ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΕγκυμοσύνη: Μικρότερος ο κίνδυνος προεκλαμψίας για τις εγκύους που ακολουθούν Μεσογειακή διατροφή

Εγκυμοσύνη: Μικρότερος ο κίνδυνος προεκλαμψίας για τις εγκύους που ακολουθούν Μεσογειακή διατροφή

2 λεπτά ανάγνωσης

Η υιοθέτηση μεσογειακής διατροφής σχετίζεται με 21% χαμηλότερες πιθανότητες εμφάνισης οποιασδήποτε δυσμενούς έκβασης εγκυμοσύνης, καθώς και 28% χαμηλότερο κίνδυνο εμφάνισης προεκλαμψίας και 37% μικρότερο κίνδυνο για διαβήτη κύησης.

Ερευνητές από το Ινστιτούτο Καρδιάς Smidt στο Cedars-Sinai του Λος Άντζελες που αξιολόγησαν την Μεσογειακή διατροφή, ταυτόχρονα με δυσμενείς επιδράσεις της εγκυμοσύνης κατέληξαν στο συμπέρασμα πως οι γυναίκες που συνέλαβαν ενώ ακολουθούσαν την αντιφλεγμονώδη αυτή δίαιτα, είχαν σημαντικά χαμηλότερο κίνδυνο να αναπτύξουν προεκλαμψία κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Η μελέτη, που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό JAMA Network Open, αξιολόγησε επίσης τη σχέση μεταξύ της μεσογειακής διατροφής και άλλων δυσμενών εκβάσεων εγκυμοσύνης, όπως ο διαβήτης κύησης και η υπέρταση, ο πρόωρος τοκετός, ο τοκετός ενός μικρού βρέφους για την ηλικία κύησης και η θνησιγένεια.

- Advertisement -

Για την μελέτη «επιστρατεύτηκαν» 7.798 έγκυες γυναίκες στο πρώτο τους παιδί που κλήθηκαν να συμπληρώσουν ένα ερωτηματολόγιο σχετικά με την διατροφή που ακολουθούν τους πρώτους τρεις μήνες της κύησης. Η υψηλή βαθμολογία της μεσογειακής διατροφής σχετιζόταν με 21% χαμηλότερες πιθανότητες εμφάνισης οποιασδήποτε δυσμενούς έκβασης εγκυμοσύνης, καθώς και 28% και 37% χαμηλότερο κίνδυνο εμφάνισης προεκλαμψίας/εκλαμψίας και διαβήτη κύησης.

Η προεκλαμψία είναι μια σοβαρή πάθηση της αρτηριακής πίεσης που αναπτύσσεται κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης και ασκεί πίεση στην καρδιά της μητέρας. Αν αφεθεί χωρίς θεραπεία, η πάθηση μπορεί να προκαλέσει σοβαρές επιπλοκές όπως εξασθενημένη νεφρική και ηπατική λειτουργία και μειωμένη παροχή αίματος στο έμβρυο.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Και στην Ελλάδα ανακλήθηκε με απόφαση ΕΟΦ συμπλήρωμα διατροφής (φωτογραφία)

Το προϊόν αποτέλεσε αντικείμενο ευρωπαϊκής ειδοποίησης RASFF και αποσύρθηκε από αγορές πολλών χωρών

Πατατάκια στο σινεμά: Όταν η Μαίρη ζήτησε πατατάκια ο Τάσος της εξήγησε για τους κινδύνους από το ακρυλαμίδιο

Μια βραδιά στο σινεμά γίνεται μάθημα ασφάλειας τροφίμων, για την ουσία που σχηματίζεται στα πατατάκια και έχει χαρακτηριστεί πιθανώς καρκινογόνος