Σχεδόν ο μισός πληθυσμός των παιδιών ηλικίας 15-24 χρονών αντιμετωπίζει διαταραχή που σχετίζεται με το αλκοόλ.
Της Δέσποινας Χάρου
Άμεση δημιουργία νόμων για την προστασία των παιδιών και των εφήβων από τις διαφημίσεις με περιεχόμενο αλκοολούχα ποτά, ζητά ο φιλανθρωπικός οργανισμός, Alcohol Action Ireland, καλώντας τον Υπουργό Υγείας, Stephen Donnelly και τη νέα Υπουργό Δημόσιας Υγείας, Hildegarde Naughton να το θέσουν στα άμεσα σχέδια τους. Παρόλο που η Oireachtas, το 2018 ψήφισε το νόμο για τις διαφημίσεις αλκοόλ, ο οργανισμός υποστηρίζει πως ακόμα δεν έχει τεθεί σε ισχύ.
Εταιρίες ποτών φαίνεται να προβάλλουν μη ρεαλιστικά πρότυπα που είναι επιβλαβή για τους εφήβους. Όπως αναφέρει η independent.ie, ο οργανισμός κατηγορεί την πολυεθνική αλκοολούχων ποτών, Diageo, πως είναι στη λίστα με τις τέσσερεις εταιρίες που διαφημίζουν ποτά σε παιδιά.
Σύμφωνα με στοιχεία, στην Ιρλανδία, περίπου 4 στα 10 παιδιά ηλικίας 15 έως 24 χρονών αντιμετωπίζουν μια διαταραχή όσον αφορά τη χρήση αλκοόλ και τουλάχιστον 50.000 νέοι αρχίζουν να πίνουν κάθε χρόνο.
Υπενθυμίζεται, πως στις αρχές στου χρόνου, επιβλήθηκε κατώτατο πλαφόν στην τιμή λιανικής πώλησης
αλκοολούχων ποτών για την καταπολέμηση του αλκοολισμού στη χώρα. Σύμφωνα με δημοσκόπηση που πραγματοποίησε στις 17 Νοεμβρίου η ireland thinks και παρουσίασε ο Alcohol Action Ireland, περίπου 7 εκ των 10 ερωτηθέντων υποστηρίζουν τη διακοπή των διαφημίσεων με αλκοόλ στην τηλεόραση πριν τις 9:00 μ.μ, καθώς και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Αξίζει να σημειωθεί, πως, όπως επισημαίνει ο οργανισμός, πολλά μεγάλα αθλητικά προγράμματα που σε ένα μεγάλο ποσοστό παρακολουθούν παιδιά, χρηματοδοτούνται από εταιρίες ποτών και τείνουν να διαφημίζονται πριν τις 9:00 το βράδυ.
Σε στοιχεία που παρουσίασε το Βήμα, περίπου δέκα χρόνια πριν, η βρετανική μη κερδοσκοπική οργάνωση, Alcohol Concern, φαίνεται να υποστήριζε το ίδιο. Πως δηλαδή, οι διαδικτυακές πλατφόρμες και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που είναι δημοφιλή κυρίως σε εφήβους, πλημμυρίζουν από τέτοιου είδους διαφημίσεις,
εξωθώντας τους νέους στη χρήση αλκοόλ.
Η Dr Sheila Gilheany, ανέφερε μεταξύ άλλων στην independent, πως στη χώρα υπάρχει μια βαθιά ανθυγιεινή σχέση με το αλκοόλ και οι έμποροι συχνά το παρουσιάζουν ως ένα ασφαλές προϊόν, ομαλοποιώντας με αυτό τον τρόπο την κατανάλωσή του.