ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΈξι τρόφιμα που επιβραδύνουν τη γήρανση στους άνδρες – Τι αποκαλύπτει νέα...

Έξι τρόφιμα που επιβραδύνουν τη γήρανση στους άνδρες – Τι αποκαλύπτει νέα μελέτη

2 λεπτά ανάγνωσης

Μερικές καθημερινές διατροφικές επιλογές ίσως να είναι το πιο απλό και φυσικό «ελιξίριο νεότητας».

Μια νέα επιστημονική μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Aging Journal έρχεται να ενισχύσει το ρόλο της διατροφής στην επιβράδυνση της βιολογικής γήρανσης – και συγκεκριμένα στους άνδρες. Ερευνητές εντόπισαν έξι φυτικά τρόφιμα που φαίνεται να «γυρίζουν πίσω» το βιολογικό ρολόι, μειώνοντας την επιγενετική ηλικία — δηλαδή την ηλικία των κυττάρων, ανεξάρτητα από τα χρόνια που έχει ζήσει κάποιος. Τα τρόφιμα αυτά είναι πλούσια σε μεθυλιωτικά προσαρμογόνα (methyl adaptogens) — φυσικές φυτικές ενώσεις που σχετίζονται με θετικές επιδράσεις στην επιγενετική έκφραση των γονιδίων.

- Advertisement -

Τι σημαίνει “επιγενετική ηλικία”;

Η επιγενετική ηλικία είναι ένας βιοδείκτης που αντικατοπτρίζει το πόσο «γερασμένα» είναι τα κύτταρα του σώματός μας, ανεξάρτητα από την πραγματική μας ηλικία. Το γεγονός ότι τροφές μπορούν να επηρεάσουν αυτή τη διαδικασία ανοίγει νέα πεδία πρόληψης και υγιούς γήρανσης.

Η μελέτη πραγματοποιήθηκε σε 40 και πλέον υγιείς άνδρες ηλικίας 50 έως 72 ετών και τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η τακτική κατανάλωση των έξι αυτών τροφίμων μπορεί να οδηγήσει σε μείωση της κυτταρικής γήρανσης:

- Advertisement -
  1. Πράσινο τσάι
  2. Oolong τσάι
  3. Κουρκουμάς (turmeric)
  4. Δεντρολίβανο
  5. Σκόρδο
  6. Μούρα (berries)

Οι ερευνητές επισημαίνουν ότι τα αποτελέσματα είναι ενθαρρυντικά, αλλά απαιτείται περαιτέρω έρευνα σε ευρύτερους και πιο ποικιλόμορφους πληθυσμούς ώστε να επιβεβαιωθούν και να γενικευτούν τα ευρήματα. Η επιστήμη, πάντως, δείχνει ότι η φυτική διατροφή μπορεί να είναι κάτι περισσότερο από μόδα: μπορεί να είναι κλειδί για ένα υγιές γήρας.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Και στην Ελλάδα ανακλήθηκε με απόφαση ΕΟΦ συμπλήρωμα διατροφής (φωτογραφία)

Το προϊόν αποτέλεσε αντικείμενο ευρωπαϊκής ειδοποίησης RASFF και αποσύρθηκε από αγορές πολλών χωρών

Πατατάκια στο σινεμά: Όταν η Μαίρη ζήτησε πατατάκια ο Τάσος της εξήγησε για τους κινδύνους από το ακρυλαμίδιο

Μια βραδιά στο σινεμά γίνεται μάθημα ασφάλειας τροφίμων, για την ουσία που σχηματίζεται στα πατατάκια και έχει χαρακτηριστεί πιθανώς καρκινογόνος