Κυριακή, 22 Δεκεμβρίου, 2024
11 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Τι ζητούν οι καταναλωτές από το φαγητό;

ΑρχικήΟικιακάΚαταναλωτήςΤι ζητούν οι καταναλωτές από το φαγητό;
spot_img

Τα αποτελέσματα μελέτης δίνουν ξεκάθαρη απάντηση…

  • Από το κόστος μέχρι την κλιματική αλλαγή… Δεν είναι περίεργο που ξοδεύουμε τόσο πολύ χρόνο για να σκεφτούμε ποια τρόφιμα θα τρώμε.

Το Διεθνές Συμβούλιο Πληροφοριών για τα Τρόφιμα διεξάγει μια ετήσια έρευνα για τα τρόφιμα και την υγεία. Κατά τη διάρκεια σχεδόν δύο δεκαετιών ερευνών του IFIC, η γεύση κατατάσσεται σταθερά ως ο σημαντικότερος παράγοντας στις αποφάσεις αγοράς τροφίμων, ακολουθούμενη από την τιμή, την υγιεινή, την ευκολία παρασκευής και την περιβαλλοντική βιωσιμότητα.

Στην έρευνα του 2024, στην οποία απάντησαν 3.000 Αμερικανοί τον Μάρτιο, περίπου το 30% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι η βιωσιμότητα ενός προϊόντος έχει μεγάλη σημασία όταν λαμβάνει αποφάσεις για το τι θα φάει και τι θα πιει.

Το ποσοστό αυτό μπορεί να φαίνεται χαμηλό, αν αναλογιστεί κανείς ότι οι επιστήμονες αναζητούν ήδη τρόπους για να θρέψουν τους σχεδόν 10 δισεκατομμύρια ανθρώπους που αναμένεται να ζουν στον πλανήτη μέχρι το 2050, μειώνοντας ταυτόχρονα τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου που παγιδεύουν τη θερμότητα.

Ακολουθεί μια ματιά στην κατάσταση της αμερικανικής διατροφής, με βάση τα στοιχεία των νέων ευρημάτων του IFIC.

Τι έχουμε στο μυαλό μας όταν αποφασίζουμε να φάμε;

Αρχικά, αναζητούμε κάτι που θα μας δώσει ενέργεια ή θα μας βοηθήσει να καταπολεμήσουμε την κούραση. Αλλά και οι λόγοι που αφορούν την υγεία βρίσκονται επίσης στην κορυφή του μυαλού μας.

Τι είδος τρόφιμα επιλέγουμε;

Η πρωτεΐνη είναι το πιο δημοφιλές θρεπτικό συστατικό της ημέρας. Το 20% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι ακολουθούσαν μια δίαιτα “υψηλής περιεκτικότητας σε πρωτεΐνες” τον τελευταίο χρόνο, από μόλις 4% πέντε χρόνια νωρίτερα.

Ταυτόχρονα, οι Αμερικανοί προσπαθούν να μειώσουν τα συστατικά που μας κάνουν κακό. Για παράδειγμα, το 50% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι προσπαθούν να περιορίσουν ή να αποφύγουν το νάτριο, δηλαδή το αλάτι. Το πολύ αλάτι μπορεί να προκαλέσει αύξηση της αρτηριακής σας πίεσης και η υψηλή αρτηριακή πίεση (γνωστή και ως υπέρταση) αποτελεί παράγοντα κινδύνου για σοβαρά προβλήματα υγείας, όπως οι καρδιακές παθήσεις και τα εγκεφαλικά επεισόδια.

Επιπλέον, το 44% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι προσπαθεί να περιορίσει ή να αποφύγει τα κορεσμένα λιπαρά. Αυτό είναι το είδος λίπους που μπορεί να προκαλέσει τη συσσώρευση LDL χοληστερόλης -του κακού είδους- στα αιμοφόρα αγγεία σας, γεγονός που επίσης αυξάνει τον κίνδυνο καρδιακής νόσου και εγκεφαλικού επεισοδίου.

Αλλά ο νούμερο ένα δημόσιος εχθρός είναι η ζάχαρη.

Τι συμβαίνει με τη ζάχαρη;

Το σώμα μας χρειάζεται λίγη ζάχαρη για ενέργεια. Αλλά όταν καταναλώνουμε υπερβολική ποσότητα ταυτόχρονα, κάτι που είναι εύκολο να κάνουμε όταν καταναλώνουμε αναψυκτικά, δημητριακά και κάθε είδους υπερ- επεξεργασμένα τρόφιμα, αποθηκεύεται ως λίπος, το οποίο μπορεί να οδηγήσει σε παχυσαρκία, διαβήτη και καρδιακές παθήσεις, μεταξύ άλλων προβλημάτων.

