Αγορανομικός έλεγχος σε σουπερμάρκετ Σκλαβενίτη στην Πάτρα από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας.
Νέο πρόστιμο επέβαλαν οι αρχές σε κατάστημα της αλυσίδας σουπερμάρκετ «ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΥΠΕΡΑΓΟΡΕΣ ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ Α.Ε.Ε.» αυτή τη φορά στη Πάτρα. Πιο συγκεκριμένα σε έλεγχο που έγινε στο υποκατάστημα 648 της επιχείρησης επί της οδού Στρατηγού Νικ. Παναγοπούλου & Αρόης 16, επιθεωρητές της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας διαπίστωσαν πως για δυο προϊόντα ζητήθηκε υψηλότερο ποσό στο ταμείο από την αναγραφόμενη στην πινακίδα στο ράφι, με την οποία ενημερώνεται και επιλέγει τα προϊόντα ο καταναλωτής. Για την παράβαση προβλέπεται διοικητικό πρόστιμο 1.000,00€ ανά κωδικό προϊόντος σύμφωνα με το άρθρο 2 των κανόνων ΔΙ.Ε.Π.Π.Υ. και το συνολικό πρόστιμο που ανέρχεται στα 2.000€.
Η λίστα των σουπερμάρκετ που παραβιάζουν τον κανόνα ΔΙΕΠΠΥ και απαιτούν την είσπραξη υψηλότερης τιμής στο ταμείο από αυτή που υπάρχει στις ετικέτες στο ράφι και από τις οποίες ενημερώνεται ο καταναλωτής είναι αρκετά «πλούσια». Πριν από λίγες ημέρες βεβαιώθηκε πρόστιμο σε κατάστημα της αλυσίδας ΑΒ Βασιλόπουλος στην Αλεξανδρούπολη για υψηλότερη τιμή, όπως και στο Βιολογικό χωριό στην Αττική, ενώ και η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας επέβαλε στις 28 Δεκεμβρίου πρόστιμο στο σουπερμάρκετ Μασούτης για τον ίδιο λόγο.
Στις Αρχές του 2023 επιβλήθηκαν πρόστιμα εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ σε μεγάλες αλυσίδες, όχι μόνο για παράβαση του νόμου περί αισχροκέρδειας, αλλά και για διαφορετική τιμή στο ταμπελάκι στο ράφι και στην ταμειακή μηχανή. Οι αλυσίδες ισχυρίζονται ότι υπάρχουν και ανθρώπινα λάθη, αλλά “όταν ένα λάθος επαναλαμβάνεται δεν είναι λάθος είναι επιλογή”, είχαν απαντήσει οι καταναλωτικές οργανώσεις οι οποίες δέχονται πλήθος παραπόνων και καταγγελιών. Μάλιστα μερικές από αυτές τις καταγγελίες, έχουν διαβιβαστεί στον Εισαγγελέα για άσκηση δίωξης εναντίον των υπευθύνων των σουπερμάρκετ.
Το Ινστιτούτο Καταναλωτών Γενικής Ομοσπονδίας Καταναλωτών Ελλάδας, δέχεται καθημερινά πάνω από 20 καταγγελίες για αυτό το θέμα, για το οποίο ο πρόεδρος του ΙΝΚΑ Γ. Λεχουρίτης δεν έχει αποκλείσει να οφείλεται σε σκοπιμότητα και έχει ζητήσει όταν επιβάλλεται πρόστιμο μετά από καταγγελία το 20% να το λαμβάνει ο καταναλωτής. Στον Καναδά ο σχετικός κώδικας ορίζει ότι, όταν οι αγοραστές χρεώνονται υπερβολικά για ορισμένα προϊόντα που σαρώνονται στο ταμείο, δικαιούνται αποζημίωση το οποίο μεταφράζεται σε κάποιες περιπτώσεις σε δωρεάν παραλαβή του συγκεκριμένου προϊόντος.
Το φαινόμενο δεν είναι μόνο ελληνικό αλλά παγκόσμιο και επίσημα αποδίδεται, στο μειωμένο προσωπικό και στις συνεχείς αυξήσεις τιμών τις οποίες δεν προλαβαίνουν να αλλάξουν οι υπάλληλοι. Ακόμα και έτσι όμως κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει, ότι πρόκειται για κατάφορη παραπλάνηση και παραβίαση των δικαιωμάτων των καταναλωτών.