Σάββατο, 2 Νοεμβρίου, 2024
20 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Σουπερμάρκετ: Γιατί τόσος “ντόρος” όταν αυξάνουν τους μισθούς των υπαλλήλων τους

ΑρχικήΝέαΕπιχειρήσεις / ΟικονομίαΣουπερμάρκετ: Γιατί τόσος "ντόρος" όταν αυξάνουν τους μισθούς των υπαλλήλων τους
spot_img

Οι λόγοι πίσω από την “καταιγίδα” προβολής και επικοινωνίας, όταν ένα σουπερμάρκετ αυξάνει τους μισθούς στους εργαζομένους.

Μια σειρά από τις μεγαλύτερες αλυσίδες λιανικής πώλησης τροφίμων του Ηνωμένου Βασιλείου – συμπεριλαμβανομένων των Lidl, Co-op, Aldi, Tesco και M&S – ανακοίνωσαν αυξήσεις μισθών για τους υπαλλήλους τους τελευταίους μήνες. Το ίδιο έχει συμβεί και στην Ελλάδα, καθώς τα τελευταία δυο χρόνια η Lidl, ο Σκλαβενίτης, ΑΒ Βασιλόπουλος και η METRO-MyMarket, και άλλοι λιανοπωλητές έχουν προβεί σε αντίστοιχες αυξήσεις. Η ανακοίνωση της αύξησης των μισθών γράφεται και ακούγεται από και σε όλα τα μέσα μαζικής ενημέρωσης.

Ενώ τα νέα αναδεικνύουν μια δέσμευση για κοινωνική ευθύνη που είναι ενθαρρυντική, είναι ασυνήθιστο να βλέπουμε τέτοιες δημόσιες δηλώσεις όσον αφορά τους μισθούς του προσωπικού. Αυτό υποδηλώνει ότι οι λιανοπωλητές θέλουν να διατηρήσουν τους εργαζόμενους, ίσως ακόμη και να τους δελεάσουν από τα ανταγωνιστικά καταστήματα λιανικής πώλησης με υψηλότερες αμοιβές, καθώς και να διασφαλίσουν ότι ανταμείβονται δίκαια για τη σκληρή δουλειά τους.

Η Aldi για παράδειγμα, διατυμπάνιζε για το υψηλότερο επίπεδο αμοιβών από Βρετανικό σούπερ μάρκετ, χαρακτηρίζοντας τους «συναδέλφους» της ως τους καλύτερους στην επιχείρηση.

Κάνοντας το σωστό

Ωστόσο, είναι πιθανό να υπάρχει ένας πιο τολμηρός στόχος στο παιχνίδι, ιδίως με την επισκεψιμότητα στο λιανεμπόριο που πρόσφατα σημείωσε την πιο απότομη πτώση από την εποχή της πανδημίας. Τα σούπερ μάρκετ συνειδητοποιούν τη σημασία του να «φαίνεται ότι κάνουν το σωστό» στα μάτια των πελατών.

Είναι σαφές ότι θέλουν τα νέα για τις ανταμοιβές του προσωπικού να φτάσουν πέρα από τους υπαλλήλους και τους δυνητικούς υπαλλήλους και να περάσουν κάποια θετικά μηνύματα για το εμπορικό σήμα στους πελάτες και τους μετόχους. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι κατανοούν πως ο τρόπος με τον οποίο αντιμετωπίζουν το προσωπικό τους έχει γίνει σημαντικός και για τους καταναλωτές.

Πράγματι, η μελέτη Value Shift του European Supermarket Magazine το 2023, η οποία διερεύνησε 2.000 καταναλωτές του Ηνωμένου Βασιλείου σχετικά με τη στάση τους απέναντι στις εταιρίες σουπερμάρκετ, διαπίστωσε ότι ο τρόπος με τον οποίο οι έμποροι λιανικής αντιμετωπίζουν τους υπαλλήλους τους είναι πρωταρχικός στο μυαλό των καταναλωτών, ιδίως καθώς υπάρχει αλληλεγγύη λόγω του συνεχιζόμενου υψηλού κόστους ζωής.

