ΑρχικήΟικιακάΕπικινδυνότητα τροφίμωνΔημοφιλές συμπλήρωμα διατροφής και βασικό συστατικό σε ενεργειακά ποτά ενοχοποιείται για λευχαιμία...

Δημοφιλές συμπλήρωμα διατροφής και βασικό συστατικό σε ενεργειακά ποτά ενοχοποιείται για λευχαιμία – Νέα μελέτη

4 λεπτά ανάγνωσης

Ένα αμινοξύ που παράγεται από τον οργανισμό, υπάρχει σε πολλά τρόφιμα αλλά πωλείται και σε μορφή συμπληρωμάτων, φαίνεται σύμφωνα με νέα μελέτη, πως κάνει περισσότερο κακό, παρά καλό

Μία νέα επιστημονική ανακάλυψη φέρνει την επιστήμη ένα βήμα πιο κοντά στην εύρεση νέων τρόπων στόχευσης της λευχαιμίας, η οποία είναι ένας από τους πιο επιθετικούς καρκίνους του αίματος, και ταυτόχρονα ενοχοποιεί ένα δημοφιλές συμπλήρωμα διατροφής. Ο λόγος για την ταυρίνη που έχει επαινεθεί ως ένα σημαντικό συμπλήρωμα για την ενίσχυση της αθλητικής απόδοσης. Τρόφιμα όπως το κρέας, το ψάρι και τα αυγά περιέχουν ταυρίνη. Είναι επίσης ένα βασικό συστατικό σε ορισμένα ενεργειακά ποτά και πρωτεϊνικές σκόνες και έχει χρησιμοποιηθεί από ασθενείς με καρκίνο. Οι επαγγελματίες διατροφής και άσκησης πιστεύουν ότι η ταυρίνη μπορεί να είναι αποτελεσματική ως εργογόνο βοήθημα, που ουσιαστικά σημαίνει ότι μπορεί να βοηθήσει το σώμα να μεγιστοποιήσει τη χρήση ενέργειας και να βελτιώσει την απόδοση. Έχει επίσης προταθεί ότι η ταυρίνη θα μπορούσε να βοηθήσει με τον μυϊκό πόνο και την αποκατάσταση μετά την άσκηση, ως αντιοξειδωτικό.

- Advertisement -
Εγγραφείτε στο πρώτο ειδικό Σεμινάριο για την ορθή χρήση του όρου ”Μπορεί να περιέχει…” και άλλα περί αλλεργιογόνων στην Ελλάδα

Όμως αυτοί οι ισχυρισμοί είναι αρκετά αμφιλεγόμενοι. Συνολικά, δεν υπάρχουν ακόμη αρκετά στοιχεία για να εδραιωθεί η θέση της ταυρίνης ως απαραίτητο μέσο βελτίωσης της απόδοσης. Για κάθε μελέτη που υποδηλώνει κάποιο όφελος, υπάρχουν αρκετές που δεν υποστηρίζουν αυτούς τους ισχυρισμούς. Στα παραπάνω ερωτηματικά για τα οφέλη της ταυρίνης, έρχεται να προστεθεί μία νέα μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Nature, η οποία αναγνώρισε την ταυρίνη, η οποία παράγεται φυσικά στο σώμα και καταναλώνεται μέσω ορισμένων τροφών, ως βασικό ρυθμιστή μυελοειδών καρκίνων όπως η λευχαιμία. Οι ερευνητές του Ινστιτούτου Καρκίνου Wilmot στο Πανεπιστήμιο του Ρότσεστερ κατάφεραν να εμποδίσουν την ανάπτυξη λευχαιμίας σε μοντέλα ποντικών και σε δείγματα ανθρώπινων κυττάρων λευχαιμίας χρησιμοποιώντας γενετικά εργαλεία για να αποτρέψουν την είσοδο ταυρίνης στα καρκινικά κύτταρα.

Η ανακάλυψη έγινε καθώς οι επιστήμονες χαρτογραφούσαν τι συμβαίνει μέσα στον μυελό των οστών και το οικοσύστημά του – μια μακροχρόνια εστίαση μεταξύ των ερευνητών του Wilmot, οι οποίοι έχουν προωθήσει την επιστήμη γύρω από το μικροπεριβάλλον με στόχο τη βελτίωση των θεραπειών για τον καρκίνο του αίματος. Οι ερευνητές ανακάλυψαν επίσης ότι καθώς τα λευχαιμικά κύτταρα καταναλώνουν ταυρίνη, αυτή προάγει τη γλυκόλυση (διάσπαση της γλυκόζης για την παραγωγή ενέργειας) για να τροφοδοτήσει την ανάπτυξη του καρκίνου. Πριν από αυτό, ανέφεραν οι συγγραφείς, δεν ήταν γνωστό ότι η ταυρίνη μπορεί να έχει ρόλο στην προώθηση του καρκίνου.

- Advertisement -

Συμπερασματικά, η ομάδα των επιστημόνων αναφέρει στην εργασία της στο Nature : «Δεδομένου ότι η ταυρίνη είναι ένα κοινό συστατικό στα ενεργειακά ποτά και συχνά παρέχεται ως συμπλήρωμα για τον μετριασμό των παρενεργειών της χημειοθεραπείας, η εργασία μας υποδηλώνει ότι μπορεί να είναι ενδιαφέρον να εξεταστούν προσεκτικά τα οφέλη της συμπληρωματικής ταυρίνης σε ασθενείς με λευχαιμία».

Σύνδεσμος για την επιστημονική δημοσίευση https://www.nature.com/articles/s41586-025-09018-7

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ποιο ρύζι βρέθηκε συχνότερα με αρσενικό και κάδμιο, σύμφωνα με 1.734 ευρωπαϊκές ειδοποιήσεις σε διάστημα 21 ετών

Μελέτη που ανέλυσε ειδοποιήσεις του ευρωπαϊκού συστήματος RASFF την περίοδο 2002-2023 καταγράφει τα συχνότερα προβλήματα στο ρύζι, από υπολείμματα φυτοφαρμάκων και μυκοτοξίνες έως βαρέα μέταλλα και μη εγκεκριμένους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς

Σωρεία παραβάσεων ασφάλειας τροφίμων σε μεγάλο αρτοποιείο – Η προειδοποιητική επιστολή των Αρχών

Η υπόθεση φωτίζει τις απαιτήσεις που οφείλουν να τηρούν οι επιχειρήσεις παραγωγής αρτοσκευασμάτων

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.