Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024
16.7 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Η κατάσταση της βιομηχανίας τροφίμων. Απόδοση, τάσεις, εύρεση και διατήρηση εργαζομένων.

ΑρχικήΝέαΗ κατάσταση της βιομηχανίας τροφίμων. Απόδοση, τάσεις, εύρεση και διατήρηση εργαζομένων.
spot_img

cibum team

Το 2020, οι ερωτηθέντες στην ετήσια έρευνα State Engineering of Food Manufacturing επικεντρώθηκαν στο πως η πανδημία COVID-19, επηρέασε τις τρέχουσες επιχειρήσεις τροφίμων και τον μακροπρόθεσμο προγραμματισμό τους για την προμήθεια αλυσίδων σε επίπεδο στελέχωσης.

Ένα χρόνο αργότερα, δεν έχουν αλλάξει πολλά. Ενώ οι ενδιαφερόμενοι έχουν δει τη ζήτηση να ομαλοποιείται και τις αλυσίδες εφοδιασμού να σταθεροποιούνται, η πανδημία εξακολουθεί να κυριαρχεί στις απαντήσεις για το που βρίσκεται η βιομηχανία τροφίμων και ποτών και πού πηγαίνει.

Η έρευνα διεξήχθη από την εταιρεία Clear Seas Research, μια εταιρεία έρευνας αγοράς B2B, και καταδεικνύει ότι η βιομηχανία τροφίμων αντιμετώπισε την κορύφωση της πανδημίας αλλά εξακολουθεί να προσπαθεί να προσαρμοστεί σε αυτήν. Ας κάνουμε λοιπόν ένα βήμα πίσω για να δούμε το δρόμο προς τα εμπρός, εξετάζοντας πώς άλλαξαν τα αποτελέσματα από το 2019 (όταν η νόσος COVID δεν ήταν στο ραντάρ κανενός) στο 2020 (το pick της πανδημίας) έως σήμερα.

Διακίνηση

Ένα από τα βασικά ερωτήματα της έρευνας για την κατάσταση της βιομηχανίας τροφίμων είναι εάν οι ερωτηθέντες αναμένουν ότι η απόδοσή τους θα αλλάξει κατά το επόμενο έτος. Το 2019, το 65% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι ανέμεναν να αυξηθεί, ενώ το 31% δήλωσε ότι θα παραμείνει το ίδιο και το 4% αναμένει μείωση.

Το 2020, το 55% των ερωτηθέντων δήλωσε αύξηση, το 22% δήλωσε ότι παραμένει το ίδιο και το 23% δήλωσε μείωση.

Φέτος, το 70% των ερωτηθέντων δήλωσε αύξηση, το 24% δήλωσε ότι παραμένει το ίδιο και το 6% δήλωσε μείωση. Μεταξύ των ερωτηθέντων της έρευνας του 2021 που δήλωσαν ότι αναμένουν αύξηση, το 33% δήλωσε ότι αυτή, σχετίζεται με το COVID-19.

Παρόλο που φαίνεται ότι το 2020 ήταν μια προσωρινή κρίση και το 2021 δείχνει επιστροφή στα φυσιολογικά, θυμηθείτε το πλαίσιο του 2020: Η ζήτηση για τρόφιμα ήταν σχεδόν ανύπαρκτη. Το 2020, η μέση αναμενόμενη μείωση της απόδοσης ήταν 30%, δείχνοντας ότι εκείνοι οι ερωτηθέντες που ανέμεναν μείωση προέβλεπαν σημαντική μείωση της ζήτησης.

Φέτος, με τα σχολεία να ανοίγουν ξανά, περισσότερους ανθρώπους να γευματίζουν σε εστιατόρια και ο κόσμος να επιστρέφει σε αθλητικές εκδηλώσεις, η ζήτηση για υπηρεσίες τροφίμων έχει επιστρέψει, ενώ η ζήτηση λιανικής έχει ομαλοποιηθεί. Μια άλλη ενδιαφέρουσα πτυχή αυτής της κατηγορίας είναι ο αριθμός «παραμείνει ο ίδιος». Ενώ το 2020 και το 2021 ήταν αρκετά κοντά στο ίδιο, μειώθηκαν σημαντικά από το 2019, γεγονός που δείχνει ότι τα τελευταία δύο χρόνια οι επιχειρήσεις τροφίμων περιμένουν περισσότερη αστάθεια. Ενώ αυτό θα ήταν αναμενόμενο το 2020, είναι ένα σημάδι ότι και για το 2021 οι ερωτηθέντες δεν είναι βέβαιοι ακόμη ότι τα πράγματα έχουν επανέλθει στο φυσιολογικό. 

