Ο βασιλιάς του εμφιαλωμένου νερού στην Κίνα, παραμένει και ο πιο πλούσιος της χώρας με 64 δις.
Για τέταρτη συνεχόμενη χρόνια, ο βασιλιάς του εμφιαλωμένου νερού, Zhong Shanshan, παραμένει ο πιο πλούσιος άνθρωπος στην Κίνα, και ένας από τους πιο πλούσιους ανθρώπους στον κόσμο, με περιουσία που ανέρχεται σε 64 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με την τελευταία λίστα του Forbes Rich List. Ο Zhang Yiming, ιδρυτής των ByteDance και TikTok, και ο Colin Huang του Pinduoduo, βρίσκονται πολύ πίσω.
Για να φτάσει στην κορυφή, σε μια χώρα με 814 δισεκατομμυριούχους, ο Zhong Shanshan, ίδρυσε το 1996 μια εταιρεία εμφιαλωμένου νερού στη γενέτειρα του, που αργότερα μετατράπηκε στη σημερινή Nongfu Spring. Τρια χρόνια αργότερα, ο Shanshan, προχώρησε σε μια εξυπνη κίνηση μάρκετινγκ, σταματώντας να αφαιρεί τα φυσικά μέταλλα από το νερό του, κάτι που το έκανε ευρύτερα δημοφιλές. Υπό την ηγεσία του Zhong, η εταιρεία αναπτύχθηκε ως ο μεγαλύτερος κατασκευαστής εμφιαλωμένου νερού στην Κίνα, καθώς και μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες ποτών στον κόσμο.
Η εταιρεία κέρδισε μεγαθήρια του κλάδου όπως η Coca-Cola, η Watsons και η Pepsi για να γίνει η μάρκα συσκευασιών ποτών με τις περισσότερες πωλήσεις. Σύμφωνα με ερευνητικά δεδομένα της Nielsen, το φυσικό νερό Nongfu Springs έγινε το πιο δημοφιλές εμφιαλωμένο νερό στη χώρα το 2012. Έκτοτε και για 8 συναπτά έτη, η εταιρία ήταν ο νούμερο ένα πωλητής συσκευασμένων ποτών στην Κίνα. Το μεγάλο άλμα έγινε όμως το 2020, όταν η Nongfu Spring αύξησε μαζικά τον πλούτο του Zhong, από 18,9 δισεκατομμύρια δολάρια σε πάνω από 50 δισεκατομμύρια δολάρια.
Στο μεταξύ, ο ιδρυτής της Nongfu Spring, τον περασμένο μήνα αντιμετώπισε ένα κύμα επιθέσεων από εθνικιστές που τον κατηγορούν για έλλειψη πατριωτισμού σε μια εκστρατεία που έπληξε την τιμή των μετοχών της εταιρείας. Οι κατηγορίες ήθελαν την εταιρία να είχε στη συσκευασία της φωτογραφίες ιαπωνικών θρησκευτικών κτιρίων. Ακολούθησε μποϊκοτάζ και οι μετοχές της εταιρείας που είναι εισηγμένες στο Χονγκ Κονγκ έχασαν έως και 8%, αν και έκτοτε έχουν ανακάμψει.
Σύμφωνα με το CNN, κριτική πυροδοτήθηκε από τον θάνατο του Zong Qinghou, τον ιδρυτή του Ομίλου Wahaha, ενός από τους μεγαλύτερους ανταγωνιστές του Nongfu, τον περασμένο μήνα. Ο Ζονγκ ήταν μια αξιοσέβαστη εθνικιστική φιγούρα που αντιμετώπισε περίφημα τη γαλλική εταιρεία τροφίμων Danone σε μια επιχειρηματική διαμάχη πριν από περίπου 20 χρόνια και κέρδισε. Ο θάνατός του πυροδότησε μη κολακευτικές συγκρίσεις με τον Zhong και οδήγησε σε επιθέσεις σε όλα, από τα αντιληπτά ιαπωνικά στοιχεία στη συσκευασία των προϊόντων Nongfu Spring έως την αμερικανική υπηκοότητα που κατείχε ο γιος του Zhong, μη εκτελεστικός διευθυντής της εταιρείας και πιθανός διάδοχος της επιχείρησης.