Νέα έρευνα διαπιστώνει ότι 8 στους 10 εργαζόμενους στον τομέα της διανομής και παράδοσης φαγητού παραδέχονται ότι κατανάλωναν μέρος της παραγγελίας των πελατών.
Μια δημοσκόπηση σε περισσότερους από 500 οδηγούς παράδοσης στη Βρετανία, από την Circuit Route Planner αποκαλύπτει τα χειρότερα πράγματα που έχουν κάνει ορισμένοι διανομείς ενώ παρέδιδαν μια παραγγελία. Σύμφωνα με την έρευνα, περισσότερο από το ένα τέταρτο (27%) δήλωσαν ότι είχαν κάποιες «λιγότερο από επαγγελματικές» συνομιλίες με τα άτομα στα οποία παραδίδουν αγαθά. Επίσης, 8 στους 10 εργαζόμενους στον κλάδο ομολόγησαν πως έχουν καταναλώσει μέρος κάποιας παραγγελίας καθοδόν για τα σπίτια των πελατών. Άλλες ενέργειες που ορισμένοι οδηγοί παραδέχονται να έχουν κάνει περιλαμβάνουν σκόπιμη ζημιά στα πακέτα (23%), καθώς και άνοιγμα και στη συνέχεια επανασφράγιση συσκευασιών (17%).
Τι κρύβεται πίσω από όλη αυτή την κακή συμπεριφορά;
Παρά το γεγονός ότι η συμπεριφορά φαίνεται κατακριτέα εκ πρώτης όψεως, η έρευνα διαπιστώνει ότι πολλοί από αυτούς έχουν συγκεκριμένους λόγους να είναι θυμωμένοι. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι πολλοί πελάτες δεν αντιμετωπίζουν αυτούς τους εργαζόμενους με ευγένεια ή σεβασμό.
Στην πραγματικότητα, σχεδόν 3 στους 4 οδηγούς παράδοσης (73%) λένε ότι ο κύριος λόγος που δεν συμπαθούν τους πελάτες τους είναι επειδή δίνουν πολύ κακό φιλοδώρημα. Να σημειωθεί σε αυτό το σημείο πως, εξαιτίας της φύσης της δουλειάς, το φιλοδώρημα σε επαγγέλματα εστίασης είναι θεσμός και υποχρεωτικό, σε χώρες, όπως οι ΗΠΑ ή η Αγγλία, στην οποία και διεξήχθη η έρευνα. Επιπλέον, 3 στους 10 κατηγορούν τους πελάτες για «δόλωμα φιλοδωρήματος», όταν χρησιμοποιούν υπηρεσίες όπως το Instacart. Το δόλωμα φιλοδωρήματος είναι ένα σύστημα όπου οι πελάτες κάνουν μια παραγγελία στο διαδίκτυο, πληκτρολογούν πόσα φιλοδωρήματα σκοπεύουν να δώσουν, συνήθως ένα γενναιόδωρο ποσό, και στη συνέχεια μηδενίζουν το φιλοδώρημα μετά την παράδοση.
Το πιο εξοργιστικό από όλα είναι ένα γεγονός, το οποίο ενοχλεί 1 στους 4 διανομείς. Πρόκειται για την πλήρη απουσία του πελάτη, όταν ο διανομέας φτάνει στην πόρτα για την παραγγελία. 2 στους 5 (42%) λένε, μάλιστα, ότι οι πελάτες κάνουν παραγγελίες μόνο και μόνο για να χρησιμοποιήσουν τους εργαζομένους στον τομέα της παράδοσης στα βίντεό τους στο TikTok ή σε άλλες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης!
Εάν πιστεύετε ότι οι οδηγοί παράδοσης δεν ξέρουν τι παραγγέλνετε, κάνετε λάθος. Σχεδόν 5 στους 5(78%) διανομείς παραδέχονται ότι κρίνουν τους πελάτες με βάση τα αντικείμενα που θέλουν να παραδοθούν στο σπίτι τους. Αλλά και οι πελάτες καμιά φορά μπορεί να παραγγείλουν τρελά πράγματα! Ένας διανομέας εξομολογήθηκε, όπως αναφέρει η ιστοσελίδα Study Finds, ότι παρέδωσε ένα χριστουγεννιάτικο δέντρο 12 ποδιών τον Μάρτιο!
Σίγουρα το γεγονός πως οι πελάτες φέρονται άσχημα δεν δίνει στους διανομείς το ελεύθερο να συμπεριφέρονται αντίστοιχα. Αλλά πρέπει σίγουρα να υπάρχει αμοιβαίος σεβασμός, γιατί η δράση προκαλεί αντίδραση.