτωσης είναι μια απλή και αποτελεσματική στρατηγική για τη διαχείριση του στρες και την προστασία της υγείας μας.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Πατατάκια στο σινεμά: Όταν η Μαίρη ζήτησε πατατάκια ο Τάσος της εξήγησε για τους κινδύνους από το ακρυλαμίδιο

Μια βραδιά στο σινεμά γίνεται μάθημα ασφάλειας τροφίμων, για την ουσία που σχηματίζεται στα πατατάκια και έχει χαρακτηριστεί πιθανώς καρκινογόνος

Ποιο ρύζι βρέθηκε συχνότερα με αρσενικό και κάδμιο, σύμφωνα με 1.734 ευρωπαϊκές ειδοποιήσεις σε διάστημα 21 ετών

Μελέτη που ανέλυσε ειδοποιήσεις του ευρωπαϊκού συστήματος RASFF την περίοδο 2002-2023 καταγράφει τα συχνότερα προβλήματα στο ρύζι, από υπολείμματα φυτοφαρμάκων και μυκοτοξίνες έως βαρέα μέταλλα και μη εγκεκριμένους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς