ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΜελέτη: Η τήρηση ημερολογίου διατροφής διπλασιάζει την απώλεια βάρους!

Μελέτη: Η τήρηση ημερολογίου διατροφής διπλασιάζει την απώλεια βάρους!

2 λεπτά ανάγνωσης

Επιστημονική έρευνα έδειξε ότι όσοι κρατούσαν καθημερινά αρχεία για το τι έφαγαν, έχασαν διπλάσια κιλά.

Η τήρηση ημερολογίου διατροφής μπορεί να διπλασιάσει την απώλεια βάρους, σύμφωνα με μια μελέτη από το Κέντρο Έρευνας Υγείας της Kaiser Permanente. Πρόκειται για μια από τις μεγαλύτερες και πιο μακροχρόνιες δοκιμές συντήρησης και απώλειας βάρους που έχουν πραγματοποιηθεί ποτέ.

- Advertisement -

Μετά από έξι μήνες, η μέση απώλεια βάρους μεταξύ των σχεδόν 1.700 συμμετεχόντων, που κρατούσαν αρχείο για το τι  και πόσο φαγητό κατανάλωναν, ήταν περίπου 13 κιλά. Πάνω από τα δύο τρίτα των συμμετεχόντων (69%) έχασαν τουλάχιστον εννέα κιλά, αρκετά για να μειώσουν τους κινδύνους για την υγεία τους και να πληρούν τις προϋποθέσεις για τη δεύτερη φάση της μελέτης, η οποία διήρκεσε 30 μήνες και δοκίμασε στρατηγικές για τη διατήρηση βάρους ή την απώλεια βάρους.

 «Όσο περισσότερα αρχεία τροφίμων κρατούσαν οι άνθρωποι, τόσο περισσότερο βάρος έχασαν», λέει ο επικεφαλής συγγραφέας Jack Hollis Ph.D., ερευνητής στο Κέντρο Έρευνας Υγείας Kaiser Permanente στο Πόρτλαντ, Όρε. «Όσοι κρατούσαν καθημερινά αρχεία τροφίμων έχασαν διπλάσια κιλά. Όπως φαίνεται, η απλή πράξη της καταγραφής του τι τρώνε ενθαρρύνει τους ανθρώπους να καταναλώνουν λιγότερες θερμίδες».

- Advertisement -

Η Πρωτοβουλία Διαχείρισης Βάρους του Ινστιτούτου Kaiser Permanente Care Management έχει συστήσει το ημερολόγιο τροφίμων ως στρατηγική για την απώλεια βάρους από το 2002. “Το να κρατάς ένα ημερολόγιο τροφίμων δεν χρειάζεται να είναι κάτι τυπικό. Αρκεί μόνο να γράψεις τι τρως σε ένα σημείωμα Post-It, να στείλεις στον εαυτό σου e-mail μετρώντας κάθε γεύμα ή να στείλεις ένα μήνυμα στον εαυτό σου. Είναι αρκετό. Η διαδικασία του προβληματισμού για το τι τρώμε μας βοηθά να συνειδητοποιήσουμε τις συνήθειές μας και ελπίζουμε να αλλάξουμε τη συμπεριφορά μας», λέει ο Keith Bachman, MD, μέλος του Weight Management Initiative. “Καθημερινά ακούω ασθενείς να λένε ότι δεν μπορούν να χάσουν βάρος. Αυτή η μελέτη δείχνει ότι οι περισσότεροι άνθρωποι μπορούν να χάσουν βάρος εάν έχουν τα κατάλληλα εργαλεία και υποστήριξη. Και το ημερολόγιο τροφίμων σε συνδυασμό με ένα πρόγραμμα ή τάξη διαχείρισης βάρους είναι ο ιδανικός συνδυασμός εργαλείων και υποστήριξη».

Η μελέτη, που συντονίστηκε από το Κέντρο Έρευνας Υγείας Kaiser Permanente στο Πόρτλαντ, διεξήχθη επίσης στο Ιατρικό Κέντρο του Πανεπιστημίου Duke, στο Κέντρο Βιοϊατρικής Έρευνας του Πένινγκτον και στο Πανεπιστήμιο Τζονς Χόπκινς. 

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ποιο ρύζι βρέθηκε συχνότερα με αρσενικό και κάδμιο, σύμφωνα με 1.734 ευρωπαϊκές ειδοποιήσεις σε διάστημα 21 ετών

Μελέτη που ανέλυσε ειδοποιήσεις του ευρωπαϊκού συστήματος RASFF την περίοδο 2002-2023 καταγράφει τα συχνότερα προβλήματα στο ρύζι, από υπολείμματα φυτοφαρμάκων και μυκοτοξίνες έως βαρέα μέταλλα και μη εγκεκριμένους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς

Σωρεία παραβάσεων ασφάλειας τροφίμων σε μεγάλο αρτοποιείο – Η προειδοποιητική επιστολή των Αρχών

Η υπόθεση φωτίζει τις απαιτήσεις που οφείλουν να τηρούν οι επιχειρήσεις παραγωγής αρτοσκευασμάτων

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.