Τα δύο τρίτα όσων συμμετείχαν στην έρευνα του IFIC δήλωσαν ότι προσπαθούν να περιορίσουν την πρόσληψη ζάχαρης και το 11% δήλωσε ότι προσπαθεί να την αποφύγει εντελώς. Οι κύριοι στόχοι τους ήταν τα πρόσθετα σάκχαρα σε συσκευασμένα τρόφιμα και ποτά, αν και ορισμένοι περιόριζαν επίσης τα φυσικά σάκχαρα που υπάρχουν σε τρόφιμα όπως τα φρούτα και τα απλά γαλακτοκομικά προϊόντα. Οι λόγοι που παρακίνησαν αυτή την υποχώρηση από τη ζάχαρη ήταν ένας συνδυασμός σημερινών και μελλοντικών ανησυχιών για την υγεία.

Ποιες άλλες ανησυχίες υπάρχουν;

Δεν σκεφτόμαστε μόνο τον εαυτό μας όταν αποφασίζουμε τι θα φάμε. Για πολλούς ανθρώπους, οι ανησυχίες σχετικά με τον τρόπο παραγωγής των τροφίμων μας έχουν σημασία όταν αποφασίζουν αν θα αγοράσουν ένα συγκεκριμένο τρόφιμο ή ποτό.

Αυτή η ανησυχία επεκτείνεται στα ζώα, στους ανθρώπους που εμπλέκονται σε όλες τις πτυχές της μεταφοράς των τροφίμων στο πιάτο μας, από τους αγρότες και τους εργάτες των βιομηχανιών μέχρι το προσωπικό των σούπερ μάρκετ ή των εστιατορίων, αλλά και στον ίδιο τον πλανήτη.

Το ενδιαφέρον για το περιβάλλον

Η παραγωγή τροφίμων και ποτών με βιώσιμο τρόπο συχνά σημαίνει πρόσθετο κόστος. Έτσι, το IFIC έθεσε το εξής υποθετικό σενάριο: Φανταστείτε ότι πηγαίνετε στο κατάστημα για να αγοράσετε ένα συγκεκριμένο προϊόν και βρίσκετε τρεις επιλογές. Η μία κοστίζει 3 δολάρια και έχει ένα εικονίδιο που υποδεικνύει ότι είναι “όχι πολύ φιλικό προς το περιβάλλον”. Μια άλλη κοστίζει 5 δολάρια και φέρει την ένδειξη “κάπως φιλική προς το περιβάλλον”. Η τρίτη κοστίζει 7 δολάρια και είναι “πολύ φιλική προς το περιβάλλον”.

Πάνω από το 70% των ερωτηθέντων απάντησαν πως θα αγόραζαν τη πιο ακριβή επιλογή προκειμένου να προστατέψουν το περιβάλλον.

Η σχέση του φαγητού με το άγχος

Το άγχος επηρεάζει τα τρόφιμα που επιλέγουμε και τα τρόφιμα που επιλέγουμε μπορούν να προκαλέσουν άγχος. Είναι ένα θέμα για το οποίο το IFIC άρχισε να ρωτάει μετά την έναρξη της πανδημίας COVID-19, η οποία δημιούργησε τόσο οικονομική, όσο και επισιτιστική ανασφάλεια. Τέσσερα χρόνια μετά, σχεδόν τα δύο τρίτα των ερωτηθέντων αντιμετωπίζουν σημαντικό άγχος, από 60% το 2023.

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Πόσο επικίνδυνα είναι τα γαριδάκια και τα σνακ καλαμποκιού – Εργαστηριακή ανάλυση

Γαριδάκια και σνακ καλαμποκιού: Τα μισά περιέχουν τοξικές και καρκινογόνες ουσίες.

Τα φακελάκια τσαγιού απελευθερώνουν εκατομμύρια μικροπλαστικά στο τσάι σας – Νέα επιστημονικά ευρήματα

Τα εμπορικά φακελάκια τσαγιού απελευθερώνουν δισεκατομμύρια μικροπλαστικά, που εισέρχονται στα ανθρώπινα εντερικά κύτταρα.

Η φωτεινή πλευρά του κουρκουμά

Ώρα να αναδειχθούν τα πλεονεκτήματα του υποτιμημένου αυτού μπαχαρικού.
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα

Μετάβαση στο περιεχόμενο