Κορυφαίες τάσεις

Όταν ζητήθηκε από τους ερωτηθέντες να ταξινομήσουν τις κορυφαίες τάσεις που αναμένουν να διαμορφωθούν στα επόμενα πέντε χρόνια της παραγωγής τροφίμων και ποτών, το 2021 σημείωσε τις ίδιες κορυφαίες τάσεις με το 2020 και το 2021. Οι πέντε πρώτες του 2021:

  1. Αυτοματισμός / Ρομποτική / AI, 32%;
  2. Απόδοση / Συντήρηση / Νέος εξοπλισμός, 18%;
  3. Απαίτηση πελατών / Νέα προϊόντα, 18%;
  4. Μείωση στη Διαθεσιμότητα Εργαζομένων / Εργαζομένων, 14%; και
  5. Αύξηση Μισθών / Διατήρηση Εργαζομένων, 14%.

Αυτές οι τάσεις είναι κυρίως οι ίδιες τα τελευταία τρία χρόνια, με μερικές ενδιαφέρουσες εξαιρέσεις. Ενώ τα «Μέτρα ασφάλειας COVID» ήταν η τάση Νο. 6 φέτος, οι «αναφορές σχετικές με το COVID» ήταν η τάση Νο 2 το 2020, ενώ τα «Μέτρα ασφάλειας COVID» ήταν η Νο. 6.

Το 2019, ο COVID-19 δεν υπήρχε. Ωστόσο, η τάση Νο. 4 εκείνη τη χρονιά ήταν η καθαρή ετικέτα / Υγιεινά τρόφιμα, η οποία έπεσε μέχρι το Νο. 12 το 2020 πριν ανακάμψει στο Νο. 8 το 2021.

Η ερώτηση τάσεων είναι ανοιχτή, η οποία επιτρέπει στους ερωτηθέντες να μοιράζονται συγκεκριμένες σκέψεις σχετικά με το πώς βλέπουν τη βιομηχανία να αλλάζει. Οι ερωτηθέντες αποκτούν ανωνυμία για να μιλήσουν ελεύθερα και μερικές απαντήσεις από την έρευνα του 2021 παραμένουν ως παραδείγματα του τρόπου με τον οποίο ο COVID έχει αλλάξει και θα συνεχίσει να αλλάζει τον κλάδο.

Ένα μικρό δείγμα από  απαντήσεις:

«Οι επιπτώσεις COVID θα συνεχίσουν να αλλάζουν την αγορά. Τα πράγματα όπως το drive-up και η παράδοση ήρθαν για να μείνουν. “

«Η ανάκαμψη της εφοδιαστικής αλυσίδας από ζητήματα COVID-19 εκτιμάται ότι χρειάζεται 2 χρόνια για να επιστρέψει στην κανονικότητα σε ορισμένες περιοχές.”

“Οι τηλεργασία θα επηρεάσει τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να διαχειριστούμε την πρόσληψη και τη διατήρηση υπαλλήλων.”

Εύρεση και διατήρηση εργαζομένων

Η βιομηχανία τροφίμων και ποτών αντιμετωπίζει έλλειψη εργατικού δυναμικού και ελλείψεις δεξιοτήτων εδώ και αρκετά χρόνια. Η εύρεση, η κατάρτιση και η διατήρηση ειδικευμένων εργαζομένων για τα πάντα, από τη γραμμή παραγωγής έως τα ζητήματα διαχείρισης μηχανικών ήταν μια πρόκληση, καθώς η κλειστή αγορά εργασίας και το γηράσκον εργατικό δυναμικό της βιομηχανίας οδήγησαν τους μεταποιητές να χάσουν τις θεσμικές γνώσεις και να προσπαθήσουν να τις αντικαταστήσουν.

Οι ερωτηθέντες σε έρευνες και των τριών ετών αναφέρουν παρόμοια ανάλυση για το εάν το εργατικό δυναμικό τους έχει αυξηθεί, μειωθεί ή παρέμεινε το ίδιο. Το 2019, το 60% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι ήταν πλήρες προσωπικό. Το 2020, το 58% είπε ότι ήταν πλήρες προσωπικό. Αλλά το 2021, ο αριθμός αυτός μειώθηκε στο 50%, μια σημαντική κάμψη. Από αυτούς που λένε ότι δεν διαθέτουν επαρκές προσωπικό, το 70% αναφέρει ότι οι υπερωρίες χρησιμοποιούνται για να καλύψουν τα κενά, ενώ το 56% αναφέρει αλλαγές σε βάρδιες ή χρονοδιαγράμματα παραγωγής.

Όσο για το πώς οι επιχειρήσεις προσπαθούν να βρουν και να διατηρήσουν υπαλλήλους, οι μέθοδοι είναι παρόμοιες και στα τρία χρόνια. Κάθε χρόνο, «περισσότερη εκπαίδευση» και «αυξημένοι μισθοί» ήταν οι δύο πρώτες απαντήσεις, με τουλάχιστον 40% να αναφέρουν και τα δύο.

