ΑρχικήΝέαΥγείαΤι θα πάθεις εάν δεν πίνεις αρκετό νερό - Ευρήματα νέας μελέτης

Τι θα πάθεις εάν δεν πίνεις αρκετό νερό – Ευρήματα νέας μελέτης

3 λεπτά ανάγνωσης

Μία νέα επιστημονική μελέτη έρχεται να επιβεβαιώσει κάτι που συχνά αγνοούμε

Η ανεπαρκής ενυδάτωση μπορεί να επιδεινώσει την αντίδραση του οργανισμού στο στρες. Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Liverpool John Moores (LJMU) διαπίστωσαν ότι τα άτομα που έπιναν λιγότερο νερό είχαν υψηλότερα επίπεδα κορτιζόλης, της κύριας ορμόνης του στρες, όταν εκτέθηκαν σε αγχωτικές συνθήκες. Το πιο ενδιαφέρον εύρημα είναι πως αυτή η αύξηση συνέβη παρότι δεν αισθάνονταν περισσότερη δίψα από όσους κατανάλωναν την συνιστώμενη ποσότητα νερού.

- Advertisement -

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Τζια: Συναγερμός για δεκάδες κρούσματα γαστρεντερίτιδας – Τι εξετάζει ο ΕΟΔΥ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Και στην Ελλάδα το επικίνδυνο κρασί σύμφωνα με το RASFF – Πώς να πιάσετε το μπουκάλι για να προστατευτείτε

- Advertisement -

Η μελέτη, που δημοσιεύθηκε στο Journal of Applied Physiology, εξέτασε δύο ομάδες ατόμων. 16 συμμετέχοντες που έπιναν λιγότερο από 1,5 λίτρα νερό την ημέρα και 16 άλλους που ακολουθούσαν τις συνιστώμενες οδηγίες, δηλαδή δύο λίτρα για τις γυναίκες και 2,5 λίτρα για τους άνδρες. Μετά από μία εβδομάδα παρακολούθησης της ενυδάτωσης τους, οι συμμετέχοντες υποβλήθηκαν σε ένα ειδικά σχεδιασμένο τεστ άγχους.

Εγγραφείτε στα διαδικτυακά σεμινάρια Food Defense και Food Safety Culture τέλη Αυγούστου από TÜV HELLAS (TÜV NORD) και CIBUM 

Κατά τη διάρκεια του τεστ, οι επιστήμονες συνέλεξαν δείγματα σάλιου για να μετρήσουν τα επίπεδα κορτιζόλης. Ενώ και οι δύο ομάδες ένιωσαν εξίσου άγχος και είχαν παρόμοιες αντιδράσεις, όπως αύξηση του καρδιακού ρυθμού, οι συμμετέχοντες που ήταν ανεπαρκώς ενυδατωμένοι είχαν μία πολύ μεγαλύτερη απόκριση κορτιζόλης στο στρες. Όπως εξήγησε ο καθηγητής Neil Walsh, η υπερβολική αντίδραση της κορτιζόλης έχει συνδεθεί με αυξημένο κίνδυνο για καρδιακές παθήσεις, διαβήτη και κατάθλιψη.

Το σημαντικό εύρημα της μελέτης είναι ότι τα άτομα με χαμηλότερη πρόσληψη υγρών δεν ανέφεραν ότι ένιωθαν μεγαλύτερη δίψα. Αυτό υποδεικνύει ότι η αφυδάτωση μπορεί να επηρεάσει αρνητικά το σώμα μας χωρίς να το αντιλαμβανόμαστε άμεσα.

«Αν γνωρίζετε ότι έχετε μια προθεσμία ή μια ομιλία να κάνετε, το να έχετε ένα μπουκάλι νερό κοντά σας μπορεί να είναι μια καλή συνήθεια με πιθανά οφέλη για τη μακροπρόθεσμη υγεία σας», δήλωσε ο καθηγητής Walsh.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Κόκκινα μανό: Άκρως τοξικά τα 10 από τα 12 δείγματα – Γνωστές μάρκες στο μικροσκόπιο

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Διοξείδιο του τιτανίου: «Δεν είναι καρκινογόνο» – Η απόφαση-σοκ της ΕΕ που προκαλεί σύγχυση και αντιδράσεις

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Χρήση φυτοφαρμάκων στην Ελλάδα – Νέο πιο αυστηρό πλαίσιο προστίμων από το ΥΠΑΑΤ για υπολείμματα και παραβάσεις

Το ΦΕΚ 5018/2026 καθορίζει νέα κλίμακα βαθμολόγησης για παραβάσεις σε φυτοφάρμακα και υπολείμματα τροφίμων.

Μπάνιο στη θάλασσα: Είναι πιο πιθανό να πάθω λοίμωξη από Vibrio όταν το νερό είναι ζεστό; Τι ισχύει και ποιοι κινδυνεύουν περισσότερο

Η άνοδος της θερμοκρασίας των υδάτων δημιουργεί νέα δεδομένα για ένα βακτήριο που μπορεί να μεταδοθεί από το νερό

Καφές και κολπική μαρμαρυγή: Νέα δεδομένα αλλάζουν όσα γνωρίζαμε

Η κατανάλωση καφέ δεν αύξησε τις υποτροπές σε ασθενείς με κολπική μαρμαρυγή, ενώ διαφορετικά είναι τα δεδομένα για τα ενεργειακά ποτά