Πέμπτη, 26 Δεκεμβρίου, 2024
12 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Lupie: Η “αλεπού” που συγκεντρώνει και πουλάει παραδοσιακά προϊόντα της ηπειρωτικής Ελλάδας

ΑρχικήΝέαΕπιχειρήσεις / ΟικονομίαLupie: Η "αλεπού" που συγκεντρώνει και πουλάει παραδοσιακά προϊόντα της ηπειρωτικής Ελλάδας
spot_img

Αναβίωση της ελληνικής ορεινής οικονομίας – Οι κωδικοί των προϊόντων στην πλατφόρμα προσεγγίζουν τους 140.

Εκλεκτά προϊόντα ορεινών και εν πολλοίς ξεχασμένων περιοχών της ηπειρωτικής Ελλάδας έχει αναλάβει να μεταφέρει στο …παζάρι η «λούπυ». Μια αλεπού περίεργη, εξερευνητική και χαρούμενη που της αρέσει να μαθαίνει τα πάντα για τα βουνά και τις ορεινές κοινότητες της ηπειρωτικής χώρας.

Λόγω μάλιστα των γιορτινών ημερών τα καλάθια της λούπυ είναι αυτή την περίοδο Χριστουγεννιάτικα στολισμένα με μέλι, καρύδια, αρωματικά φυτά και άλλα καλούδια των ορεσίβιων παραγωγών και των κτημάτων τους.

Ο Γιώργος , ο Μίλτος που έχει αναλάβει το εμπορικό κομμάτι, η Αναστασία με τις ιδέες και τα video και ο Μίκελ με το μάρκετινγκ, το μοντάζ και τις διαφημίσεις, είναι η παρέα τεσσάρων νέων που «οδηγούν την αλεπού» για να προβάλλει τις ορεινές περιοχές της Ελλάδας, να πουλήσει προϊόντα , να στηριχθούν οι παραγωγοί τους και μέσα από το εμπόριο να ξαναζωντανέψουν οι κοινότητές τους.

Τι γυρεύει η αλεπού στο παζάρι

Η παρέα απ την Θεσσαλονίκη, που ανήκει στους λάτρεις της άγριας ομορφιάς των βουνών, δημιούργησε πριν από λίγους μήνες την «Aγορά» της Λούπυ, (https://lupie.gr),): «μια ηλεκτρονική πλατφόρμα πώλησης (e-shop) προϊόντων ορεινών και ημιορεινών παραγωγών, απευθείας στους καταναλωτές». Ήδη περισσότεροι από 10 παραγωγοί από τα Τζουμέρκα, τα Ζαγοροχώρια, την περιοχή του Μετσόβου, την Δυτική Μακεδονία, την ορεινή Χαλκιδική, τα ορεινά της Καβάλας και τα βουνά της Ευρυτανίας, ακολουθούν τα μονοπάτια της lupie. Διαθέτουν οι ίδιοι τα προϊόντα τους στο ηλεκτρονικό εμπόριο(e-commerce) μέσω κινητής εφαρμογής, μηδενίζοντας το τεχνολογικό χάσμα που υπήρχε, πετυχαίνοντας πωλήσεις χωρίς μεσάζοντες. Μέλι και όλα τα άλλα παράγωγα προϊόντα της μελισσοκομίας(κηρήθρα, πρόπολη, βασιλικός πολτός, κηραλοιφή κα), καρύδια, αρωματικά φυτά, βότανα και μπαχαρικά, καλλυντικά και διακοσμητικά κεριά ταξιδεύουν σχεδόν καθημερινά από τα κτήματα των ορεινών κοινοτήτων για τα φτάσουν πόρτα-πόρτα στα αστικά κέντρα.

«Το εγχείρημα» όπως λέει ο Γιώργος Βαράνος ένας εκ των δύο ιδρυτών της «λούπυ» αναδεικνύεται μέχρι στιγμής πετυχημένο, «προσηλωμένο στους ορεινούς παραγωγούς» κι ένας απ τους λόγους αυτής της επιτυχίας σχετίζεται και «με την εξοικείωση που έχουν αποκτήσει στην μετα- covid εποχή οι καταναλωτές με τις ηλεκτρονικές αγορές και το ηλεκτρονικό εμπόριο».

