ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΤο φρούτο που μειώνει τον κίνδυνο άνοιας 

Το φρούτο που μειώνει τον κίνδυνο άνοιας 

3 λεπτά ανάγνωσης

Οι ανθοκυανίνες, σύμμαχος στον αγώνα κατα της άνοιας. 

   Τον προηγούμενο χρόνο, μια από τις πρώτες μελέτες για τα cranberries έδειξε ότι η προσθήκη τους στη διατροφή θα μπορούσε να βοηθήσει μεταξύ άλλων στη βελτίωση της μνήμης, αποτρέποντας την ανάπτυξη εκφυλιστικών ασθενειών που σχετίζονται με αυτή.

- Advertisement -

    Τα cranberries ωστόσο, φαίνεται να μην είναι τα μοναδικά μούρα που μπορούν να ενισχύουν τις δεξιότητες μνήμης. Επιστήμονες του Πανεπιστημίου του Σινσινάτι των ΗΠΑ, ξεκίνησαν να εξετάσουν τα οφέλη του μύρτιλλου στη γνωστική υγεία του εγκεφάλου σε νεότερους ανθρώπους μετά από επιτυχημένα αποτελέσματα σε μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες. 

   Τα ευρήματά αυτά θα μπορούσαν να διαδραματίσουν κρίσιμο ρόλο στις μελλοντικές θεραπείες των διαταραχών της άνοιας, όπως είναι το Αλτσχάιμερ, που επηρεάζουν περίπου μισό εκατομμύριο Έλληνες.

- Advertisement -

    Ο καθηγητής Robert Krikorian από το Πανεπιστήμιο του Σινσινάτι είπε: “Είχαμε παρατηρήσει γνωστικά οφέλη από τα βατόμουρα σε προηγούμενες μελέτες με ηλικιωμένους ενήλικες και πιστεύαμε ότι μπορεί να είναι αποτελεσματικά σε νεότερα άτομα με αντίσταση στην ινσουλίνη. Η νόσος Alzheimer, όπως όλες οι χρόνιες ασθένειες της γήρανσης, αναπτύσσεται κατά τη μέση ηλικία».

   Το φρούτο αυτό περιέχει υψηλά επίπεδα μικροθρεπτικών συστατικών και αντιοξειδωτικών που ονομάζονται ανθοκυανίνες. Αυτές δίνουν στα μύρτιλλα το χρώμα τους και τα προστατεύουν από την έκθεση στην ακτινοβολία, ενώ παράλληλα μπορούν να αποτρέψουν την άνοια.

- Advertisement -

   Για τη συγκεκριμένη μελέτη οι ερευνητές  χρησιμοποίησαν δεδομένα από 33 ασθενείς από το Σινσινάτι που ήταν υπέρβαροι και των οποίων τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα ήταν υψηλότερα από το κανονικό. Οι συμμετέχοντες ήταν όλοι ηλικίας μεταξύ 50 και 65 ετών και άρχισαν να αντιμετωπίζουν προβλήματα μνήμης κατά τη γήρανση.

   Τους ζητήθηκε να απέχουν από την κατανάλωση μούρων για μια περίοδο 12 εβδομάδων και τους δόθηκε ένα πακέτο «συμπληρώματος σκόνης» για να το πιουν σε ένα ποτήρι νερό την ώρα του πρωινού ή του δείπνου. Οι μισοί από τους συμμετέχοντες έλαβαν συσκευασίες σκόνης που περιείχαν μισό φλιτζάνι ολόκληρα βατόμουρα, ενώ στους άλλους (ομάδα ελέγχου) χορηγήθηκε εικονικό φάρμακο (placebo). Τους ζητήθηκε επίσης να ολοκληρώσουν ένα τεστ σχεδιασμένο για τη μέτρηση των νοητικών ικανοτήτων γνωστών ως εκτελεστικές λειτουργίες, οι οποίες παίζουν σημαντικό ρόλο στη μνήμη και τον αυτοέλεγχο και είναι γνωστό ότι επιδεινώνονται με την ηλικία.

    Τα αποτελέσματα έδειξαν όχι μόνο βελτίωση στις γνωστικές λειτουργίες, αλλά και χαμηλότερα επίπεδα ινσουλίνης, υποδηλώνοντας ότι ο μεταβολισμός τους έκανε καλύτερη δουλειά στη μετατροπή της τροφής σε ενέργεια.

Σε προηγούμενη, πιο πρόσφατη μελέτη, είχαν αποδειχθεί οι ευεργετικές λειτουργίες του ελαιολάδου όσον αφορά τη μνήμη. Η μελέτη μάλιστα τόνισε πως μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο θανάτου από άνοια κατά 1/3.

https://www.dailyrecord.co.uk/lifestyle/dementia-risk-lowered-eating-one-30836310#google_vignette

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ποιο ρύζι βρέθηκε συχνότερα με αρσενικό και κάδμιο, σύμφωνα με 1.734 ευρωπαϊκές ειδοποιήσεις σε διάστημα 21 ετών

Μελέτη που ανέλυσε ειδοποιήσεις του ευρωπαϊκού συστήματος RASFF την περίοδο 2002-2023 καταγράφει τα συχνότερα προβλήματα στο ρύζι, από υπολείμματα φυτοφαρμάκων και μυκοτοξίνες έως βαρέα μέταλλα και μη εγκεκριμένους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς

Σωρεία παραβάσεων ασφάλειας τροφίμων σε μεγάλο αρτοποιείο – Η προειδοποιητική επιστολή των Αρχών

Η υπόθεση φωτίζει τις απαιτήσεις που οφείλουν να τηρούν οι επιχειρήσεις παραγωγής αρτοσκευασμάτων

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.