ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΤο κρέας ως «σύμβολο ανδρισμού»: Πώς οι παραδοσιακές νόρμες εμποδίζουν την πράσινη...

Το κρέας ως «σύμβολο ανδρισμού»: Πώς οι παραδοσιακές νόρμες εμποδίζουν την πράσινη διατροφή

4 λεπτά ανάγνωσης

Μια νέα μελέτη αποκαλύπτει ότι οι παραδοσιακές αντιλήψεις για την αρρενωπότητα αποτελούν σοβαρό εμπόδιο στη μείωση της κατανάλωσης κρέατος και γαλακτοκομικών προϊόντων

Η έρευνα, που πραγματοποιήθηκε από το Πανεπιστήμιο του Bath, το Bryant Research και το Πανεπιστήμιο της Ζυρίχης, δημοσιεύθηκε στο Journal of Environmental Psychology με τον χαρακτηριστικό τίτλο “Macho Meals? A mixed-methods study of traditional masculine norms and animal product consumption in the UK”. Οι επιστήμονες εξέτασαν τη σχέση ανάμεσα στην κατανάλωση κρέατος και τις έμφυλες ταυτότητες, εστιάζοντας στους τρόπους με τους οποίους οι κοινωνικές νόρμες επηρεάζουν τις διατροφικές επιλογές.

- Advertisement -

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Ελευσίνα: 4000 πρόστιμο σε γνωστή πιτσαρία από την Περιφέρεια για τους καπνούς του ξυλόφουρνου που δεν μετρήθηκαν ποτέ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Νέο ξέσπασμα αλλαντίασης με δεκάδες ασθένειες σε τουριστικό θέρετρο – Λουκέτο στο εστιατόριο του συγκροτήματος

- Advertisement -

«Η κτηνοτροφία είναι από τους βασικούς υπεύθυνους για την περιβαλλοντική υποβάθμιση, τους κινδύνους στη δημόσια υγεία και την κακοποίηση των ζώων. Η μείωση της κατανάλωσης κρέατος θεωρείται μια από τις πιο αποτελεσματικές λύσεις. Ωστόσο, οι άνδρες καταναλώνουν περισσότερο κρέας από τις γυναίκες, είναι λιγότερο πιθανό να γίνουν χορτοφάγοι ή βίγκαν και εμφανίζουν μεγαλύτερη αντίσταση σε πολιτικές που προωθούν τη μείωση του κρέατος», εξηγεί η δρ. Annayah Prosser από το Πανεπιστήμιο του Bath.

Εγγραφείτε στα FEA 2025 και ελάτε να γράψουμε μαζί μία ιστορία που αξίζει να ειπωθεί

Η έρευνα σε πάνω από 1.000 άνδρες στο Ηνωμένο Βασίλειο έδειξε ότι όσοι υιοθετούσαν σε μεγαλύτερο βαθμό παραδοσιακές αρρενωπές αξίες, όπως η αυτονομία και η αποφυγή έκφρασης συναισθημάτων, κατανάλωναν πολύ περισσότερο κόκκινο κρέας και πουλερικά. Παράλληλα, είχαν ισχυρότερη συναισθηματική προσκόλληση στο κρέας και τα γαλακτοκομικά, θεωρούσαν την κατανάλωση κρέατος ως ανδρική πράξη και έβλεπαν τη χορτοφαγία ως πολιτιστική απειλή.

- Advertisement -

Η κύρια συγγραφέας Elise Hankins σημειώνει: «οι άνδρες που υιοθετούν αυτές τις αξίες τείνουν να τρώνε περισσότερο κρέας, να θεωρούν το κρέας πιο αρρενωπό και να βλέπουν τον χορτοφαγισμό ως απειλή. Αν θέλουμε να αλλάξουμε τη διατροφή τους, πρέπει να δουλέψουμε με αυτές τις ταυτότητες, όχι απέναντί τους». Στις ομάδες εστίασης που ακολούθησαν, οι συμμετέχοντες έδειξαν συχνά αμφιθυμία. Αρχικά απέρριπταν τον ρόλο του φύλου στις διατροφικές τους επιλογές, αλλά στη συνέχεια παραδέχονταν την ισχυρή επίδραση που είχε το κοινωνικό τους περιβάλλον και η ομάδα των φίλων τους στις διατροφικές τους συνήθειες. Όπως επισημαίνει η δρ. Prosser, «αν και οι άνδρες διστάζουν να το αναγνωρίσουν, η αρρενωπότητα επηρεάζει έμμεσα αλλά βαθιά το τι τρώνε».

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Haribo Happy Cola: Κλείνει η υπόθεση για την παρουσία κάνναβης λόγω έλλειψης στοιχείων

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Νέα ευθανασία γάτας λόγω γρίπης των πτηνών από μολυσμένη τροφή – Σε πανικό οι ιδιοκτήτες κατοικιδίων

Με βάση τα ευρήματα, οι ερευνητές προτείνουν να δοθεί προτεραιότητα στη γεύση μέσα από δοκιμές και ελκυστικό μάρκετινγκ, να τονιστούν τα οφέλη της φυτικής διατροφής για την υγεία και τη φυσική κατάσταση, να χρησιμοποιηθούν διακριτικά μηνύματα που συνδέουν τα φυτικά τρόφιμα με αξίες όπως η δύναμη και η απόδοση, να αξιοποιηθεί η κοινωνική επιρροή των φίλων και της οικογένειας και να γίνουν τα φυτικά προϊόντα πιο προσιτά οικονομικά.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.

Οι επιστήμονες αποφάσισαν: Αυτό είναι το πιο θρεπτικό λαχανικό στον κόσμο

Επιστήμονες του CDC κατέταξαν 41 φρούτα και λαχανικά με βάση την πυκνότητα θρεπτικών συστατικών. Μόνο ένα πήρε βαθμολογία 100