«Είχαμε επαφές με τους παραγωγούς μέσω κοινωνικών δικτύων αλλά η προσπάθεια μας μπήκε σε καλύτερο δρόμο τον περασμένο Μάρτιο μετά από ένα πολυήμερο ταξίδι. Ξεκινήσαμε από την Αγιά της Λάρισας, περάσαμε από τον Παρνασσό, την Αμφίκλεια και το Καρπενήσι συναντήσαμε τους παραγωγούς μιλήσαμε μαζί τους για τα προϊόντα- εντυπωσιαστήκαμε από την ποιότητά τους-, τα χωράφια, τα εργαστήρια, τις παραγωγές τους, για τον τρόπο της συνεργασίας μας και καταλήξαμε στο Μέτσοβο στο διεπιστημονικό μεταπτυχιακό τμήμα Ανάπτυξης Ορεινών Περιοχών του Μετσόβειου Πολυτεχνείου όπου παρουσιάσαμε και ζυμώσαμε την ιδέα μας και τις προοπτικές της με τους μεταπτυχιακούς φοιτητές» ανέφερε ο ίδιος.

Η διαδικασία συμμετοχής των παραγωγών στην πλατφόρμα είναι αυτοματοποιημένη και γίνεται κι από το κινητό τηλέφωνο. Ο παραγωγός αφού δημιουργήσει κατόπιν εγγραφής λογαριασμό στην Lupie, μπαίνει στην πλατφόρμα κι ακολουθώντας τον οδηγό της εφαρμογής εκθέτει και πουλάει ηλεκτρονικά τα προϊόντα του που φτάνουν τελικά στον πελάτη, μέσω currier. Οι κωδικοί των προϊόντων στην πλατφόρμα προσεγγίζουν τους 140. Η «λούπυ» εισπράττει ένα συμφωνημένο ποσοστό από τις πωλήσεις και όπως διευκρίνισε ο κ Βαράνος, ανάλογα με το προϊόν και τις ποσότητες που διακινούνται αυτό κυμαίνεται από 2%-9% της αρχικής τιμής του παραγωγού.

Ο Αλκιβιάδης Κατής και η σύζυγός του Μαρίνα Παπαροϊδάμη, καλλιεργούν στους πρόποδες του Βελουχίου και στο κτήμα τους «Μountain Peοple», μία έκταση 12 στρεμμάτων με αρωματικά φυτά ενώ στην γύρω περιοχή βρίσκονται τα μελίσσια τους. Ξεκίνησαν και διαθέτουν μέσω της λούπυ-«Αγοράς» 14 προϊόντα μελισσοκομίας, τσάι, ρίγανη, φασκόμηλο, μελισσόχορτο . Οι περισσότερες παραγγελίες που δέχονται σήμερα στα κινητά τους είναι από Θεσσαλονίκη και Αθήνα και όπως είπε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η κα Παπαροϊδάμη «υπάρχει πάντοτε ενδιαφέρον για τα ορεινά προϊόντα όπως αυτά της Ευρυτανίας. Eίναι αγνά όχι μόνο γιατί είναι πιστοποιημένα ως βιολογικά αλλά γιατί εδώ με 80% δασοκάλυψη, τα εδάφη της παραγωγής τους είναι καθαρά χωρίς αστική ρύπανση και χωρίς λιπάσματα. Eίναι αυτά που ζητά περισσότερο σήμερα ο καταναλωτής».

