Τρίτη, 24 Δεκεμβρίου, 2024
12.7 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Vegan σολομός: Αθώος για την κατηγορία της παραπλάνησης των καταναλωτών

ΑρχικήΝέαVegan σολομός: Αθώος για την κατηγορία της παραπλάνησης των καταναλωτών
spot_img

Απορρίφθηκε μήνυση για «παραπλανητική» επισήμανση του vegan σολομού. Ανοίγει ο δρόμος για τις επισημάνσεις σε εναλλακτικές πρωτεΐνες με βάση τα φυτά.

   Αυστριακό δικαστήριο απέρριψε τη μήνυση από το Δημοτικό Συμβούλιο της Βιέννης κατά της Revo Foods, για παραπλανητική επισήμανση του vegan σολομού. Η startup alt-food κατηγορήθηκε ότι παραπλάνησε τους αγοραστές να πιστέψουν ότι ο vegan σολομός της είναι πραγματικό ψάρι. Το όνομα «Σολομός Revo™, 100% φυτικής προέλευσης με πρωτεΐνη μπιζελιού» θα μπορούσε να κάνει τους αγοραστές να πιστεύουν ότι το προϊόν περιέχει πραγματικό σολομό, υποστήριξε η μήνυση. Ωστόσο το διοικητικό δικαστήριο απέρριψε αυτήν την κατηγορία, μια νίκη όχι μόνο για τη Revo, αλλά και τις επισημάνσεις εν γενεί όταν πρόκειται για εναλλακτικές λύσεις με βάση τα φυτά. 

   Το φιλέτο σολομού της Revo FoodsRevo που κυκλοφόρησε στη REWE, με βάση τη μυκοπρωτεΐνη, ήταν το «πρώτο προϊόν τρισδιάστατης εκτύπωσης που κυκλοφόρησε σε σούπερ μάρκετ παγκοσμίως», ένα σημαντικό ορόσημο για την τεχνολογία τρισδιάστατης εκτύπωσης τροφίμων. Αυτό δείχνει ότι η τεχνολογία είναι τώρα έτοιμη να κλιμακωθεί σε βιομηχανικούς όγκους και πολλά άλλα τρισδιάστατα εκτυπωμένα τρόφιμα μπορούν να αναμένονται στο εγγύς μέλλον. Σύμφωνα με την εταιρεία ο «εκτυπωμένος σολομός» βοηθά στην αντιμετώπιση της υπεραλίευσης η οποία οδηγεί σε κατάρρευση το οικοσύστημα των ωκεανών και μια πολλά υποσχόμενη λύση για την παροχή στους καταναλωτές βιώσιμων εναλλακτικών λύσεων που δεν συμβάλλουν στην υπεραλίευση είναι τα vegan θαλασσινά.

    O Robin Simsa, Διευθύνων Σύμβουλος της Revo Foods , είπε στο Vegconomist: «Η συσκευασία μας δηλώνει ότι χρησιμοποιούνται μόνο 100% φυτικά συστατικά και επισημαίνει ξεκάθαρα τα προϊόντα ως vegan χωρίς συστατικά ζωικής προέλευσης. Κατά την άποψή μας, οποιαδήποτε κατηγορία για εξαπάτηση είναι αδικαιολόγητη. Πολλοί καταναλωτές αναζητούν συγκεκριμένα αυτούς τους τύπους προϊόντων και είναι σημαντικό να δίνεται καθοδήγηση για τη γεύση του προϊόντος με περιγραφικές ονομασίες».

Ενώ ορισμένα φυτικά προϊόντα στην Ευρώπη έχουν αντιμετωπίσει παρόμοιες κατηγορίες, για παράδειγμα, εναλλακτικές λύσεις γάλακτος και κρέατος, η Revo λέει ότι είναι η πρώτη φορά που μια startup alt-fish αντιμετωπίζει νομικές ενέργειες. Αρκετοί οργανισμοί μάλιστα έχουν διαπιστώσει ότι η σήμανση με βάση τα φυτά δεν προκαλεί σύγχυση στους καταναλωτές. Για παράδειγμα, τον Δεκέμβριο του 2022, ένα ελβετικό δικαστήριο τάχθηκε στο πλευρό ενός παραγωγού φυτικών τροφίμων σε μια διαμάχη σχετικά με τη χρήση ονομάτων κρέατος για vegan προϊόντα. Το Διοικητικό Δικαστήριο της Ζυρίχης δήλωσε σε απόφαση ότι η χρήση της ονοματολογίας της μάρκας, συμπεριλαμβανομένου του «κοτόπουλου» για να περιγράψει τα φαγητά της χωρίς κρέας, δεν είναι παραπλανητική.

Επιπλέον, οι δημοσκοπήσεις σχετικά με την επισήμανση των τροφίμων δείχνουν ότι οι καταναλωτές δεν μπερδεύονται με τη χρήση ονομάτων κρέατος για να περιγράψουν vegan ή χορτοφάγικά προϊόντα. Σε έρευνα που ανατέθηκε από τον παγκόσμιο οργανισμό ευαισθητοποίησης για τα τρόφιμα, η ProVeg International εξέτασε εάν οι καταναλωτές μπερδεύονται με προϊόντα φυτικής προέλευσης που μιμούνται το κρέας και έχουν ονόματα κρέατος, για παράδειγμα, «κοτομπουκιές». Σύμφωνα με την ProVeg, μόνο το 3,6% των ερωτηθέντων είπε είχαν προηγουμένως επιλέξει ένα προϊόν φυτικής προέλευσης που αναφέρεται σε «κοτομπουκιές» κατά λάθος, ενώ το 96,4% συμφώνησαν ότι επέλεξαν το προϊόν συνειδητά ότι το «χορτοφαγικό» και το «φυτικό» δεν περιέχουν κρέας.

https://www.veganfoodandliving.com/news/revo-foods-sued-misleading-shoppers-case-dismissed/

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Πατατάκια: Ευρήματα μελέτης σε 14 μάρκες για επικίνδυνες ουσίες, φυσικοχημικές και αισθητηριακές ιδιότητες

Πόσο ικανοποιείται η απαίτηση των καταναλωτών, για πιο υγιεινά πατατάκια χωρίς συμβιβασμούς στη γεύση και την ποιότητα.

Μελομακάρονα εμπορίου: Το συντηρητικό που περιέχουν και το “ψεύτικο” συστατικό

Τι πρέπει να γνωρίζετε για τα συντηρητικά και τα πρόσθετα στα μελομακάρονα εμπορίου.

Τα 8 πιο κρίσιμα ζητήματα που αντιμετωπίζει η σύγχρονη βιομηχανία τροφίμων

Ομάδα εμπειρογνωμόνων από την ακαδημαϊκή κοινότητα και τη βιομηχανία, ξεχώρισε τα πιο σημαντικά ζητήματα που αντιμετωπίζει η βιομηχανία τροφίμων που σχετίζονται με την επιστήμη και την τεχνολογία των τροφίμων από ερευνητική σκοπιά.
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα

Μετάβαση στο περιεχόμενο