ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΝέα μελέτη: Οι διαβητικοί δεν πρέπει τελικά να αποφεύγουν τις πατάτες!

Νέα μελέτη: Οι διαβητικοί δεν πρέπει τελικά να αποφεύγουν τις πατάτες!

3 λεπτά ανάγνωσης

Πολλοί άνθρωποι με διαβήτη τύπου 2 πιστεύουν ότι δεν πρέπει να τρώνε υδατάνθρακες ή ιδιαίτερα αμυλούχους υδατάνθρακες όπως η πατάτα

Οι ψητές πατάτες είναι η τροφή που μπορεί να ενισχύσει την υγεία της καρδιάς στους ενήλικες με διαβήτη, σύμφωνα με μια νέα μελέτη.

- Advertisement -

Η Έρευνα που παρουσιάστηκε πρόσφατα από τη Neda Akhavan, PhD, επίκουρη καθηγήτρια στο Τμήμα Κινησιολογίας και Επιστημών Διατροφής στο Πανεπιστήμιο της Νεβάδα, στο Λας Βέγκας (UNLV), αποκάλυψε μια μέτρια μείωση στα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα νηστείας, καθώς και βελτιώσεις στη σύσταση του σώματος, την περιφέρεια μέσης και τον καρδιακό ρυθμός ηρεμίας μεταξύ των συμμετεχόντων που ενσωμάτωσαν μια καθημερινή μερίδα ψητής πατάτας στη διατροφή τους.

«Θέλαμε να δοκιμάσουμε το συγκεκριμένο φαγητό που είναι ιδιαίτερα στιγματισμένο», είπε η Akhavan στο Fox News Digital.

- Advertisement -

Η κλινική δοκιμή, που χρηματοδοτήθηκε από τη Συμμαχία για την Έρευνα και την Εκπαίδευση Πατάτας, έλαβε χώρα όταν η Akhavan εργαζόταν στο State University της Φλόριντα. «Πολλοί άνθρωποι με διαβήτη τύπου 2 πιστεύουν ότι δεν πρέπει να τρώνε υδατάνθρακες ή ιδιαίτερα αμυλούχους υδατάνθρακες όπως η πατάτα», είπε η Akhavan.

Οι οδηγίες της Αμερικανικής Διαβητολογικής Εταιρείας συμβουλεύουν να μην κόψετε εντελώς τους υδατάνθρακες. Αντίθετα, οι υδατάνθρακες πρέπει να καταναλώνονται με μέτρο.

- Advertisement -

Και στους 24 συμμετέχοντες της ομάδας μελέτης δόθηκε μια προπαρασκευασμένη ψητή πατάτα με το δέρμα μετρημένο στα 100 γραμμάρια, με μόνο 20 γραμμάρια υδατάνθρακες και μια παρόμοια μερίδα λευκό ρύζι με τον ίδιο αριθμό θερμίδων και υδατανθράκων, είπε η Akhavan.

Η δοκιμή διήρκεσε 12 εβδομάδες – αυτός είναι ο ελάχιστος χρόνος που απαιτείται για να παρατηρηθούν αλλαγές στους δείκτες γλυκαιμικού ελέγχου και καρδιομεταβολικής υγείας. Οι συμμετέχοντες είχαν τη δυνατότητα να προσθέσουν βότανα ή μπαχαρικά ή έως και μισή κουταλιά της σούπας βούτυρο, είπε η Akhavan, αλλά δεν έπρεπε σε καμία περίπτωση να τηγανίσουν τις πατάτες τους.

Η μελέτη πιστεύεται ότι είναι η πρώτη του είδους της που μετρά επιστημονικά τα καρδιαγγειακά οφέλη της πατάτας για ενήλικες με διαβήτη. «Εξετάσαμε ακόμη και την αγγειακή υγεία και δεν είδαμε καμία αρνητική επιρροή», εξήγησε η επιστήμονας.

Η «μεγαλύτερη απολαβή από την έρευνα είναι ότι αλλάζει την ιδέα μας για τις πατάτες», είπε η Akhavan.

Η έρευνα της Akhavan αφορούσε μόνο την ψητή πατάτα. “Το βράσιμο μιας πατάτας είναι πολύ διαφορετικό πράγμα. Η κατανάλωση της φλούδας της πατάτας είναι πραγματικά σημαντική”, πρόσθεσε.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Και στην Ελλάδα ανακλήθηκε με απόφαση ΕΟΦ συμπλήρωμα διατροφής (φωτογραφία)

Το προϊόν αποτέλεσε αντικείμενο ευρωπαϊκής ειδοποίησης RASFF και αποσύρθηκε από αγορές πολλών χωρών

Πατατάκια στο σινεμά: Όταν η Μαίρη ζήτησε πατατάκια ο Τάσος της εξήγησε για τους κινδύνους από το ακρυλαμίδιο

Μια βραδιά στο σινεμά γίνεται μάθημα ασφάλειας τροφίμων, για την ουσία που σχηματίζεται στα πατατάκια και έχει χαρακτηριστεί πιθανώς καρκινογόνος