Διαρθρωτικές αλλαγές

 Όπως συμβαίνει με πολλές από τις κατηγορίες, οι διαρθρωτικές αλλαγές που εφαρμόστηκαν από τους μεταποιητές τροφίμων και ποτών δεν έχουν αλλάξει τα τελευταία τρία χρόνια. Οι κορυφαίες πέντε φέτος ήταν:

  1. Διεξήχθη εκπαίδευση σχετικά με την ασφάλεια (HACCP, FSMA, COVID-19)
  2. Άλλαξε μια διαδικασία
  3. Προστέθηκε προσωπικό κατασκευής
  4. Διευρυμένη / ανακαινισμένη / προστιθέμενη ικανότητα σε υπάρχουσες εγκαταστάσεις
  5. Προστέθηκε μια νέα γραμμή

Το 2020:

  1. Διεξήχθη εκπαίδευση σχετικά με την ασφάλεια (HACCP, FSMA, COVID-19)
  2. Άλλαξε μια διαδικασία
  3. Διευρυμένη / ανακαινισμένη / προστιθέμενη ικανότητα σε υπάρχουσες εγκαταστάσεις
  4. Άλλαξαν στοιχεία στην αλυσίδα εφοδιασμού
  5. Προστέθηκε μια νέα γραμμή

Και το 2019:

  1. Άλλαξε μια διαδικασία
  2. Διευρυμένη / ανακαινισμένη / προστιθέμενη ικανότητα σε υπάρχουσες εγκαταστάσεις
  3. Προστέθηκε μια νέα γραμμή
  4. Προστέθηκε προσωπικό κατασκευής
  5. Εγκατεστημένα προηγμένα συστήματα αυτοματισμού

Το 2020, η παράμετρος “αλλαγή στα στοιχεία της αλυσίδας εφοδιασμού ” αναφέρθηκε από το 31% των ερωτηθέντων, πριν μειωθεί σε 20% το 2021. Καθώς η πανδημία εξαπλώθηκε σε όλο τον κόσμο το 2020, οι μεταποιητές βρήκαν στοιχεία της αλυσίδας εφοδιασμού τους να αποτυγχάνουν ή να αγωνίζονται να ανταπεξέλθουν. Αυτό τους ανάγκασε να βρουν νέους προμηθευτές ή να ενισχύσουν την αλυσίδα εφοδιασμού τους με άλλους τρόπους για να αποτρέψουν μελλοντικές διαταραχές.

Το μέλλον

Καθώς οι επιχειρήσεις ανταποκρίνονται τόσο στις βραχυπρόθεσμες όσο και στις μακροπρόθεσμες προκλήσεις που παρουσιάζονται από την πανδημία COVID-19, εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν πολλές από τις ίδιες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν εδώ και χρόνια: ελλείψεις στο εργατικό δυναμικό, προσαρμογή και εφαρμογή στρατηγικών αυτοματισμού και ανταπόκριση στη ζήτηση των καταναλωτών.

Η νόσος COVID19 έχει αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο σκέφτονται και ανταποκρίνονται σε αυτές τις προκλήσεις, φυσικά, αλλά οι θεμελιώδεις προκλήσεις της παραγωγής τροφίμων και ποτών δεν έχουν αλλάξει τα τελευταία χρόνια και πιθανότατα δεν θα αλλάξουν ούτε στο μέλλον.

 Έρευνα Clear Seas. 2021 State Engineering Food of Food Manufacturing, Ιούλιος 2021.

 Πηγή: food engineering   

Όροι Αναδημοσίευσης

*Προσοχή!
H αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου ή μέρους αυτών επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το cibum.gr με ενεργό σύνδεσμο και σε καμία περίπτωση αυτολεξεί!

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

spot_img

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Ελληνικά σουπερμάρκετ: Εκτίναξη της τιμής σε εμφιαλωμένα νερά και σνακ!

Οι τιμές των προϊόντων στα σουπερμάρκετ τον Μάρτιο 2024 καταγράφονται σταθερές σε σχέση με τον Μάρτιο 2023 σύμφωνα με έρευνα του ΙΕΛΚΑ.

Πιστοποίηση: Ο “Σκελετός στη ντουλάπα” και η αλήθεια για την Διαπίστευση των Φορέων Πιστοποίησης και της ισχύος των πιστοποιητικών

Άρθρο του Γ. Μπάστα, Ιδρυτικό στέλεχος και επικεφαλής αξιολογητής του ΕΣΥΔ για 10 χρόνια.

Σχολικά Κυλικεία: Αλλάζουν οι προδιαγραφές των τροφίμων που διατίθενται στα Ελληνόπουλα

Πρώτη συνεδρίαση της Εθνικής Επιτροπής Διατροφής για τα τρόφιμα στα κυλικεία.
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα