ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΟι νέοι γερνούν πιο γρήγορα λόγω της σύγχρονης διατροφής - Πειραματική μελέτη...

Οι νέοι γερνούν πιο γρήγορα λόγω της σύγχρονης διατροφής – Πειραματική μελέτη σε δίδυμα

3 λεπτά ανάγνωσης

Τα μη βέλτιστα διατροφικά πρότυπα, μπορεί να επιταχύνουν τη βιολογική γήρανση από τη νεαρή ενήλικη ζωή.

Ο ρυθμός βιολογικής γήρανσης δείχνει τη διαφορά μεταξύ χρονολογικής ηλικίας και βιολογικής ηλικίας, δηλαδή εάν ένα άτομο είναι βιολογικά μεγαλύτερο ή νεότερο από τη χρονολογική του ηλικία. Η βιολογική γήρανση μπορεί να μετρηθεί χρησιμοποιώντας επιγενετικά ρολόγια. Τα επιγενετικά ρολόγια είναι υπολογιστικά μοντέλα που αναπτύσσονται μέσω μεθόδων μηχανικής μάθησης που προβλέπουν τη βιολογική ηλικία με βάση ομάδες μεθυλίου που ρυθμίζουν την έκφραση γονιδίων. 

- Advertisement -

Μια μελέτη που διεξήχθη στο Πανεπιστήμιο της Jyväskylä και στο Ερευνητικό Κέντρο Γεροντολογίας της Φινλανδίας, διερεύνησε εάν η διατροφή προβλέπει το ρυθμό βιολογικής γήρανσης στη νεαρή ενήλικη ζωή.  Συνολικά 826 μεμονωμένα δίδυμα και 363 ζεύγη διδύμων ηλικίας μεταξύ 20 και 25 ετών συμμετείχαν στη μελέτη. Η διατροφή αξιολογήθηκε χρησιμοποιώντας ένα ερωτηματολόγιο συχνότητας τροφίμων, όπου οι συμμετέχοντες ανέφεραν την τυπική συχνότητα κατανάλωσης 55 ειδών διατροφής. 

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, οι δίαιτες που χαρακτηρίζονται από χαμηλή πρόσληψη λαχανικών και φρούτων και υψηλή κατανάλωση κόκκινου και επεξεργασμένου κρέατος, γρήγορου φαγητού και ζαχαρούχων αναψυκτικών συσχετίστηκαν με ταχύτερη βιολογική γήρανση. Αντίθετα, οι δίαιτες πλούσιες σε λαχανικά και φρούτα και χαμηλές σε κρέας, γρήγορο φαγητό και ζαχαρούχα αναψυκτικά συσχετίστηκαν με βραδύτερη βιολογική γήρανση. 

- Advertisement -

«Ορισμένες από τις παρατηρούμενες συσχετίσεις μπορούν επίσης να εξηγηθούν από άλλους παράγοντες του τρόπου ζωής, όπως η σωματική δραστηριότητα, το κάπνισμα και το σωματικό βάρος, καθώς οι υγιεινές και ανθυγιεινές συνήθειες του τρόπου ζωής τείνουν να συγκεντρώνονται στα ίδια άτομα», λέει η μεταδιδακτορική ερευνήτρια Suvi Ravi. «Ωστόσο, η διατροφή διατήρησε μια μικρή ανεξάρτητη συσχέτιση με τη γήρανση, ακόμη και όταν υπολογίσαμε άλλους παράγοντες του τρόπου ζωής». 

Δεδομένου ότι οι συμμετέχοντες στη μελέτη ήταν δίδυμοι, η έρευνα ήταν σε θέση να διερευνήσει τη γενετική επίδραση στη σχέση μεταξύ διατροφής και βιολογικής ηλικίας. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι ένα κοινό γενετικό υπόβαθρο, αλλά όχι το κοινό περιβάλλον της παιδικής ηλικίας των διδύμων, εξηγεί τη σχέση μεταξύ διατροφής και γήρανσης στη νεαρή ενήλικη ζωή. «Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι μια διατροφή που προάγει την υγεία δεν θα ωφελήσει όλους», τονίζει ο Ravi. 

- Advertisement -

Η μελέτη αποτελεί μέρος του ερευνητικού προγράμματος «Ο ρόλος της διατροφής στην πρόληψη κοινών ασθενειών», το οποίο χρηματοδοτείται από το Ίδρυμα Juho Vainio. Αυτή η υπο-μελέτη χρησιμοποίησε δεδομένα από τη μελέτη FinnTwin12.

Για να διαβάσετε ολόκληρη τη μελέτη πατήστε ΕΔΩ.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ποιο ρύζι βρέθηκε συχνότερα με αρσενικό και κάδμιο, σύμφωνα με 1.734 ευρωπαϊκές ειδοποιήσεις σε διάστημα 21 ετών

Μελέτη που ανέλυσε ειδοποιήσεις του ευρωπαϊκού συστήματος RASFF την περίοδο 2002-2023 καταγράφει τα συχνότερα προβλήματα στο ρύζι, από υπολείμματα φυτοφαρμάκων και μυκοτοξίνες έως βαρέα μέταλλα και μη εγκεκριμένους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς

Σωρεία παραβάσεων ασφάλειας τροφίμων σε μεγάλο αρτοποιείο – Η προειδοποιητική επιστολή των Αρχών

Η υπόθεση φωτίζει τις απαιτήσεις που οφείλουν να τηρούν οι επιχειρήσεις παραγωγής αρτοσκευασμάτων

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.