ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΟ χυμός κόκκινου λάχανου είναι το αντίδοτο στα φλεγμονώδη νοσήματα του εντέρου

Ο χυμός κόκκινου λάχανου είναι το αντίδοτο στα φλεγμονώδη νοσήματα του εντέρου

4 λεπτά ανάγνωσης

Πως ο χυμός κόκκινου λάχανου είναι ευεργετικός στα φλεγμονώδη νοσήματα του εντέρου.

Νεα έρευνα αποκαλύπτει πώς ο χυμός από κόκκινο λάχανο μπορεί να ανακουφίσει συνθήκες υγείας του πεπτικού συστήματος που σχετίζονται με φλεγμονές.

- Advertisement -

Τα ευρήματα που δημοσιεύτηκαν στο International Journal of Molecular Sciences προσφέρουν ελπίδα στους περίπου 3 εκατομμύρια Αμερικανούς που πάσχουν από φλεγμονώδη νόσο του εντέρου (IBD), συμπεριλαμβανομένης της νόσου του Crohn και της ελκώδους κολίτιδας.

Η IBD χαρακτηρίζεται από χρόνια φλεγμονή στο πεπτικό σύστημα. Τα κύρια συμπτώματα περιλαμβάνουν οξύ κοιλιακό άλγος, απώλεια βάρους, αναιμία και διάρροια. Σε ακραίες περιπτώσεις, η IBD μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο θανάτου εάν αφεθεί χωρίς θεραπεία.

- Advertisement -

Ο Satyanarayana Rachagani, αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Κτηνιατρικής και Χειρουργικής του Πανεπιστημίου του Missouri, ηγείται μιας ομάδας που ανοίγει νέους δρόμους στον τομέα των nutraceuticals – των φαρμακευτικών αποτελεσμάτων από φυσικές τροφές – για τη διαμόρφωση του μικροβιόκοσμου του εντέρου και την ανακούφιση των παθήσεων που σχετίζονται με τη φλεγμονή, όπως η IBD.

Η ομάδα του Rachagani διαπίστωσε ότι ο χυμός κόκκινου λάχανου διαθέτει ένα ευρύ φάσμα βιοδραστικών ενώσεων που βελτίωσαν την υγεία του εντέρου και ανακούφισαν τα συμπτώματα της IBD σε ποντίκια.

- Advertisement -

«Ο χυμός κόκκινου λάχανου μεταβάλλει τη σύνθεση του εντερικού μικροβιόκοσμου αυξάνοντας την αφθονία των καλών βακτηρίων, με αποτέλεσμα την αυξημένη παραγωγή λιπαρών οξέων βραχείας αλυσίδας και άλλων μεταβολιτών που προέρχονται από τα βακτήρια, βελτιώνοντας τη φλεγμονή», αναφέρει ο Rachagani.

«Αυτές οι αλλαγές στη μικροβιακή χλωρίδα του εντέρου σχετίζονται με βελτιωμένη λειτουργία του φραγμού του εντέρου, βελτίωση της υγείας του παχέος εντέρου και αντιοξειδωτικές επιδράσεις, μετριάζοντας τελικά τις εντερικές βλάβες και τη φλεγμονή του παχέος εντέρου».

Τα ποντίκια χρησιμοποιούνται ευρέως για τη μελέτη της IBD επειδή η κολίτιδα στα ποντίκια μοιάζει πολύ με την ανθρώπινη ελκώδη κολίτιδα. Ως αποτέλεσμα, τα ευρήματα παρέχουν δυνητικά πολύτιμες πληροφορίες σχετικά με τα οφέλη του χυμού κόκκινου λάχανου στους ανθρώπους με φλεγμονή του παχέος εντέρου και άλλα συμπτώματα της IBD.

Ο Nagabhishek Sirpu Natesh, μεταδιδακτορικός συνεργάτης που εργάζεται στο έργο, λέει ότι η θεραπεία με χυμό κόκκινου λάχανου αύξησε τα καλά βακτήρια του εντέρου, τα οποία με τη σειρά τους ενεργοποίησαν έναν αντιφλεγμονώδη υποδοχέα στο παχύ έντερο των ποντικών. Επιπλέον, ο χυμός κόκκινου λάχανου ενίσχυσε τα ρυθμιστικά κύτταρα Τ, προωθώντας μια αντιφλεγμονώδη ανοσολογική ισορροπία, μειώνοντας περαιτέρω τη φλεγμονή του παχέος εντέρου.

Η τρέχουσα κύρια φαρμακολογική προσέγγιση για τη θεραπεία της IBD είναι τα μονοκλωνικά αντισώματα που αντιμετωπίζουν τη φλεγμονή. Ωστόσο, οι περισσότεροι ασθενείς διαπιστώνουν ότι αυτή η θεραπεία χάνει την αποτελεσματικότητά της με την πάροδο του χρόνου. Ως αποτέλεσμα, οι ερευνητές αναζητούν ολοένα και περισσότερο λύσεις που απευθύνονται στον μοριακό μηχανισμό στο έντερο που προκαλεί εξ αρχής την IBD.

«Τα ευρήματα αυτά προσφέρουν νέες γνώσεις σχετικά με τους μηχανισμούς που διέπουν τη θεραπευτική αποτελεσματικότητα του χυμού κόκκινου λάχανου στη βελτίωση της IBD», λέει ο Rachagani. «Η ικανότητά του να διαμορφώνει τον εντερικό μικροβιόκοσμο, να ενεργοποιεί αντιφλεγμονώδεις οδούς και να ενισχύει τη ρύθμιση του ανοσοποιητικού συστήματος υπογραμμίζει τη δυνατότητά του ως πολύτιμου θεραπευτικού παράγοντα για την IBD και τις συναφείς φλεγμονώδεις διαταραχές».

Οι βιοδραστικές ενώσεις όχι μόνο προάγουν την ανάπτυξη των καλών βακτηρίων του εντέρου, αλλά ο χυμός κόκκινου λάχανου είναι επίσης μια εξαιρετική πηγή διαιτητικών ινών, ενισχύοντας περαιτέρω τις δυνατότητές του για την υγεία του εντέρου.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ποιο ρύζι βρέθηκε συχνότερα με αρσενικό και κάδμιο, σύμφωνα με 1.734 ευρωπαϊκές ειδοποιήσεις σε διάστημα 21 ετών

Μελέτη που ανέλυσε ειδοποιήσεις του ευρωπαϊκού συστήματος RASFF την περίοδο 2002-2023 καταγράφει τα συχνότερα προβλήματα στο ρύζι, από υπολείμματα φυτοφαρμάκων και μυκοτοξίνες έως βαρέα μέταλλα και μη εγκεκριμένους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς

Σωρεία παραβάσεων ασφάλειας τροφίμων σε μεγάλο αρτοποιείο – Η προειδοποιητική επιστολή των Αρχών

Η υπόθεση φωτίζει τις απαιτήσεις που οφείλουν να τηρούν οι επιχειρήσεις παραγωγής αρτοσκευασμάτων

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.