ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΑνατροπή: Η vegan διατροφή «νικά» τη μεσογειακή στην απώλεια βάρους

Ανατροπή: Η vegan διατροφή «νικά» τη μεσογειακή στην απώλεια βάρους

3 λεπτά ανάγνωσης

Νέα έρευνα διαπιστώνει ότι η απομάκρυνση των ζωικών προϊόντων και των ελαίων αποφέρει καλύτερα αποτελέσματα, ακόμα και με την κατανάλωση «αμφιλεγόμενων» φυτικών τροφών

Μια νέα ανάλυση που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Frontiers in Nutrition ανατρέπει τις επικρατούσες αντιλήψεις για τις δίαιτες, καταλήγοντας στο συμπέρασμα ότι μια χαμηλή σε λιπαρά βίγκαν διατροφή υπερισχύει της Μεσογειακής διατροφής όσον αφορά την απώλεια βάρους. Η έρευνα, που διεξήχθη από την Ιατρική Επιτροπή Υπεύθυνης Ιατρικής, βασίστηκε σε μια τυχαιοποιημένη μελέτη διασταύρωσης, στην οποία εξήντα δύο υπέρβαροι ενήλικες ακολούθησαν διαδοχικά τα δύο διατροφικά πρότυπα για δεκαέξι εβδομάδες το καθένα, χωρίς κανέναν περιορισμό θερμίδων.

- Advertisement -

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Ποιο γάλα να επιλέξετε; Όλα όσα πρέπει πραγματικά να γνωρίζετε

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | PFAS, διοξίνες, σαλμονέλα… Είναι ακόμα ασφαλές να τρώμε αυγά;

- Advertisement -

Το μεσογειακό πρόγραμμα περιλάμβανε φρούτα, λαχανικά, όσπρια, ψάρι, γαλακτοκομικά χαμηλών λιπαρών και έξτρα παρθένο ελαιόλαδο, ενώ το βίγκαν πρόγραμμα βασιζόταν σε φρούτα, λαχανικά, δημητριακά και όσπρια, χωρίς ζωικά προϊόντα και με χαμηλά λιπαρά. Το αποτέλεσμα ήταν πως οι συμμετέχοντες έχασαν περισσότερο βάρος όταν ακολουθούσαν τη βίγκαν διατροφή, επιδεικνύοντας ταυτόχρονα βελτιώσεις στη σύσταση του σώματος, την ευαισθησία στην ινσουλίνη και τα επίπεδα χοληστερόλης.

Το κλειδί της επιτυχίας, σύμφωνα με τους ερευνητές, δεν βρισκόταν μόνο στην αύξηση της κατανάλωσης «υγιεινών» φυτικών τροφών. Η ανάλυση των διατροφικών αρχείων αποκάλυψε ότι η απώλεια βάρους συνδέθηκε άμεσα με δύο κύριους παράγοντες. Πρώτον, την πλήρη αποφυγή των ζωικών προϊόντων, τα οποία είναι συνήθως πηγές κορεσμένων λιπαρών και χοληστερόλης. Δεύτερον, τη μείωση της κατανάλωσης πρόσθετων ελαίων και ξηρών καρπών, τροφές που αν και θεωρούνται «υγιεινές» σε πολλούς διατροφικούς δείκτες, έχουν υψηλή θερμιδική πυκνότητα.

- Advertisement -

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Αυτό είναι το κρασί που χαλάει τα δόντια – Προειδοποίηση οδοντιάτρου

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Πότε πραγματικά πρέπει να προθερμαίνουμε τον φούρνο και πότε είναι περιττό;

Είναι αξιοσημείωτο ότι η απώλεια βάρους διατηρήθηκε ακόμα και όταν οι συμμετέχοντες στη βίγκαν ομάδα αύξησαν την κατανάλωση φυτικών τροφών που συνήθως κατηγοριοποιούνται ως «λιγότερο υγιεινές», όπως οι ραφιναρισμένοι κόκκοι και οι πατάτες. Αυτό το εύρημα υποδηλώνει ότι η θεμελιώδης διαφορά ανάμεσα στις δύο δίαιτες –η πλήρης απομάκρυνση των ζωικών τροφών και η μείωση του συνολικού λίπους– είναι πιο αποτελεσματική για τη διαχείριση του βάρους από την αυστηρή εστίαση μόνο στους «ολόκληρους» ή «πιο υγιεινούς» φυτικούς υδατάνθρακες. Με άλλα λόγια, η ριζική αλλαγή στην πηγή της τροφής φαίνεται να είναι πιο σημαντική από τις μικρές ρυθμίσεις μέσα σε μια συμβατική δίαιτα.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Οι επιστήμονες αποφάσισαν: Αυτό είναι το πιο θρεπτικό λαχανικό στον κόσμο

Επιστήμονες του CDC κατέταξαν 41 φρούτα και λαχανικά με βάση την πυκνότητα θρεπτικών συστατικών. Μόνο ένα πήρε βαθμολογία 100

Παγκόσμια Ημέρα Ασφάλειας Τροφίμων: Οι “30 Εντολές” που μπορούν να αποτρέψουν μια τροφική δηλητηρίαση

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ασφάλειας Τροφίμων, το cibum συγκεντρώνει 30 πρακτικές οδηγίες που μπορούν να συμβάλουν ουσιαστικά στη μείωση των τροφιμογενών περιστατικών και στην προστασία της δημόσιας υγείας