Για τους καταναλωτές, αυτό έχει σχεδόν τόση σημασία όσο και η ανταμοιβή για την αφοσίωση μέσω καλών προσφορών και κινήτρων. Σχεδόν οι μισοί (45%) από τους καταναλωτές του Ηνωμένου Βασιλείου επιθυμούν οι εταιρίες να στηρίζουν το προσωπικό και να διατηρούν τους ανθρώπους που απασχολούνται. Αυτό συγκρίνεται με το 60% που αναμένει καλές προσφορές και κίνητρα για τις αγορές τους και το 52% που θέλει να ανταμειφθεί για την αφοσίωσή του ως καταναλωτής.

Δίκαιο παιχνίδι

Οι αγοραστές είναι επίσης όλο και πιο έτοιμοι να αλλάξουν σουπερμάρκετ όταν δεν “παίζει” δίκαια.

Όταν οι εργαζόμενοι της Amazon πραγματοποίησαν απεργία την Black Friday το 2023 για τα δικαιώματα των εργαζομένων, η εκστρατεία συγκέντρωσε την υποστήριξη ακτιβιστών και πολιτών σε περισσότερες από 30 χώρες, οι οποίοι οργάνωσαν διαμαρτυρίες αλληλεγγύης για να θέσουν την εταιρεία προ των ευθυνών της.

Η Amazon δεν είναι η μόνη μεγάλη πολυεθνική όπου η δυσαρέσκεια των εργαζομένων έχει οδηγήσει σε απεργιακές κινητοποιήσεις. Οι εργαζόμενοι στην Asda στο Σάφολκ των Ηνωμένων Πολιτειών, ψήφισαν πρόσφατα υπέρ της απεργίας λόγω των περικοπών στα ωράρια εργασίας και της απαξίωσης των προτύπων που θέτουν σε κίνδυνο την υγεία και την ασφάλεια.

Οι κυβερνήσεις βρίσκονται επίσης πίσω από τη βελτίωση των δικαιωμάτων των εργαζομένων. Η ΕΕ ψήφισε πρόσφατα μια οδηγία για να διασφαλίσει τη δίκαιη μεταχείριση των υπαλλήλων, συμπεριλαμβανομένων των παρόχων τροφίμων και ειδών παντοπωλείου, ενώ το New Deal for Working People του Εργατικού Κόμματος του Ηνωμένου Βασιλείου θέτει τα θεμέλια, με μια πολιτική που επικεντρώνεται στην ενίσχυση των αμοιβών των ανθρώπων. Η φιλοδοξία του κόμματος να διασφαλίσει ένα δίκαιο ημερομίσθιο έχει τη δυνατότητα να αλλάξει δραστικά τις ζωές των εργαζομένων.

Έτσι, αν και δεν θα υποστούν κυρώσεις όλες οι επιχειρήσεις λιανικής πώλησης που αθετούν τις κοινωνικές τους υποχρεώσεις, η πίεση είναι μεγάλη καθώς οι κυβερνήσεις εμπλέκονται για το καλό της κοινωνίας και της οικονομίας. Αυτό σημαίνει επίσης ότι ο τρόπος με τον οποίο οι έμποροι λιανικής αντιμετωπίζουν τους εργαζόμενους και η υποστήριξη που παρέχουν στις κοινότητες είναι μοχλοί που μπορούν να χρησιμοποιήσουν για να εμπλακούν με τους καταναλωτές.

Οι λιανοπωλητές πρέπει να εργαστούν σκληρότερα για να ικανοποιήσουν τις ανάγκες όλων των υπαλλήλων, δείχνοντας πώς βοηθούν την κοινωνία και όχι πώς την αποσταθεροποιούν. Μόνο με τη μέτρηση της ικανοποίησης των καταναλωτών ως ένα από τα βασικά δομικά στοιχεία της ανάπτυξης της εταιρίας, μπορεί αυτή να προσαρμοστεί πραγματικά σε αυτές τις μεταβαλλόμενες προσδοκίες.

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Οι πρώτες εικόνες από την τελετή απονομής των βραβείων FEA – Φωτο

Πλήθος κόσμου αυτή την ώρα στην τελετή απονομής των βραβείων FoodExperts’ Awards του Cibum.

Αντίστροφη μέτρηση για τα FEA 2024, τον θεσμό επιβράβευσης της αριστείας στον κλάδο των τροφίμων

Όλα είναι έτοιμα για την τελετή απονομής που θα γίνει το Σάββατο 2 Νοεμβρίου 2024 στo πλαίσιο της Food & Drinks by Detrop της HELEXPO στη Θεσσαλονίκη
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα

Μετάβαση στο περιεχόμενο