ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΠώς ένα ποτήρι χυμό πορτοκαλιού την ημέρα επηρεάζει την καρδιά

Πώς ένα ποτήρι χυμό πορτοκαλιού την ημέρα επηρεάζει την καρδιά

2 λεπτά ανάγνωσης

Νέα μελέτη δείχνει πώς τα φλαβανονόνια του χυμού πορτοκαλιού επηρεάζουν τη μεταγραφή των γονιδίων, ανάλογα με τον δείκτη μάζας σώματος

Μια πρόσφατη μελέτη, που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό Molecular Nutrition & Food Research, υποδεικνύει ότι η καθημερινή κατανάλωση χυμού πορτοκαλιού μπορεί να ρυθμίσει με ακρίβεια χιλιάδες γονίδια που σχετίζονται με την καρδιαγγειακή υγεία και τον μεταβολισμό. Η έρευνα εξέτασε πώς η χρόνια πρόσληψη χυμού πορτοκαλιού επηρεάζει το μεταγραφόμιο στα μονοπύρηνα κύτταρα περιφερικού αίματος υγιών ενηλίκων.

- Advertisement -

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Μολυσμένο βρεφικό γάλα: Τα 15 έφθασαν τα μωρά με αλλαντίαση – Καθολική ανάκληση των προϊόντων της εταιρείας

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Κιλκίς: 40χρονος κρεοπώλης έκοψε με μπαλτά κατά λάθος τη μηριαία αρτηρία και πέθανε

- Advertisement -

Είκοσι υγιείς ενήλικες κατανάλωναν 500 mL παστεριωμένου χυμού πορτοκαλιού ημερησίως για 60 ημέρες. Μετά την ολοκλήρωση της δοκιμής, οι ερευνητές παρατήρησαν μια σημαντική μοριακή αναδιαμόρφωση, με 3.790 χαρακτηριστικά να έχουν αλλάξει, συμπεριλαμβανομένων 1.705 γονιδίων που κωδικοποιούν πρωτεΐνες. Αυτές οι αλλαγές χαρτογραφήθηκαν σε μονοπάτια που σχετίζονται με τον έλεγχο της αρτηριακής πίεσης, τον μεταβολισμό των λιπιδίων και τη φλεγμονή. Τα οφέλη αποδίδονται κυρίως στα φλαβανονόνια των εσπεριδοειδών, όπως η Εσπεριδίνη και η Ναρινγενίνη, καθώς οι μεταβολίτες τους βρέθηκε ότι αλληλεπιδρούν άμεσα με βασικούς μεταγραφικούς παράγοντες όπως ο Πυρηνικός Παράγοντας Κάππα Β και ο υποδοχέας άλφα του ενεργοποιητή πολλαπλασιασμού περοξισωμάτων, ρυθμίζοντας τη δραστηριότητα των γονιδίων.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Σπανάκι: Συναγερμός στην Ευρωπαϊκή αγορά για υψηλά επίπεδα νιτρικών που επηρεάζουν θυρεοειδή και μεταβολική υγεία

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Γιατί ο καρκίνος «θερίζει» τους millennials;

Ένα από τα πιο σημαντικά ευρήματα της μελέτης είναι ότι η μοριακή απόκριση στην κατανάλωση χυμού πορτοκαλιού διαφέρει ανάλογα με τον δείκτη μάζας σώματος του ατόμου. Στα υπέρβαρα άτομα, παρατηρήθηκε μια μοναδική ρύθμιση στους μοριακούς μηχανισμούς που αφορούν τον μεταβολισμό των λιπιδίων και την αδιπογένεση (τη δημιουργία λιποκυττάρων), με συγκεκριμένα γονίδια και μικρότερα μόρια ριβονουκλεϊνικού οξέος να αλλάζουν προς ένα πιο υγιές μεταβολικό προφίλ. Αντίθετα, στα άτομα με φυσιολογικό βάρος, ο χυμός πορτοκαλιού προκάλεσε μια ιδιαίτερη αλλαγή στους φλεγμονώδεις μηχανισμούς, υποδηλώνοντας ότι ο χυμός πορτοκαλιού δρα ως ένας «ακριβής καρδιομεταβολικός μοχλός», προσφέροντας διαφορετικά οφέλη ανάλογα με το σωματικό βάρος του καταναλωτή.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Πάνω από 15 χώρες σε επιφυλακή για Salmonella σε μονάδα κρέατος πουλερικών – Βρέθηκε στα ποδονάρια των εργαζομένων

Δεκαοκτώ follow-ups στο RASFF μετά την ανίχνευση Salmonella Typhimurium στο περιβάλλον ολλανδικής μονάδας πουλερικών.

Κανονισμός PPWR: Γιατί η βιομηχανία ζητά να σταματήσουν οι πρόσθετες απαιτήσεις από τις μεγάλες αλυσίδες

Μην ζητάτε περισσότερα από όσα προβλέπει ο PPWR», το μήνυμα της βιομηχανίας

Κρέας: Ανθεκτικό βακτήριο εντοπίστηκε σε προϊόντα, εργαζόμενους και καταναλωτές

Νέα μελέτη εντοπίζει πολυανθεκτικά στελέχη εντερόκοκκου και γενετικές ομοιότητες μεταξύ διαφορετικών πηγών