Έρευνα από το Πανεπιστήμιο του Τέξας αποκαλύπτει ότι η δράση του καφέ στο έντερο δεν οφείλεται μόνο στην καφεΐνη
Για πολλούς, το πρωινό ξεκίνημα χωρίς καφέ μοιάζει αδιανόητο. Όμως, αρκετοί παρατηρούν ότι λίγα μόλις λεπτά μετά την πρώτη γουλιά, νιώθουν την επείγουσα ανάγκη να πάνε στην τουαλέτα. Είναι απλώς σύμπτωση ή υπάρχει επιστημονική εξήγηση; Επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο του Τέξας πραγματοποίησαν μελέτη σε ποντίκια, τα οποία κατανάλωναν καφέ για τρεις ημέρες. Το αποτέλεσμα; Εμφάνισαν αυξημένη κινητικότητα στο λεπτό έντερο – ανεξάρτητα από το αν ο καφές περιείχε ή όχι καφεΐνη. Αυτό σημαίνει πως ο οργανισμός ενεργοποιείται με τον καφέ, ακόμα κι αν πρόκειται για ντεκαφεϊνέ.
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Ανακαλείται κι άλλη κουτάλα λόγω μετανάστευσης καρκινογόνου ουσίας – Προειδοποίηση για τη δημόσια υγεία
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Το καλό σεξ ξεκινά από… τις δουλειές του σπιτιού – Απρόσμενα αποτελέσματα έρευνας!
Ο βασικός μηχανισμός φαίνεται να σχετίζεται με τις όξινες ιδιότητες του καφέ. Η χλωρογενική οξύτητα που περιέχει ενισχύει την παραγωγή γαστρικού υγρού, κάτι που με τη σειρά του διεγείρει τη λειτουργία του πεπτικού συστήματος.
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Και στην Ελλάδα τα φρούτα κομπόστα με υψηλή ποσότητα φυτοφαρμάκου – Ευρωπαϊκή παρέμβαση (Δείτε φωτογραφία)
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Ολόκληρη σαύρα σε τιραμισού! Η απίστευτη ανακάλυψη καταναλώτριας σε viral video
Είναι σημάδι κάποιου προβλήματος;
Όχι, λένε οι ειδικοί. Αν ο οργανισμός σας αντιδρά στον καφέ με γρήγορη κινητοποίηση του εντέρου, αυτό δεν σημαίνει ότι έχετε κάποιο πρόβλημα υγείας. Αντίθετα, είναι μία φυσιολογική απόκριση του σώματος.
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Καφές: Αν το συνοδεύσουμε με αυτές τις τροφές προκαλούμε σοβαρή φλεγμονή στο στομάχι!
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Αυτό είναι το πρώτο μέρος στο εξοχικό όπου πρέπει να ελέγξετε για φίδια
Πίνετε καφέ με άδειο στομάχι; Ξανασκεφτείτε το
Αν και ο καφές έχει αντιοξειδωτικές ιδιότητες και θεωρείται ευεργετικός σε πολλές περιπτώσεις (ακόμα και για την πρόληψη ορισμένων μορφών καρκίνου), η κατανάλωση του με άδειο στομάχι μπορεί να προκαλέσει προβλήματα. Η αυξημένη οξύτητα ενδέχεται να ερεθίσει το γαστρεντερικό σύστημα, ειδικά σε άτομα με γαστρίτιδα ή ευαισθησία. Σύμφωνα με τους γιατρούς, η καλύτερη λύση είναι να συνοδεύουμε τον καφέ με λίγο φαγητό, π.χ. μια φέτα ψωμί. Έτσι, αποφεύγονται δυσάρεστες παρενέργειες όπως καούρα, φούσκωμα και πεπτικές ενοχλήσεις.
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Γίναμε διεθνές θέμα! Εκδιώχθηκε από ξενοδοχείο της Κέρκυρας ζευγάρι βρετανών μετά την έντονη διαμαρτυρία τους για το φαγητό
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | 20 νεκροί και 20 σε κρίσιμη κατάσταση από δηλητηρίαση σε πάρτυ γενεθλίων – Υπόνοιες για εγκληματική ενέργεια