ΑρχικήΕπιστήμηΗ διατροφή με υδατάνθρακες υψηλής ποιότητας και φυτικές τροφές μειώνει τον κίνδυνο...

Η διατροφή με υδατάνθρακες υψηλής ποιότητας και φυτικές τροφές μειώνει τον κίνδυνο θνησιμότητας από διαβήτη

3 λεπτά ανάγνωσης

Μελέτη του Harvard επισημαίνει πως ένα διατροφικό πρότυπο με έμφαση στις φυτικές τροφές και στους υδατάνθρακες υψηλής ποιότητας μειώνει κατά 24% τη θνησιμότητα από διαβήτη τύπου 2.

Tη συσχέτιση της δίαιτας με χαμηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες- που αποτελείται κυρίως από τρόφιμα φυτικής προέλευσης- με τη μείωση των πιθανοτήτων πρόωρου θανάτου στους πάσχοντες από διαβήτη τύπου 2 αποκάλυψε μελέτη επικεφαλής τους ερευνητές της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Χάρβαρντ TH Chan.

- Advertisement -

Σύμφωνα με τον επίσημο ιστότοπο του  Harvard, αυτή ήταν η πρώτη προοπτική μελέτη κοόρτης που εξέτασε τη σχέση μεταξύ των προτύπων διατροφής χαμηλών υδατανθράκων και της θνησιμότητας μεταξύ των ατόμων με διαγνωσμένο διαβήτη τύπου 2. Επιπλέον, η μελέτη παρέχει τα πρώτα εμπειρικά στοιχεία για το πώς οι δίαιτες χαμηλών υδατανθράκων μπορούν να βοηθήσουν στη διαχείριση της εξέλιξης του υπάρχοντος διαβήτη, σύμφωνα με τον επικεφαλής συγγραφέας Yang Hu, επιστημονικός συνεργάτης στο Τμήμα Διατροφής.

Για τις ανάγκες της μελέτης αναλύθηκαν δεδομένα υγείας από 7.224 γυναίκες που συμμετείχαν στη μελέτη Nurses’ Health Study και 2.877 άνδρες που συμμετείχαν στη μελέτη παρακολούθησης των επαγγελματιών υγείας, οι οποίοι εμφάνισαν διαβήτη τύπου 2 μετά την έναρξη αυτών των μελετών.

- Advertisement -

Οι συμμετέχοντες συμπλήρωναν ερωτηματολόγια για τον τρόπο ζωής και το ιατρικό ιστορικό κάθε δύο χρόνια, επιτρέποντας στους ερευνητές να αξιολογήσουν τη σύνθεση της διατροφής τους και να τα βαθμολογήσουν ανάλογα με την πρόσληψη ζωικών πρωτεϊνών και λιπών, φυτικών πρωτεϊνών και λιπών, υδατανθράκων υψηλής ποιότητας και υδατανθράκων χαμηλής ποιότητας, αναφέρει ο ιστότοπος του πανεπιστημίου.

Ένα από τα ευρήματα απέκλεισε την άμεση συσχέτιση των διαιτών με χαμηλούς υδατάνθρακες- όπως πατάτες- πρόσθετα σάκχαρα και ζωικά προϊόντα με τη χαμηλότερη θνησιμότητα.

- Advertisement -

Αντίθετα, παρουσιάστηκε μείωση 24% στη θνησιμότητα από όλες τις αιτίες μεταξύ εκείνων που ακολουθούσαν ένα διατροφικό πρότυπο χαμηλής περιεκτικότητας σε υδατάνθρακες και ισχυρότερα οφέλη  για την υγεία σε άτομα που ακολουθούσαν δίαιτες με έμφαση στις φυτικές τροφές και στους υδατάνθρακες υψηλής ποιότητας, όπως τα φρούτα, τα λαχανικά και τα δημητριακά ολικής αλέσεως. Αυτές οι δίαιτες συσχετίστηκαν επίσης με χαμηλότερη καρδιαγγειακή νόσο και θνησιμότητα από καρκίνο.

Οι ερευνητές παρατήρησαν τα ισχυρότερα οφέλη για την υγεία μεταξύ των ανθρώπων που τηρούν άλλες υγιεινές συνήθειες, όπως το να μην καπνίζουν, να ασκούνται τακτικά και να πίνουν αλκοόλ με μέτρο, παράλληλα με μια φυτική διατροφή χαμηλή σε υδατάνθρακες.

Η  μελέτη , που δημοσιεύτηκε διαδικτυακά στις 14 Φεβρουαρίου, θα εμφανιστεί στο τεύχος Απριλίου του Diabetes Care.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ποιο ρύζι βρέθηκε συχνότερα με αρσενικό και κάδμιο, σύμφωνα με 1.734 ευρωπαϊκές ειδοποιήσεις σε διάστημα 21 ετών

Μελέτη που ανέλυσε ειδοποιήσεις του ευρωπαϊκού συστήματος RASFF την περίοδο 2002-2023 καταγράφει τα συχνότερα προβλήματα στο ρύζι, από υπολείμματα φυτοφαρμάκων και μυκοτοξίνες έως βαρέα μέταλλα και μη εγκεκριμένους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς

Σωρεία παραβάσεων ασφάλειας τροφίμων σε μεγάλο αρτοποιείο – Η προειδοποιητική επιστολή των Αρχών

Η υπόθεση φωτίζει τις απαιτήσεις που οφείλουν να τηρούν οι επιχειρήσεις παραγωγής αρτοσκευασμάτων

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.