ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΟ χυμός που μπορεί να ρίξει την πίεση σε μόλις δύο εβδομάδες...

Ο χυμός που μπορεί να ρίξει την πίεση σε μόλις δύο εβδομάδες – Μελέτη του Πανεπιστημίου του Έξετερ 

3 λεπτά ανάγνωσης

Νέα έρευνα συνδέει τη μείωση της αρτηριακής πίεσης με την αλλαγή του στοματικού μικροβιώματος στους ηλικιωμένους

Η αρτηριακή πίεση μπορεί να ρυθμιστεί με φυσικό τρόπο και ο χυμός παντζαριού, πλούσιος σε νιτρικά άλατα, φαίνεται να παίζει καθοριστικό ρόλο. Μια νέα, μεγάλη μελέτη του Πανεπιστημίου του Έξετερ δείχνει ότι η ευεργετική του δράση στους ηλικιωμένους σχετίζεται με συγκεκριμένες αλλαγές στα βακτήρια του στόματος.

- Advertisement -

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Πολλαπλές ανακλήσεις τυριών ΠΟΠ για Listeria και STEC E. coli – Δείτε τη λίστα

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | RASFF: Υπολείμματα «βρωμιδίου» (bromide ion) σε ξηρούς καρπούς

- Advertisement -

Η μελέτη, που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Free Radical Biology and Medicine, συνέκρινε τις αντιδράσεις σε μια ομάδα ηλικιωμένων με εκείνες μιας ομάδας νεότερων ενηλίκων. Οι συμμετέχοντες έπιναν ένα σφηνάκι συμπυκνωμένου χυμού παντζαριού δύο φορές την ημέρα για δύο εβδομάδες. H αρτηριακή πίεση των ηλικιωμένων μειώθηκε σημαντικά, κάτι που δεν παρατηρήθηκε στην ομάδα των νεότερων.

Εγγραφείτε στα FEA 2025 και ελάτε να γράψουμε μαζί μία ιστορία που αξίζει να ειπωθεί

Σύμφωνα με τους ερευνητές, η δράση αυτή οφείλεται στην καταστολή δυνητικά επιβλαβών βακτηρίων του στόματος. Η ανισορροπία μεταξύ ωφέλιμων και επιβλαβών βακτηρίων μπορεί να εμποδίσει τη μετατροπή των νιτρικών, που βρίσκονται σε αφθονία στα λαχανικά, σε νιτρικό οξείδιο. Το νιτρικό οξείδιο είναι ζωτικής σημασίας για την υγιή λειτουργία των αιμοφόρων αγγείων και τη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης.

- Advertisement -

Η καθηγήτρια Anni Vanhatalo, επικεφαλής της μελέτης, εξηγεί ότι οι ηλικιωμένοι παράγουν λιγότερο νιτρικό οξείδιο καθώς μεγαλώνουν και τείνουν να έχουν υψηλότερη αρτηριακή πίεση. Η ενθάρρυνση της κατανάλωσης λαχανικών πλούσιων σε νιτρικά άλατα, όπως το σπανάκι, η ρόκα και το σέλινο, μπορεί να έχει σημαντικά μακροπρόθεσμα οφέλη για την υγεία.

Η μελέτη έδειξε ότι ο χυμός παντζαριού μείωσε σημαντικά τα βακτήρια Prevotella στο στόμα των ηλικιωμένων, ενώ παράλληλα αύξησε την ανάπτυξη ωφέλιμων βακτηρίων όπως τα Neisseria. Αυτή η αλλαγή στο στοματικό μικροβίωμα συνδέεται άμεσα με τη μείωση της αρτηριακής πίεσης.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Σωρεία παραβάσεων ασφάλειας τροφίμων σε μεγάλο αρτοποιείο – Η προειδοποιητική επιστολή των Αρχών

Η υπόθεση φωτίζει τις απαιτήσεις που οφείλουν να τηρούν οι επιχειρήσεις παραγωγής αρτοσκευασμάτων

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.