ΑρχικήΟικιακάΠαιδίΠώς οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης «ροκανίζουν» την προσοχή των παιδιών - Νέα...

Πώς οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης «ροκανίζουν» την προσοχή των παιδιών – Νέα μελέτη σε 8000 παιδιά και εφήβους

3 λεπτά ανάγνωσης

Νέα εκτεταμένη έρευνα συνδέει την αυξημένη χρήση social media με τη σταδιακή μείωση της ικανότητας προσοχής

Μία ολοκληρωμένη μελέτη που πραγματοποιήθηκε από το Ινστιτούτο Καρολίνσκα και δημοσιεύτηκε στο Pediatrics Open Science, αποκαλύπτει μία σημαντική σχέση ανάμεσα στον χρόνο που αφιερώνουν τα παιδιά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και την ικανότητά τους να συγκεντρώνονται. Η έρευνα, η οποία παρακολούθησε πάνω από 8000 παιδιά ηλικίας από 10 έως 14 ετών, διαπιστώνει μία σταδιακή μείωση των συμπτωμάτων απροσεξίας σε όσα είχαν αυξημένη έκθεση στις συγκεκριμένες πλατφόρμες.

- Advertisement -

Οι ερευνητές, σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Υγείας και Επιστήμης του Όρεγκον των ΗΠΑ, διαπίστωσαν ότι η σχέση αυτή αφορά συγκεκριμένα τη χρήση πλατφορμών όπως το instagram, το snapchat και το tiktok. Δεν παρατηρήθηκε ανάλογη συσχέτιση με την παρακολούθηση τηλεόρασης ή το gaming.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Το απαραίτητο και αγαπημένο ορεκτικό των Χριστουγέννων που προστατεύει τα δόντια – Σύσταση για κατανάλωση μετά από γλυκά

- Advertisement -

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Ελλάδα: “Επίθεση” αρτοποιών εναντίον σουπερμάρκετ – Καταγγέλλουν παραπλάνηση καταναλωτών

Σύμφωνα με τον καθηγητή Γνωσιακής Νευροεπιστήμης Τόρκελ Κλίνγκμπεργκ, η αιτία έγκειται στις συνεχείς ειδοποιήσεις και τα μηνύματα που λαμβάνουν τα παιδιά. Η απλή σκέψη και αναμονή ενός μηνύματος λειτουργεί ως νοητικός αντιπερισπασμός, επηρεάζοντας την ικανότητα να παραμένουν συγκεντρωμένα σε μία εργασία.

- Advertisement -

Η μελέτη τονίζει ότι αυτή η συσχέτιση παραμένει ισχυρή ανεξάρτητα από το κοινωνικοοικονομικό υπόβαθρο των παιδιών ή τυχόν γενετική προδιάθεση για διαταραχή ελλειμματικής προσοχής (ADHD). Αν και η επίδραση είναι μικρή σε ατομικό επίπεδο, οι ειδικοί εκτιμούν ότι σε επίπεδο πληθυσμού μπορεί να εξηγήσει μέρος της αυξητικής τάσης των διαγνώσεων ADHD που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Το δημοφιλές στην ελληνική κουζίνα βότανο, που έχει ισχυρές αντικαρκινικές ιδιότητες – Μελέτες των τελευταίων 10 ετών

Οι ερευνητές επισημαίνουν ότι, ενώ ο μέσος χρόνος που περνούν τα παιδιά 13 ετών στα social media φτάνει τις 25 ώρες την ημέρα (παρόλο που πολλές πλατφόρμες ορίζουν το ελάχιστο όριο ηλικίας στα 13 έτη) τα ευρήματα της μελέτης πρέπει να οδηγήσουν γονείς και υπεύθυνους χάραξης πολιτικής σε καλά ενημερωμένες αποφάσεις σχετικά με τα όρια ηλικίας και τον σχεδιασμό των ψηφιακών πλατφορμών.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ποιο ρύζι βρέθηκε συχνότερα με αρσενικό και κάδμιο, σύμφωνα με 1.734 ευρωπαϊκές ειδοποιήσεις σε διάστημα 21 ετών

Μελέτη που ανέλυσε ειδοποιήσεις του ευρωπαϊκού συστήματος RASFF την περίοδο 2002-2023 καταγράφει τα συχνότερα προβλήματα στο ρύζι, από υπολείμματα φυτοφαρμάκων και μυκοτοξίνες έως βαρέα μέταλλα και μη εγκεκριμένους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς

Σωρεία παραβάσεων ασφάλειας τροφίμων σε μεγάλο αρτοποιείο – Η προειδοποιητική επιστολή των Αρχών

Η υπόθεση φωτίζει τις απαιτήσεις που οφείλουν να τηρούν οι επιχειρήσεις παραγωγής αρτοσκευασμάτων

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.