Ακυρώνεται η ξεχωριστή υποβολή της Αναλυτικής Περιοδικής Δήλωσης (ΑΠΔ) καθώς θα ενσωματώνει αυτομάτως τα στοιχεία ασφάλισης – Για πρώτη φορά θα καταγράφονται όλοι οι τύποι άδειας, καθώς και οι ωροάδειες – Εξοικονόμηση χρόνου και έργων στα λογιστήρια των επιχειρήσεων
Της Χριστίνας Κοψίνη
Με όχημα τα καταστήματα των τραπεζών και όσα σουπερμάρκετ απασχολούν πάνω από 250 εργαζομένους ξεκινά την 1η Ιουλίου η εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας εργασίας, αφού προηγουμένως σε αυτούς τους δύο επιχειρησιακούς χώρους γίνει απογραφή από την 1η έως την 30ή Ιουνίου.
Στη συνέχεια και πριν επεκταθεί η χρήση της ψηφιακής κάρτας εργασίας στους άλλους τομείς θα πρέπει να γίνει απογραφή απασχόλησης στις υπόλοιπες επιχειρήσεις της χώρας στο δίμηνο, 1/10 έως 30/11/22. Αναλυτικότερα σε ό,τι αφορά την απογραφή θα πρέπει να εισαχθούν από τους εργοδότες στοιχεία που αφορούν την οργάνωση του χρόνου εργασίας και το ωράριο απασχόλησης, συμπεριλαμβανομένων των υπερωριών και των αδειών.
Η πρώτη φάση εφαρμογής από την 1η Ιουλίου αναμένεται να καλύψει 150.000 εργαζομένους. Στόχος είναι η ένταξη των ξενοδοχείων και της εστίασης μέχρι το καλοκαίρι του 2023.
Τον οδηγό εφαρμογής για την ψηφιακή οργάνωση του χρόνου εργασίας και τη λειτουργία της ψηφιακής κάρτας εργασίας, για την οποία η φιλοδοξία είναι να καλύπτει στην εξέλιξή της μέσα στο 2023 όλες, και χωρίς εξαίρεση, τις επιχειρήσεις, στο πλαίσιο του πληροφοριακού συστήματος ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ, παρουσίασαν χθες κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κ. Χατζηδάκης, και η ομάδα των στελεχών του υπουργείου και της αναδόχου εταιρείας.
Η εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας αποτελεί υλοποίηση της πρότασης που είχε καταθέσει η ΓΣΕΕ προκειμένου να αντιμετωπιστεί με τα σύγχρονα μέσα της τεχνολογίας η εκτεταμένη μαύρη και αδήλωτη εργασία στη χώρα.
Η μετεξέλιξη του ΕΡΓΑΝΗ σε ΕΡΓΑΝΗ II οδηγεί σε ριζική αναβάθμιση των δυνατοτήτων καταγραφής του προγραμματισμού και του πραγματικού χρόνου εργασίας. Στην εξέλιξή του το νέο σύστημα θα «ακυρώσει» και την ξεχωριστή υποβολή της Αναλυτικής Περιοδικής Δήλωσης (ΑΠΔ) καθώς θα ενσωματώνει αυτομάτως τα στοιχεία ασφάλισης. Με αυτόν τον τρόπο θα υπάρξει προοπτικά εξοικονόμηση χρόνου και έργων στα λογιστήρια των επιχειρήσεων.
Η αναβάθμιση των δυνατοτήτων καταγραφής του προγραμματισμού και του πραγματικού χρόνου εργασίας δημιουργεί τις εξής μεταβολές για τις επιχειρήσεις και τους εργαζομένους:
* Ο προγραμματισμός της εργασίας και οι πληροφορίες για τις πραγματικές ώρες έναρξης-λήξης της εργασίας θα εισάγονται ψηφιακά πλέον στο σύστημα ΕΡΓΑΝΗ II, ενώ με το ισχύον καθεστώς του Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ ο προγραμματισμός εργασίας υποβάλλεται σε αδόμητο κείμενο με επισυναπτόμενα αρχεία.
* Ολες οι πληροφορίες για τον προγραμματισμό καθώς και τα δεδομένα της ψηφιακής κάρτας εργασίας για τον πραγματικό χρόνο εργασίας θα είναι διαθέσιμα στους εργαζομένους μέσω της εφαρμογής myErgani mobile app, καθώς και μέσα από το myErgani web portal (https://myErgani.gov.gr) και σε μορφή ημερολογίου. Σήμερα είναι διαθέσιμες εκ των υστέρων μόνο οι δηλώσεις του εργοδότη.
* Για πρώτη φορά θα καταγράφονται όλοι οι τύποι άδειας, καθώς και οι ωροάδειες. Σήμερα υποβάλλεται ετησίως απολογιστική δήλωση μόνο για την κανονική άδεια.
* Με την ψηφιακή κάρτα θα καταγράφεται για πρώτη φορά ο πραγματικός χρόνος εργασίας. Οι εργαζόμενοι θα μπορούν να δηλώνουν την προσέλευση και αποχώρησή τους από την εργασία και μέσω app εφαρμογής σκανάροντας την κάρτα εργασίας τους που θα απεικονίζεται στο κινητό τηλέφωνο σε μορφή QR code (όπως ακριβώς γινόταν με τα πιστοποιητικά εμβολιασμού) και η πληροφορία θα διαβιβάζεται αυτόματα στο σύστημα ΕΡΓΑΝΗ II.