ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΗ ουσία στο κακάο και τη μαύρη σοκολάτα που μειώνει την αρτηριακή...

Η ουσία στο κακάο και τη μαύρη σοκολάτα που μειώνει την αρτηριακή πίεση

3 λεπτά ανάγνωσης

Ο μηχανισμός πίσω από την μείωση της αρτηριακής πίεσης με την κατανάλωση κακάο ή μαύρης σοκολάτας.

Την ευεργετική επίδραση της μαύρης σοκολάτας και του κακάο σε άτομα με φυσιολογική ή αυξημένη συστολική αρτηριακή πίεση (μεγαλύτερη ή ίση των 130 mmHg) αναδεικνύει επιστημονική μελέτη.

- Advertisement -

Η αυξημένη αρτηριακή πίεση (ΑΠ) και υπέρταση είναι οι ισχυρότεροι παράγοντες κινδύνου που συνδέονται με την πρόκληση καρδιαγγειακών παθήσεων. Την ίδια στιγμή, ο αριθμός των ενηλίκων (ηλικίας 30–79 ετών) που ζουν με υπέρταση έχει διπλασιαστεί από 648 εκατομμύρια ενήλικες το 1990 σε 1,278 δισεκατομμύρια το 2019. Σύμφωνα με προηγούμενες μελέτες, τα προϊόντα με κόκκους κακάο, συμπεριλαμβανομένης της σκόνης κακάο και της μαύρης σοκολάτας, περιέχουν φυσικές πολυφαινόλες, κυρίως φλαβανόλες, καθώς και επικατεχίνες που φαίνεται να ρίχνουν τη συστολική πίεση. Για να το εξακριβώσουν, οι ερευνητές που πραγματοποίησαν τη μετα-ανάλυση επικεντρώθηκαν σε 31 προηγούμενες μελέτες με θέμα την επίδραση του κακάο στην αρτηριακή πίεση που έγιναν ως το Φεβρουάριο του 2022.

Τα αποτελέσματα έδειξαν πως η κατανάλωση κακάο σε διάστημα 2 εβδομάδων συσχετίστηκε σημαντικά με μείωση της ΑΠ της τάξης της 1 έως 5 μονάδων, τόσο σε μετρήσεις σε κατάσταση νηστείας όσο και σε αυτές για περίοδο 24 ωρών. Η συστολική και η διαστολική ΑΠ ήταν σημαντικά χαμηλότερες στην κατάσταση νηστείας μετά την κατανάλωση κακάο, και αυτό ήταν ανεξάρτητο από το εάν οι ομάδες θεραπείας είχαν φυσιολογική ή αυξημένη ΑΠ. Η μετα-ανάλυση επίσης έδειξε ότι η επίδραση του κακάο στη μείωση της συστολικής ΑΠ ήταν σημαντικά μεγαλύτερη όταν καταναλώθηκε σε μορφή σοκολάτας σε σύγκριση με το ρόφημα κακάο.

- Advertisement -

Η λογική εξήγηση για τη μείωση της αρτηριακής πίεσης μετά την κατανάλωση κακάο έχει να κάνει με το ότι οι πολυφαινόλες του κακάο αυξάνουν την παραγωγή οξειδίου του νατρίου και ενισχύουν τη βιοδιαθεσιμότητά του, μειώνοντας το οξειδωτικό στρες στο αγγειακό ενδοθήλιο και παράλληλα προάγοντας τη ροή του αίματος. Η ενισχυμένη βιοδραστικότητα που καταγράφηκε για το κακάο με τη μορφή σοκολάτας θα μπορούσε να αποδοθεί στην παρουσία θρεπτικών συστατικών όπως τα λίπη της σοκολάτας που μπορεί να αυξήσουν τη βιοδιαθεσιμότητα των πολυφαινολών και να επιβραδύνουν την πέψη.

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί πως η μετα-ανάλυση απέδειξε ότι η κατανάλωση κακάο μπορεί να μειώσει ακόμα πιο αποτελεσματικά τη συστολική και διαστολική ΑΠ σε ηρεμία όταν η ημερήσια δόση φλαβονολών στο κακάο είναι 900 mg (που ισοδυναμεί με 100-500 g σοκολάτας) κι αυτή των επικατεχινών είναι 100 mg (ισοδύναμο με 50-200 γραμμάρια σοκολάτας).

- Advertisement -

Η μετα-ανάλυση δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Foods και μπορείτε να τη διαβάσετε εδώ.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ποιο ρύζι βρέθηκε συχνότερα με αρσενικό και κάδμιο, σύμφωνα με 1.734 ευρωπαϊκές ειδοποιήσεις σε διάστημα 21 ετών

Μελέτη που ανέλυσε ειδοποιήσεις του ευρωπαϊκού συστήματος RASFF την περίοδο 2002-2023 καταγράφει τα συχνότερα προβλήματα στο ρύζι, από υπολείμματα φυτοφαρμάκων και μυκοτοξίνες έως βαρέα μέταλλα και μη εγκεκριμένους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς

Σωρεία παραβάσεων ασφάλειας τροφίμων σε μεγάλο αρτοποιείο – Η προειδοποιητική επιστολή των Αρχών

Η υπόθεση φωτίζει τις απαιτήσεις που οφείλουν να τηρούν οι επιχειρήσεις παραγωγής αρτοσκευασμάτων

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.