ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΈλληνες έφηβοι: Επιστημονική μελέτη για την ποιότητα ζωής τους

Έλληνες έφηβοι: Επιστημονική μελέτη για την ποιότητα ζωής τους

Λιγότερο χρόνο σε καθιστικές συνήθειες και περισσότερη κοινωνική ζωή για τους εφήβους προτείνει νέα μελέτη του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής

3 λεπτά ανάγνωσης

Νέα έρευνα του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής αποκαλύπτει πως επηρεάζεται η ψυχολογία των Ελλήνων εφήβων από τη διατροφή και την σύγχρονη καθημερινότητα

Μελέτη από το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής ρίχνει φως στο πως η διατροφή και οι καθημερινές συνήθειες επηρεάζουν την ποιότητα ζωής των Ελλήνων εφήβων την εποχή του COVID-19.

- Advertisement -

Τα τελευταία χρόνια, ο COVID-19 έχει επηρεάσει την ψυχική ισορροπία των ευάλωτων ομάδων πληθυσμού, τη συμπεριφορά τόσο των παιδιών όσο και των εφήβων, καθώς και την ψυχολογική τους σταθερότητα, προκαλώντας μεγάλη ανησυχία και άγχος στην καθημερινότητά τους. Η νέα μελέτη από το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Foods, χρησιμοποίησε το δείκτη ποιότητας ζωής που σχετίζεται με την υγεία (HRQoL) για να αναλύσει το πως καθημερινοί παράγοντες, όπως η καθιστική ζωή ή η διατροφή, και οι συνέπειες του Covid-19, μπορούν να επηρεάσουν την ψυχολογία των εφήβων. Η μελέτη ανέλυσε δεδομένα από ερωτηματολόγια που δόθηκαν σε 2,088 εφήβους ηλικίας 12-18 ετών από σχολεία της Αττικής στο διάστημα Μαίου-Δεκεμβρίου 2021.

Σε ό,τι αφορά τα δημογραφικά χαρακτηριστικά, η έρευνα έδειξε πως το φύλο και η ηλικία ήταν θετικοί προγνωστικοί παράγοντες της HRQoL, με τα αγόρια και τους νεότερους σε ηλικία εφήβους να έχουν υψηλότερη HRQoL. Παράλληλα, οι έφηβοι που έμεναν και με τους 2 γονείς καθώς και αυτοί με μητέρες υψηλότερου μορφωτικού επιπέδου φάνηκε να έχουν καλύτερη ποιότητα ζωής.

- Advertisement -

Οι πρακτικές υγιεινής διατροφής σχετίζονται επίσης θετικά με υψηλή HRQoL. Πιο συγκεκριμένα, η παρούσα μελέτη αποκάλυψε ότι οι έφηβοι που κατανάλωναν πρωινό καλύτερης ποιότητας, όσοι κατανάλωναν πέντε γεύματα καθημερινά, όσοι έτρωγαν μεσημεριανό γεύμα και δείπνο με την οικογένειά τους και όσοι ακολουθούσαν Μεσογειακή διατροφή είχαν καλύτερη HRQoL.

Επίσης, αποδείχθηκε ότι οι έφηβοι που αφιέρωναν λιγότερο χρόνο σε καθιστικές συνήθειες και χρησιμοποιούσαν λιγότερο οθόνες είχαν καλύτερη υγεία και κατά συνέπεια αυξημένη HRQoL. Επιπλέον, η ποιότητα του ύπνου και η καλή διάρκειά του συσχετίστηκαν με καλύτερο HRQoL στους Έλληνες εφήβους, σε αντίθεση με έναν δείκτη υψηλής μάζας σώματος που βρέθηκε αρνητικός προγνωστικός παράγοντας για την HRQoL.

- Advertisement -

Τέλος, όπως ήταν αναμενόμενο, ο COVID-19 συσχετίστηκε αρνητικά με την HRQoL, ένα σημαντικό εύρημα που έρχεται σε συμφωνία με προηγούμενες μελέτες. Οι έφηβοι που δήλωσαν ότι οι γονείς τους έμειναν άνεργοι λόγω της κρίσης του COVID-19, η οικογένειά τους είχε οικονομικά προβλήματα, ή υπήρχαν συνεχείς καυγάδες στο οικογενειακό περιβάλλον, είχαν χειρότερη ψυχολογία και χαμηλότερη HRQoL.

Τα ευρήματα της παραπάνω έρευνας υποδηλώνουν ότι οι υγιεινές διατροφικές συνήθειες, η Μεσογειακή διατροφή και ο υγιεινός τρόπος ζωής για τους εφήβους πρέπει να αποτελούν προτεραιότητα για όλους τους γονείς. Οι γονείς πρέπει με τη σειρά τους να ενθαρρύνουν τους νέους να ακολουθήσουν έναν τρόπο ζωής με λιγότερο καθιστικές συνήθειες, λιγότερη χρήση οθονών, περισσότερη κοινωνική ζωή και περισσότερα χόμπι.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ποιο ρύζι βρέθηκε συχνότερα με αρσενικό και κάδμιο, σύμφωνα με 1.734 ευρωπαϊκές ειδοποιήσεις σε διάστημα 21 ετών

Μελέτη που ανέλυσε ειδοποιήσεις του ευρωπαϊκού συστήματος RASFF την περίοδο 2002-2023 καταγράφει τα συχνότερα προβλήματα στο ρύζι, από υπολείμματα φυτοφαρμάκων και μυκοτοξίνες έως βαρέα μέταλλα και μη εγκεκριμένους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς

Σωρεία παραβάσεων ασφάλειας τροφίμων σε μεγάλο αρτοποιείο – Η προειδοποιητική επιστολή των Αρχών

Η υπόθεση φωτίζει τις απαιτήσεις που οφείλουν να τηρούν οι επιχειρήσεις παραγωγής αρτοσκευασμάτων

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.