Ο συνδυασμός προβιοτικών και πρεβιοτικών υπερέχει έναντι των ωμέγα-3 και των απλών ινών
Μια νέα μελέτη, με επικεφαλής ειδικούς από το Πανεπιστήμιο του Nottingham, διαπίστωσε ότι ο συνδυασμός ορισμένων τύπων διατροφικών συμπληρωμάτων είναι πιο αποτελεσματικός από τη λήψη μεμονωμένων πρεβιοτικών ή ωμέγα-3 για την υποστήριξη της ανοσοποιητικής και μεταβολικής υγείας, κάτι που θα μπορούσε να μειώσει τον κίνδυνο καταστάσεων που συνδέονται με τη χρόνια φλεγμονή.
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Όργιο απάτης στο εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο: Νέα έρευνα αποκαλύπτει ότι σχεδόν 2 στα 3 μπουκάλια είναι νοθευμένα
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Πρόστιμο σε πολύ γνωστό ζαχαροπλαστείο του Πειραιά, μετά από ανώνυμη καταγγελία
Τα ευρήματα της μελέτης, που δημοσιεύθηκαν στο Journal of Translational Medicine, δείχνουν ότι ένα συμβιωτικό (δηλαδή ένας συνδυασμός φυσικά ζυμωμένου κεφίρ και ενός ποικίλου μείγματος πρεβιοτικών ινών) παράγει τις πιο ισχυρές αντιφλεγμονώδεις επιδράσεις σε σύγκριση με τα άλλα δύο κοινά διατροφικά συμπληρώματα που δοκιμάστηκαν.
Πώς λειτουργεί ο συνδυασμός
Το κεφίρ είναι πλούσιο σε ζωντανά ωφέλιμα μικρόβια (προβιοτικά), ενώ οι πρεβιοτικές ίνες λειτουργούν ως τροφή για αυτά. Η ίνα τρέφει τα μικρόβια, βοηθώντας τα να ευδοκιμήσουν και να παράγουν ωφέλιμους μεταβολίτες, όπως το βουτυρικό οξύ, το οποίο έχει αντιφλεγμονώδεις και ανοσοτροποποιητικές επιδράσεις σε όλο το σώμα.
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Labubu: Ευρωπαϊκός συναγερμός για κουκλάκια και αξεσουάρ με τοξικές πρώτες ύλες και σοβαρό κίνδυνο πνιγμού
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Προσοχή! Επιτήδειοι «ξεφορτώνονται» απαγορευμένα βερνίκια νυχιών με ΤΡΟ, πουλώντας τα σε Vinted και Facebook
Σε διάστημα έξι εβδομάδων, οι υγιείς συμμετέχοντες που λάμβαναν το συμβιωτικό παρατήρησαν τη μεγαλύτερη μείωση σε πρωτεΐνες που σχετίζονται με τη φλεγμονή, σε σύγκριση με εκείνους που λάμβαναν μόνο ωμέγα-3 ή μόνο φυτικές ίνες. Αυτό υποδηλώνει ότι ο συνδυασμός ωφέλιμων μικροβίων με πρεβιοτικές ίνες μπορεί να υποστηρίξει την ανοσολογική ισορροπία και τη μεταβολική υγεία πιο αποτελεσματικά από τα μεμονωμένα συμπληρώματα.
Τα ευρήματα της μελέτης έδειξαν ότι τα συστηματικά επίπεδα φλεγμονής των συμμετεχόντων (δηλαδή οι δείκτες φλεγμονής στο αίμα που αφορούν όλο το σώμα) μειώθηκαν, υποδηλώνοντας βελτίωση στη γενική ανοσολογική ισορροπία και χαμηλότερο κίνδυνο για καταστάσεις που συνδέονται με χρόνια φλεγμονή (όπως καρδιακές παθήσεις ή άλλες μεταβολικές παθήσεις).
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Τι να προσέχετε όταν αγοράζετε παντζάρια
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Υπάρχει κίνδυνος ανάπτυξης επικίνδυνων βακτηρίων όταν σιγοβράζουμε το κρέας;
Η επικεφαλής της μελέτης, Δρ. Amrita Vijay, δήλωσε ότι, ενώ και οι τρεις διατροφικές προσεγγίσεις μείωσαν τη φλεγμονή, το συμβιωτικό είχε τις πιο ισχυρές και ευρείες επιδράσεις. Το επόμενο στάδιο της έρευνας θα είναι η δοκιμή των συμπληρωμάτων σε άτομα με συγκεκριμένες παθήσεις για να διαπιστωθεί η αποτελεσματικότητά τους.