cibum team
Όταν αναπτύσσουν ένα νέο προϊόν, οι εταιρείες τροφίμων έρχονται ενώπιον ενός δύσκολου διλήμματος: να διαλέξουν τα καλύτερα συστατικά γεύσης ή να επιλέξουν τα πιο υγιεινά;
Η απάντηση μπορεί να είναι περίπλοκη γιατί όλα εξαρτώνται από τους καταναλωτές. Τι εκτιμούν; Πώς αντιλαμβάνονται το συστατικό; «Ορισμένοι καταναλωτές προτάσσουν τη γεύση, αλλά άλλοι είναι πρόθυμοι να θυσιάσουν έναν βαθμό νοστιμιάς γι’ αυτό που θεωρούν ως οφέλη για την υγεία, λέει ένας ειδικός του μάρκετινγκ (ή «σπασικλάκι» του μάρκετινγκ, κατά πιστή μεταφορά), ο Mark Cornthwaite,
Για εταιρείες, που επιθυμούν να αναπτύξουν ένα νέο προϊόν διατροφής ή να ανανεώσουν ένα υπάρχον προϊόν, η κατανόηση των καταναλωτών και των αντιλήψεών τους είναι κρίσιμη.
Εάν κάνετε μάρκετινγκ σε καταναλωτές, που εκτιμούν τη γεύση από όλα τα άλλα, η επιλογή συστατικών μπορεί να είναι μια εύκολη επιλογή. Απλά αναζητήστε ό, τι έχει την καλύτερη γεύση. Αλλά μπορεί να υπάρχει ένας καλός επιχειρηματικός λόγος για να στοχεύσετε τους καταναλωτές, που προτιμούν υγιεινά συστατικά.
Σύμφωνα με την Cornthwaite, αυτοί οι πελάτες είναι πρόθυμοι να πληρώσουν ένα σημαντικό σήμα για το φαγητό τους.
Το να καταλάβετε ποια συστατικά είναι πιο υγιεινά μπορεί να αποδειχθεί αρκετά δύσκολο. Εκτός από το σιρόπι καλαμποκιού υψηλής φρουκτόζης, το οποίο θεωρείται ευρέως από τους καταναλωτές ως τεχνητό και ανθυγιεινό, τα περισσότερα συστατικά θα προκαλέσουν ένα ευρύ φάσμα αντιδράσεων.
Για παράδειγμα, στη μελέτη του Cornthwaite το 2017 σχετικά με τις προτιμήσεις των καταναλωτών, το 60% των καταναλωτών θεώρησε την πρωτεΐνη σόγιας ως «φυσική», ενώ το 14% την θεωρούσε «τεχνητή» και το 26% δεν ήταν σίγουρη.
Σε μια έρευνα του 2019, το 41% θεώρησε ότι το άμυλο ταπιόκα ήταν «φυσικό», ενώ το 22% θεώρησε ότι ήταν «τεχνητό» και το 37% δεν ήταν σίγουρο.
Η προσθήκη ορισμένων λέξεων μπορεί να αλλάξει την αντίληψη του καταναλωτή. Όταν προστίθενται λέξεις που υποδηλώνουν επεξεργασία, όπως «υφή» ή «συμπύκνωση», σε συστατικά, οι πελάτες τείνουν να θεωρούν αυτό το συστατικό ως λιγότερο φυσικό.
Ο Cornthwaite συμβουλεύει τις εταιρείες τροφίμων να προσεγγίσουν διαφορετικά την ανανέωση ενός προϊόντος, που υπάρχει, ή τη δημιουργία ενός νέου.
Σε έρευνα, που έκανε ο ίδιος, διαπίστωσε ότι οι πελάτες που έβλεπαν μια ετικέτα συστατικών για το άσπρο ψωμί ήταν πιο πιθανό να εμπιστεύονται τα συστατικά στην ετικέτα, ακόμα και αν δεν ήταν εξοικειωμένοι με ένα συγκεκριμένο συστατικό. Ο λόγος; Σύμφωνα με τον Cornthwaite, αυτό οφείλεται στο ότι το άσπρο ψωμί είναι ένα προϊόν που γνωρίζουν πολύ καλά.
Ισχύει, όμως, και το αντίστροφο ισχύει. Εάν, δηλαδή, ένα προϊόν έχει ήδη θεωρηθεί ανθυγιεινό, η εναλλαγή των συστατικών για «καθαρότερα» ή πιο φυσικά συστατικά (υγιεινά, εάν θέλετε) είναι απίθανο να πείσει τους καταναλωτές στην υγιή ομάδα να αρχίσουν να αγοράζουν αυτό το προϊόν.
Τελικά ποια είναι η απάντηση στο δίλημμα «πιο νόστιμα ή πιο υγιεινά συστατικά»; «Δώστε ιδιαίτερη προσοχή στο ποιοι είναι οι πελάτες σας και πώς αντιλαμβάνονται τα συστατικά. Θα αποδώσει μακροπρόθεσμα», είναι η συμβουλή του Mark Cornthwaite.
Πηγή: ift.org
Δείτε επίσης:
Alert: Παγκόσμιο ξέσπασμα σαλμονέλας που συνδέεται με πεπόνια
EFSA: Οδηγίες για αποφυγή Listeria σε κατεψυγμένα λαχανικά
Η κατάσταση της βιομηχανίας τροφίμων. Απόδοση, τάσεις, εύρεση και διατήρηση εργαζομένων.
ΗΠΑ: Ανάκληση βιολογικών καρότων λόγω σαλμονέλας
Νέα νοθεία φέτας: Ανακοίνωση του ΥΠΑΑΤ
Απάτη τροφίμων: 650 εντάλματα σύλληψης σε επιχείρηση της Interpol και της Europol σε 77 χώρες
Οι 5 vegan τροφές που δεν είναι τόσο φιλικές προς το περιβάλλον όσο νομίζετε
Ιταλία: πρόστιμο “μαμούθ” στο Ιταλικό “e-food” από την Αρχή Προστασίας Δεδομένων
Προσοχή: Ο ΕΦΕΤ ανακαλεί γνωστό μέλι λόγω μετρονιδαζόλης
Ανάκληση muffins λόγω Listeria monocytogenes!
ΕΛΓΑ: Εγκρίθηκαν οι προσλήψεις 150 Γεωτεχνικών, 140 Γεωπόνων και 10 Κτηνιάτρων.
Επιστημονικές δημοσιεύσεις: Πληρώνοντας μπαίνεις στη συγγραφική ομάδα!