Η ταυρίνη, βασικό συστατικό των ενεργειακών ποτών, φαίνεται να τροφοδοτεί τα καρκινικά κύτταρα και να επιταχύνει την εξέλιξη της νόσου, σύμφωνα με μελέτη του Πανεπιστημίου του Ρότσεστερ
Μια νέα επιστημονική μελέτη προκαλεί προβληματισμό σχετικά με τη δημοφιλή κατανάλωση ενεργειακών ποτών, καθώς εντοπίστηκε πιθανή σύνδεση μεταξύ του βασικού τους συστατικού, της ταυρίνης, και της εξέλιξης επιθετικών μορφών λευχαιμίας. Η έρευνα, που δημοσιεύθηκε στα τέλη Μαΐου στο έγκριτο επιστημονικό περιοδικό Nature από επιστήμονες του Πανεπιστημίου του Ρότσεστερ, αποκαλύπτει ότι η ταυρίνη — η οποία περιέχεται σχεδόν σε κάθε ενεργειακό ποτό και σε πολλά συμπληρώματα διατροφής — ενδέχεται να ενισχύει την ανάπτυξη των καρκινικών κυττάρων στο αίμα.
- ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Carrefour: Επεκτείνεται και σε άλλες χώρες η ανάκληση του καφέ με τα θραύσματα γυαλιού
Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι τα λευχαιμικά κύτταρα απορροφούν ενεργά την ταυρίνη μέσω μιας πρωτεΐνης-μεταφορέα (TauT), η οποία διευκολύνει την πρόσληψή της από τα κύτταρα. Επιπλέον, κάποια κύτταρα του οργανισμού — μεταξύ αυτών του εγκεφάλου, της καρδιάς και των οστών — μπορούν να παράγουν ταυρίνη φυσικά.
- ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Η Θεωρία της Πίτσας του Πενταγώνου: Μπορούν οι παραγγελίες πίτσας να προβλέψουν γεωπολιτικές κρίσεις;
Κατά τη διάρκεια πειραμάτων σε ποντίκια, όταν οι επιστήμονες εμπόδισαν την παραγωγή ταυρίνης ή την ικανότητα των καρκινικών κυττάρων να την απορροφήσουν, παρατηρήθηκε σημαντική επιβράδυνση της λευχαιμίας. Τα ποντίκια επιβίωσαν περισσότερο και η εξάπλωση της ασθένειας μειώθηκε. Η επικεφαλής της μελέτης, καθηγήτρια Τζιβίσα Μπατζάι (Jeevisha Bajaj), δήλωσε: «Αυτά τα ευρήματα ανοίγουν έναν πολλά υποσχόμενο δρόμο για την ανάπτυξη νέων θεραπειών κατά της λευχαιμίας, μέσω στόχευσης του μηχανισμού πρόσληψης της ταυρίνης από τα καρκινικά κύτταρα.»
- ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Μπιφτέκια με κόκκαλα – Επείγουσα ανάκληση λόγω σοβαρού κινδύνου τραυματισμού ή πνιγμού
- ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Πλένουν το αίμα τους για να καθυστερήσουν τη γήρανση – Τι είναι η θεραπεία ανταλλαγής πλάσματος και πόσο αποτελεσματική είναι;
Οι επιστήμονες διευκρινίζουν ότι η μελέτη δεν υποστηρίζει πως η κατανάλωση ενεργειακών ποτών προκαλεί καρκίνο. Ωστόσο, σε άτομα που ήδη πάσχουν από λευχαιμία, η κατανάλωση πρόσθετης ταυρίνης (μέσω ποτών ή συμπληρωμάτων) ενδέχεται να επιταχύνει την εξέλιξη της νόσου.
Η επιστημονική κοινότητα καλεί σε μεγαλύτερη επαγρύπνηση και περαιτέρω έρευνα. Όπως επισημαίνουν οι συγγραφείς της μελέτης, «είναι σημαντικό να αξιολογηθεί προσεκτικά η χρήση συμπληρωμάτων ταυρίνης σε ασθενείς με λευχαιμία.»
- ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Παγκόσμιο ρεκόρ διακρίσεων (13/13) για Έλληνα ελαιοπαραγωγό σε διεθνή διαγωνισμό ελαιολάδων της Αμερικής – Δείτε ποιος είναι
- ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Μπαχαρικά στο πιάτο – έλκος στο στομάχι; Μύθοι και αλήθειες
- ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Listeria, αλλεργιογόνα και βρώμικες εγκαταστάσεις: Στο στόχαστρο των Αρχών τρεις εταιρείες τροφίμων