Τρίτη, 7 Φεβρουαρίου, 2023
2.2 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Γιατί χρειαζόμαστε φθόριο μέσω της διατροφής

ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΓιατί χρειαζόμαστε φθόριο μέσω της διατροφής
spot_img

Τι είναι το φθόριο, ποια η δράση του, πόσο χρειαζόμαστε, ποιες τροφές το περιέχουν, επιπτώσεις στον οργανισμό από την έλλειψή του.

Το φθόριο είναι ένα ορυκτό που συχνά συνδέουμε με την οδοντόκρεμα και την υγεία των δοντιών. Ωστόσο, το φθόριο βρίσκεται ακόμη και στο πόσιμο νερό. Λοιπόν, τι το κάνει τόσο σημαντικό;

Τι είναι το φθόριο;

Το φθόριο είναι ένα από τα ιχνοστοιχεία το οποίο το σώμα μας χρειάζεται μόνο σε μικρές ποσότητες για να διατηρείται υγιές. Μπορούμε να το βρούμε σε ορισμένα τρόφιμα και πόσιμο νερό, καθώς και σε πολλά από τα προϊόντα στοματικής υγιεινής μας, όπως οδοντόκρεμα και στοματικό διάλυμα.

Ποιες είναι οι λειτουργίες του φθορίου;

Μία από τις κύριες λειτουργίες του φθορίου είναι να διατηρεί την υγεία των οστών και των δοντιών μας.

Το φθόριο παίζει βασικό ρόλο στη διαμόρφωση των δοντιών μας, βοηθώντας στην ενίσχυση του σμάλτου. Τα προστατεύει επίσης από τερηδόνα, δρώντας στο σάλιο και δημιουργώντας ένα στρώμα πάνω από τα δόντια μας για να μειώσει τη ζημιά που προκαλείται από τα οξέα των τροφίμων ή αυτά που παράγονται από βακτήρια του στόματος. Το φθόριο βοηθά επίσης στη βελτίωση της πυκνότητας και της σκληρότητας των οστών, καθιστώντας τα πιο σταθερά.

Πόσο φθόριο χρειάζομαι την ημέρα;

Η ποσότητα φθορίου που χρειάζεστε ανά ημέρα αλλάζει ανάλογα με την ηλικία, το φύλο και το στάδιο της ζωής σας. Η διατροφική τιμή αναφοράς (DRV)* για υγιείς ενήλικες (άνω των 18 ετών), συμπεριλαμβανομένης της εγκυμοσύνης και της γαλουχίας, είναι μεταξύ 2,9-3,4 mg φθορίου την ημέρα.

Μπορούμε να λάβουμε αρκετό φθόριο από τη διατροφή μας τρώγοντας μια ποικιλία τροφών, αλλά και χρησιμοποιώντας προϊόντα οδοντικής υγιεινής που περιέχουν αυτό το ορυκτό, όπως οδοντόκρεμα ή στοματικό διάλυμα. Ακολουθώντας τις διατροφικές οδηγίες των αρχών για μια υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή θα σας βοηθήσει να καλύψετε τις ανάγκες σας σε φθόριο.

Ποιες τροφές περιέχουν φθόριο;

Ορισμένες τροφές πλούσιες σε φθόριο περιλαμβάνουν:

  • ψάρια θαλάσσης
  • φθοριούχο αλάτι
  • τσάι
  • τρόφιμα που παρασκευάζονται με φθοριούχο νερό, όπως η σούπα.

Αλληλεπιδρά το φθόριο με άλλα θρεπτικά συστατικά;

Καμία θρεπτική ουσία ή ένωση δεν φαίνεται να επηρεάζει την απορρόφηση ή τα επίπεδα φθορίου στο σώμα μας, με τρόπους που επηρεάζουν την υγεία μας.

Τι συμβαίνει εάν έχω πολύ λίγο φθόριο;

Δεν υπάρχουν γνωστές περιπτώσεις ανεπάρκειας φθορίου στους ανθρώπους, γι’ αυτό και είναι ακόμα άγνωστο ποια συμπτώματα μπορεί να προκληθούν από τα χαμηλά επίπεδα αυτού του ορυκτού. Ενάντια στην κοινή παρανόηση, η τερηδόνα δεν προκαλείται από ανεπάρκεια φθορίου.

Τι συμβαίνει εάν έχω πολύ φθόριο;

Το φθόριο από τα τρόφιμα δεν θεωρείται επιβλαβές καθώς είναι πολύ απίθανο να λαμβάνουμε πάρα πολύ από αυτό μόνο από τα τρόφιμα. Η χρήση προϊόντων οδοντιατρικής φροντίδας με φθόριο θεωρείται επίσης ασφαλής, καθώς μπορούν να παρέχουν επικίνδυνες ποσότητες φθορίου μόνο εάν χρησιμοποιηθούν ακατάλληλα.

Ωστόσο, συνιστάται στους ενήλικες να μην έχουν περισσότερο από 7 mg φθορίου την ημέρα, που είναι περίπου διπλάσιο από το DRV για αυτό το ορυκτό.

Στα παιδιά, υψηλές ποσότητες φθορίου μπορεί να προκαλέσουν μια ασθένεια που ονομάζεται οδοντική φθορίωση, η οποία προκαλεί καφέ λεκέδες στα δόντια και σε πιο σοβαρές περιπτώσεις, θρυμματισμό των δοντιών. Σε μεγαλύτερα παιδιά και ενήλικες, τα υψηλά επίπεδα φθορίου με τα χρόνια μπορεί να αποδυναμώσουν τα οστά και να οδηγήσουν σε κατάγματα των οστών, καθώς και σε πόνο και δυσκαμψία στις αρθρώσεις. Ωστόσο, τα υψηλά επίπεδα φθορίου στη διατροφή συνδέονται κυρίως με τη ζωή σε περιοχές όπου το πόσιμο νερό είναι πλούσιο σε φθόριο, κάτι που δεν είναι συνηθισμένο στην Ευρώπη.

Πότε πρέπει να δώσω ιδιαίτερη προσοχή στην πρόσληψη φθορίου;

Η ανεπάρκεια φθορίου δεν αποτελεί κίνδυνο τον γενικό πληθυσμό, καθώς οι περισσότεροι άνθρωποι μπορούν να λάβουν τις συνιστώμενες ποσότητες φθορίου μέσω της διατροφής τους και της χρήσης προϊόντων στοματικής υγιεινής.

Πηγή: Eufic

Ακολουθήστε μας στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Πόσα φυτοφάρμακα έχει το Ελληνικό μέλι; Επιστημονική μελέτη του Μπενάκειου Φυτοπαθολογικού Ινστιτούτου 

Τι έδειξε μελέτη Ελλήνων επιστημόνων για την παρουσία φυτοφαρμάκων σε δείγματα ελληνικού μελιού και για το πόσο επικίνδυνα είναι για την υγεία των καταναλωτών.

Kinder: Ο ισχυρισμός υγείας «βοηθά στην ανάπτυξη» που απέρριψε η EFSA

Η Ferrero προσπάθησε να εξασφαλίσει ισχυρισμό υγείας για τα παιδιά, με μελέτες που δεν είχαν σχέση με την ανάπτυξη των παιδιών!

Κλειστά αύριο καταστήματα και απαγόρευση ντελίβερι σε βόρεια και βορειοανατολική Αττική- Σημερινές εικόνες διανομέων στο χιόνι κάνουν το γύρο του διαδικτύου

Κλειστά αύριο τα καταστήματα στην βόρεια και βορειοανατολική Αττική και απαγορεύονται μετά τις 18.00 οι υπηρεσίες delivery ή courier στις ίδιες περιοχές. Συνεχίζουν σήμερα τις παραδόσεις φαγητού πολλές επιχειρήσεις, ακόμα και σε περιοχές με πολύ χιόνι.
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα