Αν η ταινία του Φώσκολου γυριζόταν τη σημερινή εποχή ο αείμνηστος Κούρκουλος θα φώναζε ενώπιον του δικαστηρίου: Όχι άλλα… μπιζέλια!
Του Γιάννη Ζαμπετάκη*
Η είδηση όπως τη διαβάσαμε στο cibum.gr : έκθεση από την BTIG αναφέρει πως το McPlant της McDonald’s δεν έχει την ανταπόκριση που περίμενε η εταιρεία, με πωλήσεις μόλις 20 την ημέρα από τα προσδοκώμενα 40 με 60. Mάλλον άλλα περίμενε η McDonald’s αφού για τη δημιουργία του συγκεκριμένου burger, που αναπτύχθηκε από κοινού με την Beyond Meat, χρειάστηκαν 36 μήνες έρευνας και ανάπτυξης.
Η έκθεση της BTIG για το νέο φυτικό burger Mc Plant της McDonald’s αναφέρει έλλειμμα πωλήσεων. Σύμφωνα με τους αναλυτές, οι έλεγχοι δείχνουν, ότι τα εστιατόρια στο Ντάλας/Φορτ Γουόρθ και στον Κόλπο του Σαν Φρανσίσκο πωλούν περίπου 20 McPlant την ημέρα, ενώ τα εστιατόρια σε περισσότερες αγροτικές περιοχές του Ανατολικού Τέξας πωλούν μόνο 3-5 σάντουιτς την ημέρα.
Το McPlant αποτελείται από vegan κουλούρι από σουσάμι, μουστάρδα, κέτσαπ, σάλτσα vegan, φρέσκο κρεμμύδι, τουρσί, μαρούλι, ντομάτα και vegan τυρί, ενώ μαγειρεύεται χωριστά από τα υπόλοιπα μπιφτέκια και σάντουιτς της McDonald’s, χρησιμοποιώντας ειδικά σκεύη. Χρησιμοποιείται υποκατάστατο κρέατος φτιαγμένο από …μπιζέλια!
Είναι πλέον φανερό ότι οι καταναλωτές fast food προτιμούν την παραδοσιακή γεύση κρέατος και όχι του υποκατάστατου κρέατος από μπιζέλια.
Αυτή η τάση είναι ενδεικτική ότι οι εταιρείες παραγωγής υποκατάστατων τυριών και κρέατος είναι σε δεινή θέση.
Τόσο οργανοληπτικά όσο και διατροφικά, τα παραδοσιακά κρέατα και γαλακτοκομικά υπερέχουν: έχουν καλύτερη γεύση ενώ δεν προκαλούν βλάβη στην υγεία. Υπάρχουν πολλές μελέτες που δείχνουν ότι τα full fat γαλακτοκομικά έχουν πιο ισχυρές καρδιοπροστατευτικές δράσεις από τα light εναλλακτικά.