cibum team
Τις τεχνολογικές καινοτομίες που αφορούν στον τομέα των τροφίμων και του σύγχρονου χονδρεμπορίου, παρουσιάζει ο Οργανισμός Κεντρικών Αγορών και Αλιείας ΑΕ (ΟΚΑΑ) στην 85η Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης. Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΚΑΑ, Απόστολος Αποστολάκος, παρουσίασε τις δράσεις του οργανισμού στην ειδική ημερίδα, με θέμα την Βιώσιμη Ανάπτυξη, που διοργάνωσε το Υπερταμείο (ΕΕΣΥΠ).
Ο κ. Αποστολάκος, στην ημερίδα του Υπερταμείου, αναφέρθηκε στην παροχή νέων τεχνολογικών εργαλείων διευκόλυνσης των επαγγελματιών, όπως το «e-Λαχαναγορά», που αποτελεί την πρώτη εφαρμογή σε κινητά για χονδρεμπόρους φρούτων και λαχανικών, θαλασσινών και ψαριών και κρέατος. Τονίζοντας ότι «πρόκειται για ένα άυλο, ηλεκτρονικό κατάστημα χονδρικής για online αγορές και “ψηφιακές παραγγελίες”, συμπληρωματικό του φυσικού καταστήματος».
Το συγκεκριμένο app, συνέχισε, «είναι ένα βήμα προς την ψηφιακή εποχή, προσφέροντας ευελιξία στις επιχειρήσεις αφού τους δίνει την δυνατότητα να πραγματοποιούν αγορές, εύκολα και γρήγορα με ένα ‘’κλικ”», ενώ «οι συνεργαζόμενοι με τον ΟΚΑΑ έμποροι μπορούν, μέσω της εφαρμογής, να έχουν σε λειτουργία τα καταστήματά τους 24 ώρες το 24ωρο και να συναλλάσσονται με τους πελάτες και προμηθευτές τους με ασφάλεια, κερδίζοντας τόσο χρόνο, όσο και χρήμα».
Υπενθυμίζεται ότι το «e-Λαχαναγορά» αποτελεί μία από σειρά δρομολογημένων ενεργειών της διοίκησης του ΟΚΑΑ, ύψους 20 εκατ. ευρώ, για την αναβάθμιση των υφιστάμενων υποδομών του. Οι νέες τεχνολογίες, επισήμανε ο κ. Αποστολάκος, αναδεικνύονται σημαντικά εργαλεία ανάπτυξης και αποτελούν προτεραιότητα για τον οργανισμό, όπως για παράδειγμα, το προωθούμενο νέο ψυχόμενο κέντρο logistics.
Η ψηφιοποίηση όμως των παρεχόμενων υπηρεσιών, συνέχισε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΚΑΑ, επεκτείνεται και σύντομα τίθεται σε εφαρμογή και για τις 11 Ιχθυόσκαλες που ανήκουν στον οργανισμό, οι οποίες θα διασυνδεθούν μεταξύ τους για την διακίνηση των αλιευμάτων, με τεράστια οφέλη για τους συναλλασσόμενους αλιείς και ιχθυεμπόρους.
Σπατάλη τροφίμων
Κατά την τοποθέτησή του στην ημερίδα του Υπερταμείου, ο ίδιος αναφέρθηκε και στην αναγκαιότητα αντιμετώπισης της σπατάλης τροφίμων, παρουσιάζοντας τις πρωτοβουλίες ανάσχεσης του φαινομένου που υλοποιεί ο οργανισμός, όπως η συνεχώς εξελισσόμενη ενημερωτική καμπάνια σε συνεργασία με την ΕΕΣΥΠ, καθώς και η αλυσίδα προσφοράς καταναλώσιμων προϊόντων σε κοινωνικές δομές.
Οι αριθμοί που ανέφερε ο κ. Αποστολάκος είναι ενδεικτικοί του προβλήματος, αφού, όπως είπε, ένα νοικοκυριό πετάει κάθε χρόνο περίπου 140 κιλά τρόφιμα, ή αλλιώς κάθε μήνα 10 -11 κιλά τροφίμων ή 350 γραμμάρια τη μέρα, δηλαδή ενδεικτικά μισή φραντζόλα ψωμί, ένα αυγό και ένα μήλο. Γι’ αυτό και έκανε ιδιαίτερη αναφορά στην αναγκαιότητα εκπαίδευσης καταναλωτών, εμπόρων και παραγωγών, χαρακτηρίζοντας τη σπατάλη τροφίμων ως εξαιρετικά δαπανηρή, αφού, όπως χαρακτηριστικά είπε «είναι τραγικό να πετιέται το 1/3 της παγκόσμιας παραγωγής, ενώ οι καλλιέργειες στην χώρα μας χρειάζονται-λόγω κλίματος-νερό και ρεύμα που κοστίζουν».
Ενδεικτικά της σημειούμενης σπατάλης είναι τα αποτελέσματα της πρωτοβουλίας του ΟΚΑΑ να μετρήσει τον όγκο τροφίμων που απορρίπτουν οι έμποροι στις εγκαταστάσεις του οργανισμού, διαπιστώνοντας ότι, ετησίως, 6.500 και πλέον τόνοι τροφίμων γίνονται κομπόστ.
Πολλά προϊόντα, τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος, είναι καταναλώσιμα, αλλά όχι εμπορεύσιμα, όπως για παράδειγμα μια ώριμη ντομάτα. Έτσι, μεγάλο μέρος αυτών των καταναλώσιμων τροφίμων κατευθύνεται μέσω ειδικών υποδομών σε φορείς όπως το Χαμόγελο του Παιδιού, η Κιβωτός του Κόσμου, η Τράπεζα Τροφίμων και άλλους, ενώ ο ΟΚΑΑ, σε συνεργασία με το Υπερταμείο, ενημερώνει τους μαθητές των σχολείων για το «food waste», ώστε να διαμορφωθεί από τις μικρές ηλικίες ευαισθησία για την αναχαίτιση του φαινομένου.
Τα εργοστάσια τροφίμων του μέλλοντος.
Η παγκόσμια εξάπλωση της Salmonella enteritidis μέσω των πουλερικών
ΣΔΑΤ: Ο ρόλος της διοίκησης και τα σύγχρονα εργαλεία διαχείρισης.
Σχέδιο εξυγίανσης του ΟΠΕΚΕΠΕ: Αλλάζουν οι διαδικασίες ελέγχων και πληρωμών
e – supermarket: πρώτος στο μυαλό των καταναλωτών ο Σκλαβενίτης
«Μπλε επανάσταση» στη διατροφή: Στροφή της ανθρωπότητας στα “μπλε” τρόφιμα
Έρευνα: Η αντίληψη των καταναλωτών σχετικά με τα πρόσθετα τροφίμων
Αφαίρεση βιολογικού σήματος από παραγωγό πορτοκαλιών στη Λακωνία. Χρησιμοποιεί φυτοφάρμακα!
Γιατί το κατσικίσιο κρέας δεν αποτελεί επιλογή για τους κρεατοφάγους;