Τεράστια η έκθεση των παιδιών σε μάρκετινγκ ανθυγιεινών τροφίμων, που επηρεάζει αρνητικά τις στάσεις, τις προτιμήσεις και τις διατροφικές τους συνήθειες.
50 εμπειρογνώμονες τροφίμων και διατροφής στον Καναδά, μετά από μελέτη θεωρούν πως πρέπει να απαγορευτεί το μάρκετινγκ ανθυγιεινών τροφίμων οπουδήποτε μπορεί να εκτεθούν τα παιδιά, είτε στην τηλεόραση, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή σε διαφημιστικές πινακίδες. Τα συμπεράσματα της μελέτης δημοσιοποιήθηκαν σήμερα από μια ομάδα από τη Σχολή Γεωργίας και Επιστημών Τροφίμων του Université Laval.
Η μελέτη, προτείνει επίσης καλύτερη χρηματοδότηση για προγράμματα σχολικών τροφίμων, όρια στο αλάτι, τη ζάχαρη και τα κορεσμένα λίπη σε εστιατόρια και συσκευασμένα τρόφιμα και φόρο στα ζαχαρούχα ποτά, μεταξύ άλλων μέτρων.
Με επικεφαλής την καθηγήτρια Lana Vanderlee, Canada Research Chair in Healthy Food Policy, ο κύριος στόχος της έρευνας Food-EPI Canada 2023 ήταν να αξιολογήσει την πρόοδο του Καναδά στην ανάπτυξη δημόσιων πολιτικών με στόχο τη δημιουργία ενός υγιεινού περιβάλλοντος τροφίμων.
Οι συγγραφείς σημειώνουν ότι ο Καναδάς έχει αναλάβει συγκεκριμένη δράση σε διάφορους τομείς τα τελευταία χρόνια: απαγόρευση μερικώς υδρογονωμένων ελαίων στα τρόφιμα, επικαιροποίηση των κανονισμών επισήμανσης τροφίμων στα συσκευασμένα προϊόντα και αναθεώρηση του οδηγού τροφίμων του Καναδά με βάση πρόσφατα επιστημονικά στοιχεία, μεταξύ άλλων.
Ωστόσο, παρά τα καλά νέα, ο μέσος Καναδός δεν καταναλώνει υγιεινή διατροφή: το 78% των ατόμων ηλικίας 12 ετών και άνω δεν τρώνε τουλάχιστον πέντε μερίδες φρούτων και λαχανικών καθημερινά, το 58% του πληθυσμού καταναλώνει περισσότερο νάτριο από το συνιστώμενο και το 46% της ενεργειακής πρόσληψης μεταξύ των Καναδών προέρχεται από εξαιρετικά επεξεργασμένα τρόφιμα.
«Η πρόοδος που έχει σημειωθεί τα τελευταία χρόνια δεν πρέπει να μας τυφλώνει στο σημαντικό έργο που απομένει για τη διασφάλιση ενός υγιεινού περιβάλλοντος διατροφής για ολόκληρο τον πληθυσμό και ιδιαίτερα για τα παιδιά», τονίζει η Vanderlee. «Ακόμη και σε μια επαρχία όπως το Κεμπέκ, όπου απαγορεύεται η στόχευση παιδιών σε εκστρατείες μάρκετινγκ τροφίμων, οι νέοι εκτίθενται σε ένα τεράστιο ποσό ανθυγιεινού μάρκετινγκ τροφίμων που επηρεάζει αρνητικά τις στάσεις, τις προτιμήσεις και τις διατροφικές τους συνήθειες. Ωστόσο, ένας αυξανόμενος αριθμός μελετών επιβεβαιώνει ότι ο περιορισμός της έκθεσης των παιδιών στο μάρκετινγκ ανθυγιεινών τροφίμων μπορεί να έχει σημαντικό θετικό αντίκτυπο στην ποιότητα της διατροφής τους. Ήρθε η ώρα για τον Καναδά να ακολουθήσει το παράδειγμα χωρών όπως το Ηνωμένο Βασίλειο και το Μεξικό, οι οποίες προτείνουν νέες πολιτικές για την αντιμετώπιση αυτού του ζητήματος».
«Θα απαιτηθεί τολμηρή, ολοκληρωμένη και συντονισμένη πολιτική δράση εάν θέλουμε να δημιουργήσουμε υγιεινά περιβάλλοντα τροφίμων για όλους και να σημειώσουμε πραγματική πρόοδο στην καταπολέμηση ασθενειών που σχετίζονται με τη διατροφή, όπως ο διαβήτης, οι καρδιαγγειακές παθήσεις και πολλοί τύποι καρκίνου», καταλήγει η Vanderlee.