Διπλασιασμός του προστίμου γιατί το έχει ξανακάνει!
Πολλά σουπερμάρκετ έχουν μπει στο στόχαστρο των αρχών για απαίτηση υψηλότερης τιμής στο ταμείο από αυτή που αναγράφεται στο ράφι, παραβιάζοντας τον νόμο και παραπλανώντας τον καταναλωτή ο οποίος ενδεχομένως να μην επέλεγε το συγκεκριμένο προϊόν, αν γνώριζε την τελική του τιμή ή να μην επέλεγε την συγκεκριμένη ποσότητα του προϊόντος. Τα πρόστιμα στα σουπερμάρκετ δεν είναι λίγα και να υπενθυμίζουμε μία τέτοια περίπτωση που σημειώθηκε πριν από λίγες ημέρες στο σουπερμάρκετ Μασούτης στον οποίο επιθεωρητές της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας επέβαλαν πρόστιμο γιατί σε ένα προϊόν της «Παρίρροια» η αναγραφόμενη τιμή ήταν 2,13 € ενώ στο ταμείο οι καταναλωτές πλήρωναν 3.04.
Στην Αθήνα οι επιθεωρητές της Περιφέρειας μετά από έλεγχο στο ΒΙΟΛΟΓΙΚΟ ΧΩΡΙΟ στη Λυκόβρυση Αττικής, διαπίστωσαν απαίτηση είσπραξης υψηλότερης τιμής στο ταμείο από την αναγραφόμενη στην πινακίδα στο σημείο πώλησης σε ένα προϊόν και έλλειψη πινακίδας με τις απαιτούμενες ενδείξεις με την τιμή σε συσκευασμένο προϊόν. Το πρόστιμο για απαίτηση υψηλότερης τιμής είναι 1000€ και το ίδιο για έλλειψη ένδειξης τιμής αλλά στη μία από τις δύο παραβάσεις διπλασιάστηκε λόγω υποτροπής εντός τριετίας.
Το φαινόμενο της διαφορετικής τιμής στο ράφι από ότι στο ταμείο παρατηρείται όλο και πιο συχνά και μεταξύ των αιτιών είναι ο μειωμένος αριθμός προσωπικού και οι συνεχείς αλλαγές τον τιμών -συνέπεια του μεταβαλλόμενου πληθωρισμού-, μία διαδικασία που στα περισσότερα σουπερμάρκετ δεν είναι αυτόματη, οδηγώντας σε προβλήματα και παράπονα καταναλωτών Αλλά οργανώσεις καταναλωτών δεν αποκλείουν να οφείλεται και σε σκοπιμότητα των εταιρειών.