Μετά τις επικρίσεις της foodwatch, εταιρεία δημητριακών δεν ονομάζει τα προϊόντα της «ευεργετικά για την υγεία».
H οργάνωση καταναλωτών foodwatch είχε απευθύνει προειδοποιήσεις σε αρκετές εταιρείες τροφίμων για παραπλανητική διαφήμιση για την υγεία. Μια από αυτές πρόκειται για την εταιρεία Barnhouse και το μούσλι «Krunchy Immune Plus».
Οι εταιρείες έδωσαν την εντύπωση ότι τα προϊόντα τους είναι ευεργετικά για την υγεία και ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα. Ωστόσο, αυτό παραβιάζει τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό για τους ισχυρισμούς υγείας, ο οποίος αποσκοπεί στην προστασία των καταναλωτών από παραπλανητικούς ισχυρισμούς υγείας, όπως εξήγησε η foodwatch.
Η οργάνωση καταναλωτών επέκρινε επίσης ότι τα προϊόντα είναι ακριβά και περιέχουν υπερβολική ζάχαρη και κάλεσε τις εταιρείες να σταματήσουν την παραπλανητική «διαφήμιση του ανοσοποιητικού».
«Οι εταιρείες προσδίδουν στις βόμβες ζάχαρης ένα υγιές περιτύλιγμα με την ευφημισμένη λέξη «ανοσοποιητικό» και χρεώνουν ακόμη και ασφάλιστρο γι’ αυτό. Με αυτόν τον τρόπο εξαπατούν τους καταναλωτές που θέλουν να προστατευτούν από τα κρυολογήματα κατά την περίοδο του ψύχους και τους αφαιρούν χρήματα από την τσέπη τους», επέκρινε η Rauna Bindewald από τη foodwatch. «Η θρασύτατη διαφήμιση ανοχής από τη Barnhouse είναι απλώς παράνομη».
Η Barnhouse ανταποκρίθηκε και ανακοίνωσε στη foodwatch ότι δεν θα αποκαλεί πλέον το προϊόν της «Immune Plus». Αυτό θα συμβεί από τον Απρίλιο του 2025, οπότε και η εταιρεία σκοπεύει να πουλήσει τις εναπομείνασες παρτίδες της.
Ο κανονισμός της ΕΕ για τους ισχυρισμούς υγείας αποσκοπεί στην προστασία των καταναλωτών από παραπλανητικούς ισχυρισμούς υγείας. Οι παραγωγοί τροφίμων μπορούν να διαφημίζουν μόνο ισχυρισμούς που έχουν υποβληθεί επιτυχώς σε διαδικασία έγκρισης με τη συμμετοχή της Ευρωπαϊκής Αρχής για την Ασφάλεια των Τροφίμων (EFSA) και περιλαμβάνονται σε έναν κατάλογο σε επίπεδο ΕΕ.
Για παράδειγμα, επιτρέπεται η δήλωση ότι οι βιταμίνες C και D συμβάλλουν στη φυσιολογική λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος. Ωστόσο, αυτό δεν επιτρέπει στους κατασκευαστές να αποκαλούν τα προϊόντα τους ανοσοποιητικά smoothies ή ανοσοποιητικό νερό στο σύνολό τους, σύμφωνα με το foodwatch.