ΑρχικήΝέαΥγείαΚαφές τη νύχτα: Nέες ενδείξεις ότι αυξάνει την παρορμητικότητα - Iδιαίτερα στις...

Καφές τη νύχτα: Nέες ενδείξεις ότι αυξάνει την παρορμητικότητα – Iδιαίτερα στις γυναίκες

3 λεπτά ανάγνωσης

Μελέτη δείχνει ότι η νυχτερινή κατανάλωση καφεΐνης μπορεί να επηρεάζει τον αυτοέλεγχο και να οδηγεί σε απερίσκεπτες ενέργειες

Η καθημερινή συνήθεια του απογευματινού ή βραδινού καφέ ίσως να μην είναι τόσο αθώα όσο πιστεύαμε. Σύμφωνα με νέα μελέτη από το Πανεπιστήμιο του Τέξας στο Ελ Πάσο (UTEP), η κατανάλωση καφεΐνης τη νύχτα ενδέχεται να ενισχύει την παρορμητική συμπεριφορά, επηρεάζοντας τον τρόπο με τον οποίο το άτομο αντιδρά και ελέγχει τα ερεθίσματα.

- Advertisement -

Η έρευνα, που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό iScience, διεξήχθη από ομάδα βιολόγων υπό την καθοδήγηση των Erick Saldes, Paul Sabandal και Kyung-An Han, και είχε ως αντικείμενο τις επιδράσεις της καφεΐνης στις μύγες των φρούτων (Drosophila melanogaster), έναν οργανισμό με αξιοσημείωτες γενετικές και νευρωνικές ομοιότητες με τον άνθρωπο.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Νέα ανάκληση συσκευασμένου ψωμιού λόγω σοβαρού κινδύνου

- Advertisement -
Εγγραφείτε στα διαδικτυακά σεμινάρια Food Defense και Food Safety Culture τέλη Αυγούστου από TÜV HELLAS (TÜV NORD) και CIBUM 

Το βασικό εύρημα ήταν ότι οι μύγες που κατανάλωναν καφεΐνη τη νύχτα παρουσίαζαν μειωμένη ικανότητα αναστολής κινήσεων όταν εκτίθεντο σε δυσάρεστα ερεθίσματα, όπως σε ισχυρή ροή αέρα. Αντί να παραμείνουν αδρανείς, όπως συμβαίνει φυσιολογικά, επέλεγαν να κινηθούν ή και να πετάξουν, αποκαλύπτοντας μια μορφή παρορμητικής, ανεξέλεγκτης αντίδρασης.

Αντίθετα, η κατανάλωση καφεΐνης κατά τη διάρκεια της ημέρας δεν είχε την ίδια επίδραση. Επιπλέον, η παρορμητικότητα που προκλήθηκε από την καφεΐνη ήταν εντονότερη στα θηλυκά άτομα. Παρόλο που τα επίπεδα καφεΐνης στο σώμα τους ήταν παρόμοια με αυτά των αρσενικών, τα θηλυκά παρουσίαζαν σημαντικά αυξημένη ευαισθησία στην ουσία.

- Advertisement -

Ο επικεφαλής καθηγητής Kyung-An Han εξήγησε ότι, αν και οι μύγες δεν διαθέτουν ανθρώπινες ορμόνες όπως τα οιστρογόνα, τα ευρήματα υποδηλώνουν ότι γενετικοί ή φυσιολογικοί μηχανισμοί πιθανώς εμπλέκονται στις διαφορές αυτές. Η μελλοντική κατανόηση αυτών των μηχανισμών θα μπορούσε να προσφέρει πολύτιμες γνώσεις για το πώς παράγοντες όπως το φύλο ή η βραδινή φυσιολογία επηρεάζουν την επίδραση της καφεΐνης στον ανθρώπινο εγκέφαλο και τη συμπεριφορά.

Η μελέτη αποκτά ιδιαίτερη σημασία για εργαζομένους σε νυχτερινές βάρδιες, γιατρούς, νοσηλευτές, στρατιωτικό προσωπικό και γενικά για άτομα που καταναλώνουν καφέ τις βραδινές ώρες για να παραμείνουν ξύπνια. Οι ερευνητές προειδοποιούν ότι αυτή η συνήθεια μπορεί να έχει απρόβλεπτες συμπεριφορικές συνέπειες, ειδικά στις γυναίκες.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Οι επιστήμονες αποφάσισαν: Αυτό είναι το πιο θρεπτικό λαχανικό στον κόσμο

Επιστήμονες του CDC κατέταξαν 41 φρούτα και λαχανικά με βάση την πυκνότητα θρεπτικών συστατικών. Μόνο ένα πήρε βαθμολογία 100

Παγκόσμια Ημέρα Ασφάλειας Τροφίμων: Οι “30 Εντολές” που μπορούν να αποτρέψουν μια τροφική δηλητηρίαση

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ασφάλειας Τροφίμων, το cibum συγκεντρώνει 30 πρακτικές οδηγίες που μπορούν να συμβάλουν ουσιαστικά στη μείωση των τροφιμογενών περιστατικών και στην προστασία της δημόσιας υγείας