«Η χώρα μας» λένε οι δημιουργοί της Lupie αναφερόμενοι στην φιλοσοφία που διέπει το επιχειρηματικό εγχείρημά τους «είναι παγκοσμίως γνωστή για τις αναρίθμητες και πανέμορφες παραλίες της, τα παραθαλάσσια ταβερνάκια της και την χαλάρωση που αυτά προσφέρουν. Υπάρχει όμως και η δεύτερη πτυχή της, η πιο ορεινή: με απόκρημνες βουνοπλαγιές, μοναδικά μονοπάτια, πυκνά δάση και τα ορεινά χωριά που σου ανοίγουν τις πόρτες τους για να ανακαλύψεις τους θησαυρούς τους. Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια στροφή προς αυτή την κατεύθυνση και στον τουριστικό κλάδο, με το ίδιο το Υπουργείο Τουρισμού να προωθεί και το χειμερινό/ορεινό τουρισμό της Ελλάδας με σλόγκαν: «Greece has a winter too! (Και η Ελλάδα έχει χειμώνα!)». Αρκεί όμως η βιομηχανία του τουρισμού για να βοηθήσει αυτές τις περιοχές να ανακάμψουν;»

«Aναβιώνουμε την ορεινή οικονομία»

Η ιδέα της …αλεπούς των ορέων, ξεπήδησε πάντως μέσα από τις ίδιες τις ομιχλώδεις βουνοπλαγιές και τα πετροστρωμένα βρεγμένα καλντερίμια της ηπειρώτικων χωριών σε μια από τις εξορμήσεις της παρέας. Στόχος και moto:«Αναβιώνουμε την ορεινή οικονομία».

«Αγαπάμε τις εξορμήσεις και τις ατελείωτες βόλτες στα βουνά και μας προβλημάτιζε συχνά η εικόνα των ορεινών κοινοτήτων που για δεκαετίες είναι κοινωνικά, οικονομικά και παραγωγικά στο περιθώριο εξηγεί ο 26χρονος προγραμματιστής από την Θεσσαλονίκη. «Σε ορισμένες περιπτώσεις βλέπαμε κάποια απ αυτά τα χωριά να αποτελούν μόνο βιτρίνα ομορφιάς των ορεινών όγκων και προβληματιστήκαμε τι μπορούμε να κάνουμε… με ποιον τρόπο θα μπορούσαμε να βοηθήσουμε την οικονομία αυτών των περιοχών με όλα όσα έχουν να προσφέρουν βιωματικά, πολιτιστικά και γαστρονομικά». « H λούπυ δεν θέλει απλά να προωθήσει την άγρια ομορφιά της ορεινής Ελλάδας. Οι βασικοί πυλώνες της είναι η πραγματική υποστήριξη της ορεινής οικονομίας σε παραγωγικό και, γιατί όχι, μεταποιητικό επίπεδο, η ανάπτυξη έξυπνων τρόπων επανακατοίκησης, με τις σύγχρονες τεχνολογίες να προσφέρουν απομακρυσμένες λύσεις εργασίας και μπορούν να ενισχύσουν τα πολιτιστικά θεμέλια των περιοχών αυτών » λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ Βαράνος.

Ο ίδιος σημειώνει μάλιστα ότι «Αγορά» αποτελεί ένα από τα πρώτα βήματα της λούπυ στο εγχείρημα που έχει αναλάβει, με αντίστοιχες καινοτόμες προσπάθειες να ακολουθούν στον πολιτιστικό και αγροτουριστικό κλάδο, μέσα από τα «Μονοπάτια της λούπυ» και στον εκπαιδευτικό και περιβαλλοντικό κλάδο με τα «Παιχνίδια της λούπυ».

ΑΠΕ

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Coca Cola: Ανάκληση 28 εκατομμυρίων αναψυκτικών λόγω σοβαρού κινδύνου – 80 επιθεωρητές εν δράσει

Η μεγαλύτερη ανάκληση των τελευταίων 25 ετών στην Αυστρία που επηρέασε 18 χώρες.

Έκκληση προς την αλλαντοβιομηχανία: Μειώστε τα συντηρητικά για να αυξήστε την ασφάλεια – Προτεινόμενες λύσεις    

Τα μέτρα που προτείνουν ερευνητές για τη μείωση του κινδύνου λιστερίωσης στα τρόφιμα.

Κίνδυνος ασφυξίας από παιδικά ζελεδάκια! Πωλούνται και στην Ελλάδα

Η λίστα των προϊόντων που ανακαλούνται, μερικά από τα οποία πωλούνται και στην Ελλάδα.
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα

Μετάβαση στο περιεχόμενο