Κυριακή, 23 Ιουνίου, 2024
28.5 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Cibum: Οι “επιθέσεις” και τα “μπράβο” στην προσπάθεια ενημέρωσης των Ελλήνων καταναλωτών

ΑρχικήΝέαΑσφάλεια ΤροφίμωνCibum: Οι "επιθέσεις" και τα "μπράβο" στην προσπάθεια ενημέρωσης των Ελλήνων καταναλωτών
spot_img

Editorial

Τον Μάρτιο του 2021 το Cibum ξεκίνησε δειλά ένα ομιχλώδες ταξίδι… προς το άγνωστο. Η ενημέρωση και η γνώση περί ασφάλειας τροφίμων στην Ελλάδα ήταν προνόμιο και κατάκτηση λίγων μόνο ειδικών και επαγγελματιών, οι ειδήσεις που αφορούσαν την προστασία των καταναλωτών από επικίνδυνες πρακτικές -παρά τις προσπάθειες αυτών των “ολίγων”- ήταν ελάχιστες ή παντελώς απούσες, τα αποτελέσματα ενημέρωσης του απλού καταναλωτή ήταν φτωχά και ταυτόχρονα και η προσπάθεια των ηθικών παραγωγών, δεν λάμβανε τα εύσημα που δικαιούταν. Αυτό το θολό τοπίο άρχισε σιγά-σιγά να ξεκαθαρίζει, και η “βάρκα μας” βγήκε στα ανοιχτά σε ένα ταξίδι γεμάτο αποδοχή και επιβράβευση. Η αποδοχή του Cibum από την βιομηχανία τροφίμων, την εστίαση αλλά και την κοινότητα των food experts ήταν πανηγυρική! Το πιο συγκλονιστικό είναι πως τα στοιχεία επισκεψιμότητας στο Cibum μέσω του Google Αnalytics, επιβεβαιώνουν, πως και οι “απλοί” αναγνώστες, διψάνε για ενημέρωση σχετικά με την ασφάλεια τροφίμων και την διατροφή. 

Αν και το Cibum αρχικά βγήκε στον διαδικτυακό αέρα με την προσδοκία να προσφέρει αντικειμενική και άμεση ενημέρωση, σε μία μικρή εξειδικευμένη ομάδα επιστημόνων, επαγγελματιών και επιχειρήσεων, που ασχολείται με την ασφάλεια τροφίμων, τελικά διαβάζεται καθημερινά από εκατοντάδες χιλιάδες χρήστες του διαδικτύου στη Ελλάδα και το εξωτερικό.

Από τον Μάρτιο του 2021, λοιπόν, το Cibum έχουν επισκεφθεί 8.400.000 μοναδικοί χρήστες και η καθημερινή επισκεψιμότητα κυμαίνεται από 100.000 έως 450.000 μοναδικούς χρήστες. Και αξίζει πραγματικά, όσο και αν φαίνεται εγωιστικό από την ομάδα μας, να αναφέρουμε και το γεγονός, πως καθημερινά πολλά άλλα site γενικής ενημέρωσης βασίζουν στο Cibum μεγάλο μέρος της αρθρογραφίας τους ή απλώς το αντιγράφουν…

Το ταξίδι μας προς την κορυφή δεν ήταν «αναίμακτο». Χωρίς να παραβλέπουμε τα δικά μας λάθη, τα οποία πάντα αναγνωρίζουμε και πάντα οφείλονται στην πληθώρα θεμάτων που πρέπει να διαχειριστούμε και στο ότι μερικές φορές είναι δύσκολο το πάντρεμα της επιστήμης με την ενημέρωση του απλού καταναλωτή, και ποτέ σε σκοπιμότητα, μερικά «σκοτεινά» παραδείγματα της ελληνικής βιομηχανίας δεν έχουν αποδεχθεί την προσπάθειά μας για απόλυτη διαφάνεια και για αδιαπραγμάτευτη και αντικειμενική ενημέρωση των καταναλωτών. Και έχουν ίσως ένα δίκιο καθώς ποτέ μέχρι σήμερα δεν γινόταν στην Ελλάδα αυτό που γίνεται σε όλες τις χώρες του κόσμου: Απόλυτη, αντικειμενική και ολοκληρωμένη ενημέρωση για την προστασία των καταναλωτών, με ονόματα και στοιχεία. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο το γεγονός ότι καθημερινά πλέον δεχόμαστε mail με καταγγελίες καταναλωτών για πολλά προϊόντα, τις οποίες πάντα εξετάζουμε προσεχτικά, δημοσιεύουμε ελάχιστα, τα ”διπλοτσεκαρισμένα” και τα υπόλοιπα επιλέγουμε να τα παραπέμπουμε στους αρμοδίους.  Άλλωστε εμείς δεν είμαστε ούτε θέλουμε να γίνουμε δικαστήριο ή δημόσια αρχή. Και λόγω αυτών των mail επεκτείναμε την θεματολογία μας και πλέον εκτός από τα “φάουλ” στον χειρισμό και την παραγωγή τροφίμων, η θεματολογία του site πλέον περιλαμβάνει και την εμπορία τους όπως και κινδύνους για την υγεία από καλλυντικά.

Είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον όμως το “παρασκήνιο” μερικών δημοσιευμάτων που στόχο έχουν όχι να κερδίσουμε μερικά ακόμη “κλικ”, αλλά την γνώση και συμμόρφωση των υπολοίπων επαγγελματιών και φυσικά την προστασία των καταναλωτών. Το περιεχόμενο των τηλεφωνημάτων που δεχόμαστε, είναι συχνά αρκετά… πικάντικο, αλλά δεν είναι θέμα της σημερινής ημέρας που παντού, σε όλο τον κόσμο γιορτάζεται και υπενθυμίζεται η σημασία της ασφάλειας και της ποιότητας τροφίμων.

Αν και το μήνυμα της σημερινής Παγκόσμιας Ημέρας Ασφάλειας Τροφίμων είναι «Προετοιμαστείτε για το απροσδόκητο» εμείς θα επιμείνουμε στο δικαίωμα του Έλληνα καταναλωτή στην πληροφόρηση και τη γνώση. Μαζί με την υγεία και την απόλαυση, είναι αναφαίρετο το δικαίωμα του καταναλωτή στην ασφάλεια τροφίμων. Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας τουλάχιστον 600 εκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο αρρωσταίνουν κάθε χρόνο από τροφιμογενείς λοιμώξεις εκ των οποίων οι 420.000 χάνουν τη ζωή τους και τα 125.000 είναι παιδιά.

 Το εμπόριο τροφίμων και η εστίαση δεν έχει μόνο κέρδος, αλλά είναι και τεράστια ευθύνη για τον κάθε επαγγελματία. Είναι όμως σημαντική  και η ευθύνη και ο ρόλος του καταναλωτή στην ασφάλεια τροφίμων. Το Cibum ανοίγει καθημερινά παράθυρο σε αυτή τη γνώση, την οποία οι Έλληνες υποδέχθηκαν με θέρμη.

Κλείνοντας, θα χρησιμοποιήσουμε την κατακλείδα του άρθρου που δημοσιεύσαμε παλαιότερα, με αφορμή την κατάκτηση 3.000.000 χρηστών.

«Ευχαριστούμε τον καθένα από εσάς – από την κοινότητά των Ελλήνων Food Experts μέχρι την συντακτική ομάδα μας, τους χορηγούς μας και κάθε άτομο που ήταν μέρος του ταξιδιού του cibum τα τελευταία χρόνια. Με τη βοήθειά σας και την υποστήριξή σας, είμαστε ενθουσιασμένοι για όλα όσα έχουμε καταφέρει μέχρι τώρα, αλλά ακόμη περισσότερο για τις ατελείωτες δυνατότητες που έχουμε μπροστά μας».

Όροι Αναδημοσίευσης

*Προσοχή!
H αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου ή μέρους αυτών επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το cibum.gr με ενεργό σύνδεσμο και σε καμία περίπτωση αυτολεξεί!

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Τι γίνεται με τα ξυλάκια στο παγωτό ξυλάκι; Μπορούμε να τα γλείφουμε;

Το σωστό ξυλάκι στο παγωτό πρέπει να είναι μη τοξικό, ασφαλές, λειτουργικό και φιλικό στο περιβάλλον.

Ο μοναδικός τρόπος με τον οποίο το φύλο επηρεάζει τις διατροφικές μας επιλογές

Η αντίληψη ότι οι γυναίκες προτιμούν τις σαλάτες και τα κοκτέιλ, ενώ οι άντρες προτιμούν τις μπριζόλες T-bone και τη μπύρα δεν προέκυψε απλώς από το πουθενά.
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα