Παρασκευή, 26 Απριλίου, 2024
21.3 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Διακίνηση προϊόντων χωρίς μεσάζοντες, μέσω πλατφόρμας που δημιούργησαν φοιτητές!

ΑρχικήΝέαΔιακίνηση προϊόντων χωρίς μεσάζοντες, μέσω πλατφόρμας που δημιούργησαν φοιτητές!
spot_img

cibum team

  Κορυφαία παραμένει η Ελληνική  καινοτομία, ευρηματικότητα και ευελιξία. Φοιτητές του Πανεπιστημίου Αιγαίου γνωρίζοντας ότι τα καλά αγνά προϊόντα που παράγει η Ελληνική γη είναι παντού,  στο διπλανό σπίτι, στο οικόπεδο της γωνίας, στο χωριό της μαμάς σου, βρήκαν τον τρόπο να φτάνουν στον καταναλωτή χωρίς μεσάζοντες, διαφημίσεις,  πολυεθνικές, διεθνή σήματα, και αυστηρές προϋποθέσεις μέσω μίας ψηφιακής αγοράς. B2C λοιπόν, και το προϊόν θα φτάνει από τον παραγωγό κατευθείαν στον καταναλωτή.               

  Πρόκειται για την ηλεκτρονική πλατφόρμα farmit.gr, που συνδέει τους καταναλωτές με τοπικούς παραγωγούς του πρωτογενούς τομέα. Με το farmit.gr, οι φοιτητές συμμετέχουν στον  τελικό του διαγωνισμού «JA Start Up» του Junior Achievement Greece, την ερχόμενη Παρασκευή.

   Με την πλατφόρμα αυτή δίνεται η δυνατότητα στους καταναλωτές ν’ αγοράσουν φρέσκα τοπικά προϊόντα, επιλέγοντας είτε την κατ’ οίκον διανομή είτε την παραλαβή προϊόντων από το σημείο (π.χ. αγρόκτημα) του παραγωγού. Οι παραγωγοί απολαμβάνουν μεγαλύτερη έκθεση σε καταναλωτικό κοινό, με βιώσιμες/αξιοπρεπείς τιμές των προϊόντων τους, ενώ τους παρέχονται και προσαρμοσμένα δεδομένα από τις πωλήσεις τους. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, όπως επισημαίνουν οι δημιουργοί της, η πλατφόρμα «στηρίζει την εγχώρια οικονομία, ενισχύει τις ανέπαφες συναλλαγές (διαφάνεια και υγειονομική ασφάλεια) και συμβάλλει στη μείωση της σπατάλης των τόνων τροφίμων, μέσω προσφοράς στις κοινωνικές δομές».

  Μάλιστα, όπως εξηγεί ο 22χρονος φοιτητής στο τμήμα Μηχανικών Οικονομίας και Διοίκησης/Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Δημήτρης Κατσακιώρης, μέλος της πενταμελούς ομάδας, η πλατφόρμα, αν και θα κάνει πρεμιέρα στο διαδίκτυο στις αρχές του 2022 έχει ήδη κεντρίσει το ενδιαφέρον παραγωγών, καταναλωτών, αλλά και επενδυτών, «που ήδη δήλωσαν έτοιμοι να χρηματοδοτήσουν την υλοποίηση και επέκταση της farmit.gr».

  Πέραν του Δημήτρη Κατσακιώρη, στην πενταμελή ομάδα της farmit.gr συμμετέχουν οι φοιτητές στο τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων, Μηχανικών Οικονομίας Μαργαρίτα Φωτίου και Δημήτρης Τροβιάς, στο Μηχανικών Οικονομίας και Διοίκησης, Φίλιππος Κουφόπουλος και στο Περιβάλλοντος η Έλενα Γιαννακοπούλου. Την καθοδήγηση της ομάδας ανέλαβε ο επίκουρος καθηγητής του τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Αιγαίου, Ιωάννης Κίνιας.

  «Αναγνωρίζοντας τη σημαντικότητα του πρωτογενούς τομέα στη χώρα μας, που αποτελεί έναν κατ’ εξοχήν παράγοντα οικονομικής και κοινωνικής συνοχής τόσο σε εθνικό επίπεδο, όσο και σε τοπικό επίπεδο, ως νέα γενιά οφείλουμε να διασφαλίσουμε τη διατήρησή του, αλλά και να επιχειρήσουμε την ανάπτυξη του», λέει ο Δημήτρης Κατσακιώρης, διευκρινίζοντας ότι «αυτή η σκέψη αποτέλεσε και τον θεμέλιο λίθο για την κατασκευή της εφαρμογής». Πρόσθεσε δε, ότι καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη της ιδέας τους αποτέλεσε η περίοδος της πανδημίας του κορονοϊού, ενώ σημείωσε ότι «στα σχέδια της ομάδας είναι, μέσω της πλατφόρμας, να γίνουν και εξαγωγές».

   Τα οφέλη της farmit.gr για παραγωγούς και καταναλωτές

   Η farmit.gr «γεννήθηκε» στο εργαστήριο Διοίκησης, Επιχειρηματικότητας και Καινοτόμου Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αιγαίου και, όπως λέει ο 22χρονος φοιτητής, τα οφέλη από τη χρήση της είναι πολλαπλά. «Θα μπορούν (οι καταναλωτές) να αξιολογήσουν την ποιότητα των αγορών τους, αλλά και τους ίδιους τους παραγωγούς, ενώ θα έχουν τη δυνατότητα να αγοράσουν φρέσκα τοπικά προϊόντα, επιλέγοντας είτε την κατ’ οίκον διανομή τους, είτε την παραλαβή των προϊόντων από το σημείο (π.χ. αγρόκτημα) του παραγωγού».

   Η καινοτομία της farmit.gr έγκειται στην ευρεία γκάμα λύσεων που προσφέρει σε παραγωγούς και καταναλωτές, διασφαλίζοντας τη διαφάνεια στη σχέση τους, αλλά και στο γεγονός ότι ευνοεί την ανάπτυξη του αγροτουρισμού, αφού δίνεται η δυνατότητα στους καταναλωτές να προμηθευτούν και να διαλέξουν μόνοι τους τα προϊόντα τους από τη φάρμα/αγρόκτημα ή και χωράφι του παραγωγού. Ακόμη, σύμφωνα με τον Δημήτρη Κατσακιώρη, και ιδιοκτήτες εστιατορίων/ταβερνών, θα μπορούν να κάνουν τις αγορές τους μέσω της εφαρμογής γρήγορα και εύκολα, και σε τιμές που θα ικανοποιούν και τις δύο πλευρές.

   Επίσης, οι παραγωγοί μπορούν να διαθέσουν προϊόντα τους σε τοπικές κοινωνικές δομές. «Με την εμφάνιση της πανδημίας του κορονοϊού και τα μέτρα που εφαρμόστηκαν για την αποφυγή διάδοσής της, διαπιστώσαμε ότι τόνοι προϊόντων κατέληξαν στις χωματερές, αλλά και ότι οι τετριμμένες προσφερόμενες λύσεις (λαϊκές αγορές), εγκλωβίζουν παραγωγούς και καταναλωτές», εξηγεί ο νεαρός φοιτητής.

   Η έρευνα σε παραγωγούς και καταναλωτές και το ενδιαφέρον που εκδηλώνεται

   «Ήδη, περισσότεροι από 150 παραγωγοί, σε λιγότερο από δύο μήνες παρουσίας μας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης εκδήλωσαν το ενδιαφέρον τους για συνεργασία με την εφαρμογή μας, εξέλιξη που μαρτυρά την ανάγκη, αλλά και την αποδοχή της καινοτομίας στο συγκεκριμένο κλάδο», τονίζει ο νεαρός φοιτητής, αναφέροντας ενδεικτικά ότι πρόσφατα επικοινώνησαν με την ομάδα μελισσοκόμος από την Αλόννησο, παραγωγός καρυδόψιχας και πολλοί άλλοι, εκφράζοντας ενδιαφέρον για συνεργασία με τη farmit.gr.

   Ως επιβεβαίωση της ανάγκης για τη δημιουργία της πλατφόρμας, λειτούργησε για την ομάδα των πέντε φοιτητών η συμμετοχή παραγωγών και καταναλωτών στις έρευνες που «έτρεξαν» στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για παραγωγούς και καταναλωτές, στο διάστημα από τις 22 Απριλίου έως και τις 10 Μαΐου φέτος.

   Ιδιαίτερα διαφωτιστικά ήταν -μεταξύ άλλων- τα συμπεράσματα που προέκυψαν από τις απαντήσεις των καταναλωτών, ηλικίας 19-40, με το 74,8% να «ψηφίζει» ελληνικά αγροτικά προϊόντα, το 75,2% να ψάχνει αναλυτικές πληροφορίες για τον τόπο και τρόπο καλλιέργεια των προϊόντων και το 53,4% να πρόσκειται θετικό στη χρήση της πλατφόρμας. Μάλιστα, ποσοστό 58,3% των συμμετεχόντων καταναλωτών στην έρευνα της farmit.gr, δήλωσε πρόθυμο να επισκεφτεί, αλλά και να συλλέξει από το χωράφι/φάρμα/αγρόκτημα τα αγροτικά προϊόντα που επιθυμεί να βάλει στο οικογενειακό του τραπέζι.

   Η ομάδα της farmit.gr είναι ενεργή στα social media: https://instagram.com/farmitgr και https://www.facebook.com/farmit.gr/.

Δείτε: Σύγκρουση ρόλων: αρτοβιομηχανίες στρέφονται στον καφέ και αλυσίδες καφέ στις τυρόπιτες!  

Δείτε: O ρόλος της EFSA και η επιτροπή ΒΙΟΗΑΖ που έχει χρώμα ελληνικό   

Δείτε: Αρχίζουν τα… όργανα στην εστίαση. Μουσική στις 28- 29 Μαΐου ως συμβολική κίνηση διαμαρτυρίας  

Δείτε: Μεγάλη απάτη τροφίμων στην Ιταλία. 6 εντάλματα σύλληψης για παραπλανητική ετικέτα 

Δείτε: Η σωστή συμπεριφορά στο τραπέζι γιατί… τα πιρούνια δεν είναι φτυάρια, το ανοιχτό στόμα αξιοθέατο και το φαγητό μόνο δικό μας! 

Δείτε: ΣΕΒΕ κατά του Nutriscore  

Δείτε: TripAdvisor: 4 ελληνικά ξενοδοχεία στη λίστα με τα 25 καλύτερα στον κόσμο 

Δείτε: 4 πράγματα που πρέπει να έχει το ψωμί σας 

Δείτε: Νέα δεδομένα: Η συχνή κατανάλωση γάλακτος δεν αυξάνει τη χοληστερίνη 

Δείτε: Ξενοδοχεία: λύθηκε το πρόβλημα του μπουφέ 

Δείτε: Εθνική επιτυχία: Προϊόντα ΠΓΕ ούζο, τσίπουρο και τσικουδιά!  

Δείτε: Οι αλλαγές στον κανονισμό για τη φέτα και όλα τα προϊόντα ΠΟΠ –ΠΓΕ 

Δείτε:Παιδική διατροφή: ο εφιάλτης της μπάμιας και του μπρόκολου 

Όροι Αναδημοσίευσης

*Προσοχή!
H αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου ή μέρους αυτών επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το cibum.gr με ενεργό σύνδεσμο και σε καμία περίπτωση αυτολεξεί!

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Lidl: Καταγγελία στο Cibum για σκουλήκι σε σοκολάτα από κατάστημα της Αττικής

Σκουλήκι μέσα σε σοκολάτα που πωλείται στην αλυσίδα σουπερμάρκετ Lidl στην Ελλάδα βρήκε καταναλωτής.

Συναγερμός στην Ευρώπη – Θανατηφόρες τροφικές δηλητηριάσεις από καπνιστό σολομό

Ανακοίνωση ECDC και EFSA για παρατεταμένο ξέσπασμα Listeria monocytogenes σε πολλές χώρες που συνδέεται με προϊόντα καπνιστού σολομού.
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα