Αναψυκτικά, παγωτά και αντηλιακά εκτόξευσαν τις καλοκαιρινές αγορές, με τη ζήτηση να αυξάνεται κυρίως στα μικρότερα νοικοκυριά
Οι Ισπανοί κατανάλωσαν αισθητά περισσότερα κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού του 2024, με τις μέσες μηνιαίες δαπάνες για τρόφιμα και εποχιακά προϊόντα να αυξάνονται κατά 9,5%, φτάνοντας τα 384,60 ευρώ. Τα στοιχεία προέρχονται από τη μελέτη Eroski Summer Consumer Habits Study, βασισμένη σε εσωτερική ανάλυση της γνωστής αλυσίδας σούπερ μάρκετ. Η αύξηση αυτή συνοδεύτηκε από διεύρυνση της αγοραστικής δραστηριότητας, καθώς καταγράφηκε άνοδος 10,8% στις μονάδες που αγοράστηκαν και 9,1% στον αριθμό επισκέψεων ανά πελάτη, κατά τους μήνες Ιούνιο, Ιούλιο και Αύγουστο.
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | «Δίαιτα με ζάχαρη»: Άλλη μια επικίνδυνη μόδα ή το νέο όπλο για απώλεια βάρους;
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Οι μπύρες από ρύζι κερδίζουν έδαφος στις προτιμήσεις των καταναλωτών
Πού ξοδεύτηκαν τα περισσότερα
Οι καλοκαιρινές δαπάνες επικεντρώθηκαν σε κλασικά εποχιακά προϊόντα. Το 18% των εξόδων των νοικοκυριών κατευθύνθηκε σε αναψυκτικά, μπύρες, παγωτά και αντηλιακά, καταδεικνύοντας τη σημαντική συμβολή των υψηλών θερμοκρασιών στις καταναλωτικές συνήθειες.
Παράλληλα, η αγοραστική συμπεριφορά ευθυγραμμίστηκε με τις καιρικές συνθήκες, καθώς το 39,2% των επισκέψεων πραγματοποιήθηκε τις πρωινές ώρες και το 13,5% το βράδυ, αποφεύγοντας τις ώρες με έντονη ζέστη. Αξιοσημείωτο είναι ότι το 20% των καταναλωτών προχώρησε σε συχνές αγορές καλοκαιρινών προϊόντων, τουλάχιστον έξι φορές μέσα στην περίοδο.
Τα νοικοκυριά ενός ατόμου πρωταγωνίστησαν σε αναλογικές δαπάνες, ξοδεύοντας 1,5 φορές πάνω από τον μέσο όρο για εποχιακά είδη. Από την άλλη, πολυμελείς οικογένειες με μεγαλύτερα παιδιά είχαν τις υψηλότερες συνολικές δαπάνες (601,30 ευρώ), αλλά αύξησαν τις αγορές τους μόλις 1,1 φορές σε σχέση με τον μέσο καταναλωτή. Σε περιφερειακό επίπεδο, η Βαλένθια και η Ανδαλουσία σημείωσαν τις μεγαλύτερες αυξήσεις στην κατανάλωση.
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | General Mills και Kraft Heinz αποσύρουν τις τεχνητές χρωστικές από την αγορά των ΗΠΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Λύθηκε το μυστήριο για το πώς ο ανθρώπινος οργανισμός, απορροφά τα θρεπτικά συστατικά των τροφίμων
Οι υπεραγορές κατέγραψαν τη μεγαλύτερη άνοδο στις πωλήσεις σε σύγκριση με τον υπόλοιπο χρόνο (+51,1%), ακολουθούμενες από τα σούπερ μάρκετ (+45,3%) και τα ηλεκτρονικά κανάλια πώλησης (+18,8%). Η συνολική αύξηση του όγκου πωλήσεων της Eroski άγγιξε το 5% σε σχέση με τον ετήσιο μέσο όρο, με ιδιαίτερη άνοδο σε προϊόντα όπως αντηλιακά, φρούτα, παγωτά, ρούχα και παραφαρμακευτικά είδη.
Κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, οι καταναλωτές προτίμησαν σε μεγαλύτερο ποσοστό τα επώνυμα προϊόντα, τα οποία κάλυψαν το 63,2% των πωλήσεων, με τον Ιούλιο να παρουσιάζει τη μεγαλύτερη αύξηση.
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Αψιού! Γιατι σου λένε “γείτσες” όταν φτερνίζεσαι;
Σε ανταπόκριση, η Eroski επένδυσε 43 εκατομμύρια ευρώ σε καλοκαιρινές εκπτώσεις και προσφορές, προσφέροντας μεταξύ άλλων «δύο στην τιμή του ενός», κληρώσεις, αλλά και ανταγωνιστικές τιμές στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Επιπλέον, 100 νέα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας σχεδιάζονται να λανσαριστούν μέσα στο καλοκαίρι, στοχεύοντας να καλύψουν πλήρως τις εποχικές καταναλωτικές ανάγκες.