Οι επιθεωρητές βρήκαν στοιχεία σημαντικής μόλυνσης και στα ίδια τα τρόφιμα
Σοβαρές παραβιάσεις της ασφάλειας των τροφίμων εντόπισαν οι επιθεωρητές από την ομάδα περιβαλλοντικής υγείας του Barking και του Dagenham Council της Αγγλίας, στις εγκαταστάσεις του online χονδρέμπορου τροφίμων Αφρικής – Καραϊβικής με έδρα το Λονδίνο με την επωνυμία Abiglobal Foods Wholesale Ltd στο River Road. Συγκεκριμένα, οι επιθεωρητές βρήκαν στοιχεία σημαντικής μόλυνσης από τρωκτικά, με περιττώματα ποντικών σε όλες τις εγκαταστάσεις αλλά και στα ίδια τα τρόφιμα.
Η επιχείρηση είχε αποτύχει να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις προστασίας από παράσιτα, με πολλά κενά και ρωγμές που εντοπίστηκαν σε εξωτερικές πόρτες, παράθυρα και τοίχους. Η κατάσταση των επενδύσεων δαπέδου κρίθηκε επίσης ανεπαρκής, ενώ ακόμη και ο νιπτήρας δεν ήταν σωστά συνδεδεμένος με το σύστημα αποχέτευσης.
- Δείτε επίσης: Το “έξυπνο” γλυκαντικό που μειώνει κοιλιακό λίπος, πίεση και σάκχαρο – Ευρήματα μελέτης
- Δείτε ακόμη: Προσοχή στα Χριστουγεννιάτικα ημερολόγια με σοκολατάκια – Απανωτές ανακλήσεις σε όλη την Ευρώπη
Η επιχείρηση διέκοψε οικειοθελώς για μια εβδομάδα μέχρι να ληφθούν όλα τα απαραίτητα διορθωτικά μέτρα. Ο έλεγχος έγινε τον περασμένο Ιούνιο και με απόφαση του Ειρηνοδικείου του Ρόμφορντ στις 7 Νοεμβρίου, στην εταιρεία επιβλήθηκε πρόστιμο 10.000 λιρών, συν 4.869 £ για έξοδα.
- Δείτε ακόμη: Σε κίνδυνο εκατοντάδες πελάτες εστιατορίου από άρρωστο εργαζόμενο με Ηπατίτιδα Α
- Δείτε ακόμη: Μπέικον: Πρόταση για προειδοποιήσεις υγείας όπως για το κάπνισμα στις συσκευασίες
Ο σύμβουλος Syed Ghani, μέλος του υπουργικού συμβουλίου για την επιβολή και την ασφάλεια της κοινότητας είπε: «Η σοβαρή φύση των παραβιάσεων που διαπιστώθηκαν στην Abiglobal Foods Wholesale Ltd οδήγησε σε άμεση δράση για να διασφαλιστεί ότι οι εγκαταστάσεις δεν ενέχουν περαιτέρω κίνδυνο. Η απόφαση του δικαστηρίου στέλνει ένα σαφές μήνυμα ότι τέτοιες παραβιάσεις δεν θα γίνουν ανεκτές».
Το συμβούλιο είπε ότι συνεχίζει να παρακολουθεί στενά την επιχείρηση.
- Δείτε επίσης:Νέα ανάκληση γεύματος με κοτόπουλο από τα ράφια των σούπερ μάρκετ λόγω Listeria monocytogenes
Τι γίνεται στην Ελλάδα με τις καταγγελίες
Στην Ελλάδα κάθε πολίτης (φυσικό ή νομικό πρόσωπο) έχει δικαίωμα να εκφράσει τις βάσιμες ανησυχίες του για την ορθή λειτουργία/υγιεινή των επιχειρήσεων τροφίμων, την καταλληλότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών και τροφίμων, καθώς και την ορθή επισήμανσή τους. Ο ΕΦΕΤ μάλιστα διαθέτει “Κέντρο Λήψης Αναφορών” όπου οι αναφορές /καταγγελίες μπορούν να υποβληθούν ηλεκτρονικά, ταχυδρομικά, τηλεφωνικά στη γραμμή εξυπηρέτησης πολιτών 11717, ή με αυτοπρόσωπη παρουσία στο Κέντρο Λήψης Αναφορών ή τα γραφεία των Περιφερειακών Δ/νσεών του.
- Δείτε επίσης: Lidl Dk: Ανάκληση παγωτού λόγω λάθους που μπορεί να προκαλέσει σοβαρό πρόβλημα στους καταναλωτές
Ωστόσο, ελάχιστες από αυτές τις αναφορές γίνονται γνωστές ή φθάνουν στα δικαστήρια με το πρόσχημα ότι κάτι τέτοιο δημιουργεί περεταίρω πρόβλημα στις εταιρείες λόγω της δυσφήμισης.
Τώρα αν οι συστάσεις προς τις εταιρείες μετά από τις καταγγελίες πιάνουν τόπο είναι ένα άλλο θέμα προς διερεύνηση.
Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση καταγγελίας που έγινε πριν από μερικές μέρες στο cibum και αφορούσε την ύπαρξη ποντικού σε συσκευσία από κατεψυγμένο σπανάκι, γνωστής ελληνικής εταιρείας.
Όπως ανέφερε επωνύμως ο καταναλωτής που το βρήκε από το καλοκαίρι που κατήγγειλε το περιστατικό δεν έχει λάβει ακόμη κάποια απάντηση από τον ΕΦΕΤ!
*Το Cibum είναι εξειδικευμένο site ασφάλειας τροφίμων και απευθύνεται στον κλάδο και στους επαγγελματίες τροφίμων, όπως και σε συνειδητοποιημένους καταναλωτές. Το παρόν άρθρο έχει σκοπό να προσφέρει χρήσιμες πληροφορίες στους επιστήμονες τροφίμων και επαγγελματίες που σχεδιάζουν τα συστήματα και μέτρα ασφάλειας τροφίμων των επιχειρήσεων τροφίμων. Τα συμβάντα ασφάλειας τροφίμων σε τοπικό και παγκόσμιο επίπεδο αποτελούν πολύτιμα εισερχόμενα δεδομένα στην ανάλυση επικινδυνότητας της διαδικασίας διαχείρισης τροφίμων (HACCP) που υποχρεούται να συντάσσει και να διατηρεί βάση νόμου, κάθε επιχείρηση τροφίμων.